Дзен. Переклади. Для дiтей

Укрната Киевская
Маленькі історії про дзен.
...
Домінік Тельє, Себастьєн Пелон
...
Тигр
...
Цьогоріч не було дощів . Поля висохли. Рису у сховищах не залишилось. Всі відчували голод. Навіть воші, якщо вам потрібні докази про те, якою складною була ситуація.
...
Маленький Лама пішов до річки зачерпнути води. Зустрів тигра.
- Посунься, рикнув той. Я перший прийшов.
- Дурниці, сказав Маленький Лама. Але гаразд... я дозволю тобі пройти першим.
...
Він відійшов убік. Тигр нахилився до води і почав пити, не кваплячись, щоб показати, що він сильніший.
...
Потім підвівся.
- Тепер я зголоднів, буркнув він.
- Мені шкода, сказав Маленький Лама. - Я не їв три доби. Я не маю нічого для тебе.
- Ти не зрозумів. Це тебе я з'їм.
...
Маленький Лама широко відкрив очі і розреготався.
- Що таке? здивувався тигр.
- Ти жартуєш, пирхнув Маленький Лама. Невже тепер кролі їдять людей?
- Кролі? Що ти верзеш?
- У тебе два вуха, як у кроля, чи не так?
- До чого це?
- І чотири лапи, як у кроля.
- То й що?
- І шкіра вкрита шерстю, як у кролів.
- Я все це знаю, ти мене дратуєш.
- І стрибаєш ти далеко, як кролі.
- До чого ти ведеш? - запитує тигр.
...
Обличчя Маленького Лами раптом стало серйозним.
- Ти не лише схожий на кроля, - сказав він. Ти і є кріль!
Тигр щось відчув, і позадкував. Маленький Лама легко впіймав його.
...
Ось так сталось, що цього вечора він поласував смачною печенею з тигра.
...
...
...
Ринок.
...
У місті Лхасса був великий ринок, де можна було знайти все: фрукти і овочі, м'ясо, зошити, цукор, вишиванки, пластмасове намисто, борошно зі смаженого ячменю, капелюхи, курей, дерев'яні драбини, підтяжки, сірники і різнокольорові іграшки.
Маленький Лама зупинився саме перед іграшками і спостерігав за продавцем, дитиною його віку.

- Що ти робиш? запитав він нарешті.
- Хіба тобі не видно? Я продаю іграшки.
- Чому ти ними не граєшся?
- У мене немає часу. Я повинен заробляти гроші.
- Навіщо?
- Пізніше, коли стану багатим, куплю гарний будинок.
- Он як!
- А ти? запитав хлопчик.
- І я так само, відповів Маленький Лама. Пізніше, як стану багатим, я куплю павучка.
- Павучка? Але ж це дурня. Ніхто не купує павучків.
- Це і робить їх коштовними, власне.

Хлопчик побачив павучка, що саме дрімав після обіду на старенькому м'ячику. Він схопив його двома пальцями.
- Ось, дивись, вигукнув він. У мене є один. Я даю його тобі.

Маленький Лама обережно взяв павучка і розмістив у себе на плечі.
- Красно дякую, прошепотів він.
І пішов, з легким серцем, щасливий, що його мрія так швидко здійснилася.
...
...
...
Дерево
...
Одного дня Маленький Лама покинув гору, опустився у долину і прийшов у селище. Посередині селища росло чудове дерево, дуже старе і дуже велике. Навесні воно родило. Влітку давало тінь. Люди обожнювали його силу і довговічність. Воно здавалось їм другом, і вони побудували довкола дерева свої будинки.

Маленький Лама сів під деревом і закрив очі. Згодом він підвівся, зібрав сухе листя і розпалив вогонь, щоб спалити велике дерево.

- Дурень! закричав перехожий. Що ти коїш?
- Ти геть здурів! вигукнув інший.

Але Маленький Лама не слухав. Він продовжував роздмухувати вогонь. Всі жителі селища заважали йому. Побили палицями, вигнали з селища і згасили полум'я.

Через шість місяців сталася негода. Велике дерево впало, розбило будинки і вбило багатьох.

Воно було гниле всередині.

Шкодували потім, що його не зрубали раніше.

...
...

Роздуми про прочитане.

Звісно ж, казки створюють для того, щоб їх хтось читав і збагачувався, ставав сильнішим. Виносив з прочитаного уроки. Ставав мудрішим, і розумнішим. Зрештою, література образів має єдину мету - виховання людяності. Таких чеснот як правдивість, чесність, гідність, неупередженість, скромність, і багатьох інших.

Що читати дитині, обирають батьки. Що читати підліткам, дорослим, рекомендують друзі, лідери. Ті, кому не байдуже майбутнє. Ті, хто підтримує цілісність мембрани людства через горе і терор, любов'ю і співчуттям.

Я знаю, таких людей дуже багато. Завдяки їм наша спільна маленька планета продовжує свій рух по колу.