Мариуполь 1966 года

Павел Сало
Шура, а про поїздку в місто  Жданов 1966 року, ти мені що небудь  напишеш?
Особисто я про це місто пам'ятаю тільки одну мить, коли серед літа 1966-го року ми 9-м класом їздили, з нашими вчителями Бендрик Любов Костівною і Бендрик Іваном Івановичем, до моря як купалися і загоряли на місцевому пляжі (здається). А я до того ж нажаль не купався тому, що мені було заборонено. Якщо ти звернула увагу на світлини тих часів,  то я  був весь час  з забинтованою головою. А до того знаходився в  лікарні, в Лубнах,  — у мене було "запалення підщелепної залози"
І хоч перебував я  не в кращій формі, з обмеженим можливостями,  а все таки вперше в житті(!) побував на морі,  та ще й скористався можливістю бачити тебе кожен день.  Я тоді був закоханий в тебе.  Ти собі  не уявляєш, яке то було для мене щастя, яка  прекрасна мить!  Хоча відповідного  почуття я і  не відчував, або його було  достатньо мало,  — ти була закохана в другого. А в Жданові (Маріуполі) я малював тебе на піщаному березі моря,  — лице, профіль, малював  і у  своєму  блокноті і мабуть ти була намальована і в моєму серці. Оті малюнки я зберіг і до цього часу, хоча пройшло вже більше пів віку.
А тепер , Шура, місто Жданов, або сьогоднішній Маріуполь, вщент зруйнований російськими ракетами,  бомбами,  немов Сталінград  у 1941-му  році. Просто не віриться. Просто всі події з 24 лютого (цього року,коли Росія почала війну з Україною), немовби перейшли в в якесь мариво в якийсь страшний сон!
З самих шкільних років я так любив російську мову, так захоплювався немов відкриттям якогось острова, немов найпершим коханням, і раптом в одну мить, в один день все перевернулось з голови на ноги. І змінився і став  іншим і Пушкін і Блок і Толстой і Бунін, і  найдорожчий для мене Сергій Олександрович Єсенін!  І чому?! І  із-за яких обставин?!  Із-за сьогоднішньої російської влади?! Із-за сьогоднішнього дуже "розумного російського президента"?! Та ніколи в світі!! Ніколи зроду я не відмовлюсь від Пушкіна,  від Блока,  від Єсєніна,  як  би цього хтось  не хотів! Царі з'являються і зникають як вода в пісок, а справжні і найкращі поети, письменники  залишаються вічно в серцях людей  доки існує світ!
Так, ти Шура, напишеш мені,  про нашу поїздку, в Жданов, і  про те як тобі запам'ятався Маріуполь 1966 року? Напиши. Я надіюсь на тебе.
З повагою