Амушл Кабак

Ленина Кудренко
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ МЕНЕ ТАКИМ!!!


Михайло Зусьевіч Носоновскій (Амушл Кабак),Лауреат МФ ВСМ, народився 27 листопада 1932. Пішов від нас 25 травня 2020. Згадаємо його, любі друзі!!!


Носоновскій Михайло Зусьевіч про себе:
http://proza.ru/avtor/m2711012neti


На фотографії 1972-го року мені 40 років. ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ МЕНЕ ТАКИМ!!!


1) Носоновскій. 2) Михайло. 3) Зусьевіч. 4) Чолов. 5) Так. 6) Одружений. 7) Син 8) Вище технічне (гірський інженер-геофізик). Робоча спеціальність: конструктор-приладобудівник.


Капітан команди КВН - чемпіона Баку-1967р., Двічі чемпіон КВН у складі бакинської команди (1968 і 1970рр.)


Автор творів тих, що виконувалися артистами естради і в передачах бакинського і союзного радіо.


Публікував свої гуморески на гумористичній сторінці "КВН Комсомольської правди" (1971-73рр), афоризми на 16-ій сторінці Літературної газети (1шт.) і оповідання в ЗМІ Азербайджану.


Перебуваю членом ізраїльської літературної студії "Середовище обітоване" (Беэр-Шева). Не полягав (у лауреатах). У січні-лютому 2013-го року уклепався в конкурс "Народний писменник" Більше не буду!



                Амушл Кабак 
                http://proza.ru/2011/12/22/797

         Те, що ви зараз прочитаєте, я навіть не знав спочатку як озаглавити... "Вступ"... "Передмова"? А потім вирішив: яка різниця?...

         Усім відомі такі персонажі фольклору у світової літератури, як Кузьма Прутков, Ходжа (Молла) Насреддин, Євгеній Сазонов, Киндзюлис, Иозеф Швейк, Гирш Острополер, Мендель Маранц і багато інших. Усіх їх об'єднує та обставина, що, згідно ГригорийГоринскому календарю, вони, як і їх побратим барон Мюнхгаузен народилися 32-го травня. Мій герой з цього ряду.

         Усі двадцять років перебування на Землі Обітованої, я досліджую і описую життя і творчість свого улюбленого героя, вихідця з дуже середньої смуги Радянських Соціалістичних республік. Звуть його Амушл Кабак. Його ім'я, я узяв собі в якості псевдоніма. Це ім'я багатьом ні про що не говорить. Потрібні пояснення...


        У далекому безтурботному дитинстві, коли я давав волю своїм фантазіям, моя старенька добра бабуся усміхаючись вимовляла два слова: "амушл кабак". Що це означало, я здогадувався по її інтонації, але дослівний переклад невідомий мені і зараз. Напевно, щось подібне до "дурниця", "безглуздість", "дурість" і тому подібне. Але тоді мені, вразливому хлопченяті, цей "Амушл Кабак" представлявся особою одушевленою, схожою на містечкового дивака в коротких брюках, лапсердаку і в чорному капелюсі з тими, що висять з під неї пейсами. Точно, як на ілюстраціях до оповідань Шолома Алейхема. Коли я сказав про це бабусі, то знову почув: "амушл кабак".

        Вже сорок років немає моєї бабусі і сам я давно увійшов до її тодішнього віку, і живу я тепер в іншій країні. У тій, звідки родом мої далекі предки, де, по справедливості, повинен був би народитися і я. У цій країні майже все мені незнайомо, багато що незрозуміло, а дещо викликає протест і тужливе відчуття, що це зі мною вже відбувалося. І тоді на допомогу мені приходить старий знайомий, збагачений досвідом будівельника комунізму, учасника "перебудови" і нового репатріанта. Він прибув на Землю Обітовану разом зі мною, а може бути раніше, набув плоті і став літературним персонажем. У нього навіть є своя, придумана мною, біографія.


БІОГРАФІЯ
        Народився Амушл Кабак, за одними даними у Бельцах або Жмеринці, а по інших - невідомо де і невідомо від кого в 1939-му році. За півроку до цієї чудової події, спеціальними сталінськими указами переміг соціалізм і були заборонені аборти. Тому Амушл Кабак вважає себе жертвою сталінських репресій.
Незважаючи на це, він свого часу, як усі, був піонером, комсомольцем і безпартійним членом бригади комуністичної праці. Усе життя пропрацював в системі "Жмеринторга", як він сам виражається, "фахівцем з снОбженню". Намагався беззавітно любити партію-уряд, завжди наслідував ті, що "великим, що визначили", закликам і гаслам.

        У молоді роки, керуючись гаслом "Вчитися, вчитися і вчитися"!, здається закінчив семирічну школу робочої молоді заочно і тому, прибувши в Ізраїль, називає себе доктором наук.


        Коли в результаті перебудови їсти стало нічого, по заклику Сохнута відбув на Землю Обітовану. Як він сам говорить, "працює безробітним". Живе невідомо де, з ким, навіщо і чому.

        Російську мову він і раніше знав погано, а іврит досі не освоїв. Думає, що добре володіє німецьким, але виявилось, що це - ідиш, якого він теж не знає. Захоплюється такими точними науками, як уфологія, екстрасенсорика, астрологія, тлумачення сновидінь і інша хіромантія.

        Окрім політики, найбільше Амушл Кабак любить поговорити про погоду. Мій сусід (Амушл Кабак називає його - "метеоУролог") дуже дорожить бесідами з ним, оскільки його прогнози відрізняються великою оригінальністю і сміливістю припущень, в чому ви матимете задоволення переконатися.

        Вигадавши цю біографію, я раптом зміркував, що Амушл Кабак - це трішечки я сам, тим паче, що він нещодавно приохотився до письменництва, написавши дивовижний чотиривірш:

Вітер навіває мені осінній смуток,
Замість ідей в голові безлад!
Нехай я не Пушкін і не Лермонтов,
Але і вони не Амушл Кабак!

        А?! Який склад! Губерман відпочиває!

        Итак, з Б-жьей і Амушл Кабаку допомогою і з його ім'ям-псевдонімом, почнемо публікацію моїх "видаючих" (вираження А.К.) творінь. =============




Михайло Зусьевіч Носоновскій. 1932 - 2020
Автор Проза.ру під псевдонімом Амушл Кабак.
http://proza.ru/avtor/m2711012neti

Письменник-гуморист, сатирик, кавээнщик - перший капітан команди "Хлопці з Баку". (Це потім пов'язка капітана перейде до Юлія Гусману). Переміг в кавээновском конкурсі "Базіки" самого Леоніда Якубовича. І просто мій земляк в останні роки його життя.


Якось нещодавно я написав шанованому авторові Проза.ру Леніне Кудренко, що проводить літературний конкурс в пам'ять Амушл Кабак : "Я перед ним винен. Вірніше, перед собою. Років десять назад перегортував якусь книгу у стелажу книжкового магазину, раптом в приміщення зайшов літній, але повний енергії чоловік, запитав про щось продавця на вході і віддалився, а я із запізненням пізнав в нім Михайла Зусьевича, знайомого мені віртуально. (Похвалюся, цей титан гумористичної прози бачив в мені хорошого автора, поставив першим в списку обраних і підкреслював це в листуванні.) Тоді в його аватарке було інше фото, що відповідає номінальному віку. Це пізніше він його змінив і, передчуваючи своє швидке розлучення з усіма нами, просив запам'ятати його таким, яким був зафіксований на новому фото - молодим і відчайдушним. Я вискочив з магазину, щоб знайти його і представитися, але того і слід пропав. Так і не познайомилися своїми очима. Ось і виню себе відтоді.


  Пізніше, коли здоров'я його підвело і він проходив процедуру гемодіалізу, я знав де його шукати, і міг би там його відвідати. У відділенні. Я працював в цій галузі багато років і мені б ніхто не заборонив відвідати знайомого. Але я згадав прохання Михайла Зусьевіча : "Запам'ятаєте мене таким" і не потривожив його своїм відвідуванням. Якраз про це я не шкодую.


Не знаю, що підкупило в моїх текстах цю критичну, іноді навіть йоржисту людину, знавця і ревнителя слова...


З "Спадщини" Міхаеля Верника

http://proza.ru/2020/12/12/89
Амушл Кабак
Михаэль Верник



І ще. Мало хто з читачів знає про любов Михайла Носоновского до Києва. Із спогадів Амушла Кабака(особисте листування з Л. Кудренко):


Амушл Кабак 25 листопада 2019 року в 17:09

Пахне Києвом мого дитинства. "Білій акації грона запашна...". І вулиця Фундуклеївська (вул.Леніна) зараз стала Тараса Шевченка і нашого двоповерхового будинку на ній із затишним двориком немає.

Амушл Кабак 25 листопада 2019 року в 23:48

26-го июля 1941-року, мій батько усадив мене і маму, що упиралася, на пароплав, що вирушав в Дніпропетровськ. Поїздами і пароплавами ми добиралися до Баку, звідки нас виселили під тим приводом, що батько(єврей і комуніст) залишився (за наказом наркома зв'язку) до того моменту, коли треба повідомити про те, що в місті німці. Ми з мамою поїхали до бабусиної сестри, евакуйованої з Умані у Фергану. Тільки влітку 43-го, за викликом, підписаним Ворошиловым, нам дозволили, як сім'ї Ковпаковского партизана, повернутися у Баку. Але батька вже не було в живих. 15 років я чекав на зустріч з Києвом, закоханий в ньго гордий хлопченя і твердив адресу: вул.Леніна, буд. 41, кв 1. При кожній слушній нагоді оформляв відрядження в улюблене місто... Потім, поїхавши в Ізраїль, дійшов висновку, що краще за Баку, на Землі місця немає. МихНос з привітом.


Світла Пам'ять Вам - Михайло Зусьевіч!
Ми Вас пам'ятаємо і любимо!



Матеріал підготувала і перевела Леніна Кудренко