Pryhovana medal. Bibliyne opovidannya

Ян Ждан
    Головна вулиця Дамаску, тріщала від натовпу, якому було не байдужим святкування перемоги. На центральній площі перед палацом, юрба  була вже контрольованою, тому що про це дбав загін солдатів у святковому спорядженні. Біля підніжжя величних сходів царського дому, обличчям до входу стояла шеренга з полководців і кращих воїнів царського полку. Їх начищені бронзові обладунки, навіть вдень освічували все навколо тисячами відблисків і здавалося робили їх "синами сонця", одягненими в його світло. Незабаром загриміли фанфари і сходами, встеленими килимами, до воїнів спустився сам цар. Урочисто подав воїну-охоронцю золоту медаль і той причепив її першому в шерензі воїнові. Вона була сьомою на його широких грудях. Жоден м'яз не здригнувся на цьому арамейському обличчі і тільки очі віддано та урочисто дивилися на царя. Після цього правителю піднесли шаблю, він підняв її високо над головою, повернувся обличчям до народу і гучним голосом промовив:
- Я пишаюся цим воїном! Моє серце спокійне, коли мій полководець Нааман захищає моє царство і підкорює інші! Я особисто придбав для нього одну з найкращих єгипетських шабель! Нехай вона свідчить усім, що він, друга людина після царя!
А вже згодом, двадцять вибраних воїнів на чолі з полководцем, їхали головними вулицями міста, насолоджуючись похвалами, піснями і просто тріумфальними вигуками. Тільки для Наамана ця шана була з присмаком гіркоти, а нова медаль здавалося давила груди, тому що ніхто і не здогадувався, що під цими золотими і срібними нагородами, прихована ще одна "медаль", якою доля теж за щось "нагородила". ..

Вже пізно ввечері, царська колісниця привезла стомленого тріумфатора додому на якого чекала кохана дружина.
- Моя кохана Санам! Очі мої не бачили тебе майже три місяці !? Але серце весь час було з тобою ..! Хочу відразу порадувати тебе, я привіз для тебе надзвичайний подарунок! Перед відправленням з Ізраїлю, в натовпі полонених, мій вірний Камаль запримітив семирічну дівчинку-сироту з княжого роду і просто вблагав мене забрати її з собою, щоб та не загинула у рабстві. Вона вільно володіє нашою мовою, тому що в їхньому будинку теж була дівчина-рабиня з нашого народу, яка і навчила її. Вона прекрасно вихована і освічена, тому буде прислуговувати тобі, розчісувати твоє волосся, супроводжувати тебе на прогулянках..! Ти хочеш її ?!
- А як її звати?
- Адасса.
- Дуже гарне ім'я. Мені вже хочеться  побачити її!

Уже майже опівночі, Нааман все ще не спав, а дивився через вікно на зорі і нігтями вимальовував кільця навколо білої плями на грудях: - Може це боги покарали мене за війни з євреями? А може це зробив їх єврейський бог? А що крли він і справді існує, якщо вони так завзято вірять в нього? Ну за що боги покарали мене? Я ж зовсім скоро можу все втратити, якщо дізнаються про це?! Я можу втратити мою Санам?! Ні, я не зможу так жити...

Минуло півроку...  Одного разу Адасса проходила коридором і натрапила на свого пана, який вийшов напівроздягненим з купальні. Вона зойкнула і почервонівши вибігла геть.  - Це ж проказа !? Точно проказа! Мама розповідала про неї! Господи, що ж робити?! Господи допоможи мені! - дівчинка сиділа на ліжку в своїй кімнаті і тремтячими руками знімала з себе одяг, а потім біля дзеркала ретельно оглядала все тіло. - Але ж я вже шість з половиною місяців живу в їхньому домі? І у моєї пані я нічого не бачила?! Значить можна заспокоїтись?! Та ні ж, ні! Це завжди небезпечно! Пану потрібно вилікуватися якомога швидше! Це смертельно, а він стільки зробив для мене !? Але ж це проказа ?! Єлисей! Пророк Єлисей! Згадала!

Одного  пізнього вечора, Нааман сидів за столом у своїй спальні і писав терміновий лист: "Камаль, ми вирушаємо знову в Ізраїль. Змушений де в чому тобі зізнатися, у мене невиліковна хвороба, але в Самарії живе людина, яка може зняти з мене це прокляття. Я навіть маю лист до царя ізраїльського, тому впевнений він усе влаштує для мене. Але все ж таки приготуй наш загін, від євреїв можна очікувати чого завгодно. "
   Дорога до Самарії здавалася вічністю. Нааман постійно марив про людину, здатну зцілювати, малював її в своїй уяві і дивні ритуали які звершаться над ним. А в своїх напівснах бачив себе то очищеним, то навпаки повністю білим від прокази, після чого прокидався і знову пальцями обводив білу пляму, яка майже повністю вкрила груди...  Коли ескорт з царського полку під'їхав до воріт пророка, Нааман знову відчув себе полководцем, пишно зійшов з колісниці в очікуванні урочистого прийому. Але слуга пророка передав всього лиш його повеління і страшний гнів охопив хороброго воїна, а рука машинально вхопилася за шаблю.
- Це що, якісь єврейські витівки?! У мене що своїх річок нема вдома?! Ух, якби не царський лист, порубав би на шматки цей будинок і всіх що живуть у ньому! Ми повертаємося! По конях!

- Пане мій, благаю вас як батька, ну послухайте, виконайте цей простий наказ пророка!?
   - Ну добре. Тебе Камаль - послухаю.
     Коли після сьомого занурення тіло Наамана з'явилось на поверхні, ранкову тишу роздерли несамовито-радісні вигуки дорослої дитини, яка підстрибувала і борсалась у воді, наче її за ногу вхопив крокодил, а остовпілі солдати мовчки дивилися на свого хороброго полководця.
   - Я чистий! Я Чистий! Камаль, ти тільки поглянь на мою шкіру! Сину мій, обійми мене скоріше!

Коли Нааман стояв уже зціленим перед Єлисеєм, то від войовничого полководця не залишилося і сліду, і навіть назвати себе рабом Божого пророка було легко і приємно. Відмова ж від подарунків анітрохи не образила, а навпаки, підняла пророка ще вище в очах врятованого воїна!

   Ассирійський цар першим зустрічав з подорожі кращого друга і полководця Наамана.
   - Мої вітання друже мій! Моє серце супроводжувало тебе! Дозволь мені подивитися на тебе, дай доторкнутися до тебе! Неймовірно, дійсно твоя шкіра чиста і приємна як у мого трирічного Наїля! Воістину, боги знову повернулись до тебе обличчям! Скажи мені ще одне, яку плату взяв з тебе цей пророк? Тільки назви і я все поверну тобі!
   - Щедрість твоя велика, мій владика! Спочатку цей Єлисей, пророк Божий, взагалі відмовився від моїх подарунків, а вже після, на шляху додому нас наздогнав його слуга і попросив два таланти срібла та дві переміни одягу.
   - Ха! Вкотре переконуюся, євреї - дивні люди!
 Цар знову міцно обняв Наамана, не здогадуючись що вже втратив його як кращого полководця, який ще на берегах Йордану прийняв тверде рішення, що він з мечем в руці, навіть ногою не стане на землі Ізраїля...

   © Ян Ждан /28.12.2019