Эпитафия

Владимир Рабинович
--------------------------------
- Дароу, братка Беларуски Письменник.
- Здарова, братка Рабіновіч.
- Што робиш?
- Ай, ты зноў будзеш смяяцца.
- Обещаю, что не буду.
- І на Фэйсбук не паставіш?
- Этого я не могу тебе обещать.
- Вось бачыш, як з табой мець справу.
- Ты же сам хочешь рассказать.
- Так, хачу расказаць.
- Так, колись уже.
- Эпітафію складаю.
- Кому?
- Самому сабе.
- Ты что, умирать собрался.
- Не яшчэ. Трошкі пажыву. Вось зубы новыя зрабіў.
- С какого ... тогда эта эпитафия?
- Нехачу давяраць такую сур'ёзную рэч, як эпітафія гэтым дурням - маим калегам па цэху. Напішуць якую-небудзь херню. А я і запярэчыць не змагу, паколькі буду мёртвы.
- Да не один ли черт, что будет после твоей смерти.
- Ты так кажаш, таму што не адчуваеш адказнасці перад  народам, перад пакаленнямі, перад гісторыяй. Ты, наогул, якой пісьменнік?
- Я русский писатель, а что?
- А я беларускі. Адчуваеш розніцу. Цябе якім тыражом выдаюць?
- Обычным графоманским – пятьсот экземпляров.
- А ў мяне тыраж дзесяць тысяч. Мае апавяданні ў школьнай хрэстаматыі. Я, ****зь, класік. У мяне адказнасць перад будучыняй.
Вось ты прыдумаў, што скажаш перад смерцю?
- Да ну его на..., о таком думать.
- Вельмі легкадумна з твайго боку. Я гэтага сабе дазволіць не магу.
- Хороший спитч. Такое чувство, что ты рассчитываешь на то, что нас подслушивают. Ну, и что ты скажешь потомкам перед кончиной?
- Скажу: Я ведаў, што гэта калі-небудзь здарыцца, але не думаў, што так хутка.
- Кажется кто-то это уже говорил.
- Можа быць. Але я скажу гэта на мове.
- Ну, хорошо, последнее слово у тебя уже есть. А как насчет эпитафии?
- Ёсць і эпітафія.
- Говори.
- Ай, ты будзеш смяяцца.
- Может и посмеюсь трохи.
- Чорт з табой, смейся. Я брашу - нібы клін цешу, а ты праўду родзіш - быццам плот гародзіш.