10 05 - Kizatavat-2. Не по хорошу мил...

Братислав Либертус Свидетель
   Дивлюся зараз "Серёжка Казановы", - точніше, продовжую дивитися бо учора поставив на паузу, а там потім виявилося, що серія не одна, а 4 чи 5, - і вже закінчую дивитися.

   І там в останній серії, один педагог сказав під час своєї лекції:

   - Просвещенческий тип рациональности был в своём роде разумом унифицирующим. Он не признавал общественную идеалистическую ангажированность и индивидуальную психологическую дискретность своих непосредственных носителей. Иными словами, не по хорошу мил, а по милу хорош.

   "Не по хорошу мил, а по милу хорош"!... Стара, і відома з дитинства приказка! Я навіть забув про її існування, але! Усі ці роки свого життя я добивався саме цього: бути коханим не за те, що я хороший, а бути хорошим за те, що коханий. Це - і є той самий тип кохання, урок якого мені показав мій батько. Він кохав мене дійсно просто так. Не за мою гарну поведінку. Але мені хотілося з ним бути найкращим, бо мені подобалося його кохання. Він ніколи не тис на мене і не вимагав хорошої поведінки. Він кохав мене попри мої погані вчинки. Він ні слова мені не говорив, коли я щось робив не те, коли робив шкоду!... Ні слова. І тільки його погляд, кинутий ненавмисне, всього лише одну мить, мимо його волі... І я розумів, що більше так не буду. Він ніколи не тис на мене цим поглядом! Ніколи! Навпаки, він намагався приховати його, щоби я не бачив. Бо кохав мене, по-справжньому. Глибоко.

   І тому у мене зараз снову на очі навертаються сльози. Бо такого кохання мені за все моє життя більше ніхто не запропонував. Усі вимагали від мене бути хорошим, гарно поводитися. Якщо буду посміхатися - то гаразд, покохають. А буду хамом - ніхто не кохатиме. А я не хочу такого кохання, щоби за мою гарну поведінку. Не хочу.

   І мені знову хочеться ридати. Бо я скучаю за папкою. Мені його не вистачає тут на Землі. Він єдина на світі людина була, яка кохала мене по-справжньому... Єдина у світі.

   Ось тому, коли він помер, мені не захотілося жити. Я не розумів, для чого жити, якщо мене отак більше ніхто не кохатиме.

   Сльози душать, не можу писати далі.

09:35, 10.05.2019