Кози та капуста

Иванна Белушко
                (Сценарій лялькової вистави)

               Діючі  особи:  Коза  Квітка
                Коза  Зірка
                Автор
                Бог  (голос)
                Заєць

   Автор:  Прийшла  весна.  Дві  сусідки,  дві  кози  Квітка  та  Зірка  вийшли  на 
                огород.
   Кв.   Доброго  дня  сусідко!
   З.    Доброго-доброго  сусідонько!
   Кв.   А  чого  це  ви,  сусідко,  голову  до  неба  підняли,  а  очі  заплющили?
           Так  і  мух  не  порахуєте.
   З.    Мухи  нехай  собі  літають.  Вони  тут  ні  до  чого.  Я  до  Господа
          звертаюсь  і  прошу  Його  благословіння,  бо  городину  збираюся 
          висаджувати.
   Кв.   А  що  ви  будете  висаджувати?
   З.    Те,  що  й  завжди,  -  і  огірочки,  і  капусту,  й  помідори  та  ще  й 
           кабачки.
                1
   Кв.   Я  також  це  буду  садити,  але  не  розумію,  до  чого  тут  Господь?
           Сонце  світить  всім  однаково  і  дощик  для  всіх  іде,  а  на  зайців
           свої  гострі  ріжки  наставлю.
   З.   Ріжки  я  також  маю,  але  у  Господа  значно  більше  сили,  ніж  у  мене.
             (тихенько  наспівуючи,  почали  сусідки  поратися  в  огороді).
   Авт.   Посадили  сусідки  розсаду,  але  тут  на  капусту  гусінь  напала.
   Кв.   Ах  ти  ж  гидота  повзуча!  Я  розсаду  садила,  поливала  її,  доглядала,
            а  ти,  голото,  знайшла  собі  безкоштовну  їдальню!   Ось  я  тебе 
             ріжками  заколю,  ніжками  затопчу,  хвостиком  замету  -  тут  тобі  й   
              смерть!
   Авт.   Та  де  вже  ріжкам  проти  такої  дрібноти!  Що  не  з’їла  гусінь,  те 
          Квіточка  зотоптала  ніжками  -  пропала  капуста!
           А  що  там  у  Зірочки?
   З.    Господи!  На  мою  капусту  напала  гусінь,  я  не  знаю,  що  мені 
           робити?  Навчи,  Господи!
   Бог (голос)   Постав  шпаківню!
   Автор:            Поставила  Зірочка  шпаківню,  а  шпаки  вибрали  гусінь  -   до 
                самої  найменшої.
   Кв.   Ти  ба!  У  вас,  сусідко,  капуста  як  капуста,  а  на  моїй  грядці  все
             гусінь  з’їла.  От  напасть!  Ви,  певно,  якийсь  секрет  знаєте?
   З.     Звернулась  до  Господа  і  зробила  те,  що  Він  порадив  -  ось  і  ввесь
                2
                мій  секрет.
   Автор:  Якось  сусідки  пили  чай,  розмовляли  про  те,  про се,  про  надто 
                низькі  ціни  на  базарі  на  молоко  та  сир,  аж  раптом  піднялась 
                буря  і  заторохтів  густий  дощ  з  градом.
   Кв.          Сусідонько!  Що  це  з  вами?  Чому  це  ви  на  коліна  впали  і  щось
                бурмочете,  чи  не  захворіли  часом?
   З.            (піднімаючись  з  колін)  Я  просила  Господа,  щоб  зберіг 
                огородину  від  граду.
   Кв.          Невже  твій  Господь  і  таке  вміє? 
   З.             Давай  поглянемо,  дощ  вже  закінчився.
   Кв.          Все  гаразд!  Жоден  помідорчик  не  впав  і  на  огірочках  листячко 
                ціле.  Побіжу  на  свої  грядки  гляну.
   Автор      Пішли  сусідки  на  огоридину  Квіточки  подивитись.
   Кв.            Ой  лишенько!  Мої  помідорчики!  (плаче)  Всі на  землі,  неначе 
                сміття  лежать.  А  вже  ж  такі  були  гарненькі  виросли!
                Огірочки!  Де  ж  мої  огірочки?  Жодного  кущику!  Всі 
                пошматовані  градом!
                Ой  біда,  біда...
   З.               Не  побивайтеся  так,  сусідонько!  Я  поділюся  з  вами  й 
                капустою  й  іншою  городиною,  тільки  віддам  подяку 
                Господеві  з  першого  врожаю.
                3
   Кв.              Дякую  за  вашу  доброту,  Зірочко!  (пауза)  Дивіться!  Дивіться!
                Он  заєць  вашою  капустою  поласувати  прибіг!  Коліть  його
                ріжками,  коліть  крадія!  Геть  звідси!  Геть,  зайдо!
  Зайчик:        Та  не  крадій  я,  тітонько!  Моя  матінка  захворіла  й  капусти
                просить!  То  ж  чи  не  дасте  для неї  хоч  трішечки?
   З.                Звичайно  ж дам!  Візьми  он  ту  -  найкращу  й  неси  матусі,
                нехай  одужує.
   Зайчик          Дякую!   (бере  капусту  й  біжить  до  матусі).
   Кв.                Отакої!   Найкращу  капустину  зайцеві!  Могли  б  якусь  іншу
                віддати,  він  би  й  маленькій  радий  був!  Говорили,  що  перші 
                плоди  Господу,  а  самі  он  що  робите,  як  все  це  розуміти?
   З.                Так  і  розумійте.  Нужденному  допомагати  треба,  а  Господу 
                дякувати  за  все! 
   Кв.                Бачу  могутній  і  добрий  ваш  Господь.  Може  й  собі  до  Нього
                молитися?!  А  що  я  втрачаю?  (пауза,  потім  молиться)
                Дякую  Тобі,  Боже,  і  за  гусінь,  що  мою  капусту  з’їла,  і  за 
                град,  що  городину  вибив,  за  добру  сусідку,  і  за  зайця, 
                якого  сусідка  капустою  пригостила,  бо  все  це  ти  дав  мені  в
                науку.
                КІНЕЦЬ
     Червень  2012                Іванна  Бєлушко.