МАМА Е ТУК!

Генка Богданова
Разказ от Генка Богданова

    Стоя  вцепенена и  онемяла като ударена от гръм. Дори сълзите са замрели  в  осле-пелите ми и изпълнени с  изумление  очи.  Горчивата буца на  болката  е заседнала в гърлото ми  и  ми пречи да дишам. Сърцето ми пърха в гърдите отчаяно като ранена птица. В него кипи вулкан от мъка  и разочарование  и като лава тече във вените ми. Имам чувството, че умирам…
    Писмото в ръцете ми изгаря пръстите ми, а съдържанието му отеква в  пламналата ми  глава като тревожен звън на  траурно биеща за агонизиращата ми душа камбана:
 „Сбогом, Петя! И ни прости, ако можеш! Ние със сестра ти се обичаме до полуда, за-това решихме да се съберем и да заминем  за чужбина… Осъзнаваме, че не сме достой-ни за родители, затова поверяваме  децата на теб.   Ако любовта ни е основание за прошка, прости ни и продължи живота си без нас!   
Още веднъж,  сбогом завинаги! Николай“
    Една единствена мисъл  пулсира  в  замъгленото ми  съзнание и то я повтаря като ехо до полуда: „Не! Не може да бъде! Не е истина! Това е само кошмарен сън, който сънувам!“  Моята  обичана  сестра  ми открадна  любимия съпруг.  Тези, които винаги съм обичала  с цялото си сърце   ме предадоха, забиха нож в гърба ми, стъпкаха гордостта ми, нараниха душата ми.
     „О, Боже, за какво ми е живот без човека, който обичам до полуда? Та той е първата ми любов! Бащата на детето ми. ..
     Как да приема, че собствената ми, по-голяма  сестра е способна на толкова долна, цинична, предателска постъпка? Как ще гледам хората в очите от днес нататък? Как ще понасям, любопитните погледи,  шушукането,  унижението да виждам спотаения присмех в очите им,  да  слушам празните от истинско съчувствие успокоителни думи.
     Вихър от тревожни мисли, болка,  страх, чувство на  пустота и безнадеждност ме понесе, завъртя, изтръгна сърцето ми, сломи го, стъпка го и го захвърли в калта. Душа-та ми   помръкна, сви крилете си и  потънала в мрака на отчаянието  изпадна в летаргично вцепенение.
      Като в транс потътрих подкосените си  от стреса нозе към  кухнята, затворих  про-зорците и вратата, спуснах щорите и завесите и пуснах газта…
   В този момент, в съседната стая,  едномесечния ми син, като че ли почувствал  моята мъка и трагедията която   щеше да го остави сираче, се разплака в люлката.  Като в просъница долових и  тропота на  малки крачета.   Някой ме докосна, две малки ръ-чички ме обгърнаха и едно  топло, разтърсено от ридания,  телце се притисна до  вце-пененото ми  тяло.  През мрака и студа  на стреса и вцепенението  в замъгленото ми създание, проникна светъл лъч. Майчините ми инстинкти се пробудиха като след те-жък  сън, доловили страх и безпокойство в  плача на  бебето и  риданията, които давеха гласчето на племенницата  ми. Те като  живителна глътка въздух  ми дадоха сили  да се върна  в реалността и ми припомниха, че  не съм само  наранена и унизена  жена , отх-върлена съпруга , предадена  сестра, а преди всичко майка. Че на този свят няма нищо по-важно  от децата, а  сега те имат само мен.
    Опомних се,  затворих крана на газта, отвориш широко прозорците, после захвърлих   и стъпках на пода  като отровна змия  малкия къс хартия, грабнах  и  притиснах до гър-дите си уплашените, разплакани   деца шепнейки като клетва:
- Мили мои, скъпи, невинни  дечица, мама е тук! Мама никога няма да ви напус-не! Сега вие сте моята любов, моята майчина гордост и радост, моето женско достойн-ство, моите надежди, смисъла  на моя живот. Заради вас,  обжарената  ми и изпепелена душа  ще се възроди  от  пламъците на тази  болка  и  ще се възроди за нов живот, в името на вашето спокойствие и щастие.  Успокойте се, мили мои!  Мама е тук!