Володар осенi

Артур Грей Эсквайр
                «Володар осені мою майструє долю
                І квіти заважкі мені
                Й плоди занадто солодкаві…»
                (Гійом Аполлінер)

А моїм життям бавиться
                Володар осені:
Жовтоокий руками холодними:
                Грається повелитель вихорів:
Бо життя моє – йому іграшка:
                Похвилинена, кленолистяна.
І кому який сенс шукається,
                А мені вітер над стріхою,
Де старих гнізд горобиних
                Купа спогадів,
А на дворі життя калюж брудних:
                Кожна як не свічадо то дзеркало,
А мені сонця півжмені і то далекого
                Нетутешнього і байдужого,
А мені товаришем забуте опудало:
                Співбесідником і порадником,
Що тобі дні мої, повелителю осені,
                Оберемком листя – і то в вихорі,
Кудись несеш, бо навіщо:
                Забагато осінніх філософів
На землі сарматського холоду:
                Кому весна, кому теплий прихисток,
А мені сад осінній з квітами падолистовими:
                Останніми, може айстрами,
Що вітер осінній напоїти збиралися
                Своїми пахощами йому непотрібними.
Чому ж блукаєш садом моїм, володарю,
                Садом оцим вічної осені.