potentiell ouppfyllda

Äàíèèë Õèíòîí
Jag satt och tog en kopp kaffe. Jag log mot alla. Ett leende som verkar många människor som ett leende av inre tillfredsställelse, men för de få, var det ett tecken på inre smärta. Jag ville strypa mig - något sätt att få ett slut på denna smärta. Jag lossade min slips och sätta mitt huvud i mina händer. De var som de flesta som en jungfru händer.
Jag minns allt. Jag tryckte mina översättningar och mina papper åt sidan. Jag minns. En ofokuserad sinne är ett dödligt vapen; en lös kanon. Jag minns hennes leende och hennes parfym. Jag drack hennes parfym. Lukten från hennes hals fyller mina näsborrar och momentant det läkt mitt hjärta. Att omfamna läkt mitt hjärta. Jag kände mig så säker i sin kropp som vi gick tätt intill varandra i museet.
Jag blundar och jag känner en varm salighet; känslan av mig halka varmt inne i henne - en känsla utan aggression eller smärta eller medlidande. Jag öppnade mina ögon. Det gör ont att veta att jag vill vara med henne, men hon är ouppnåelig. Hon är med en annan man. Vad är värre - inte den andra killen inte uppskattar henne. Jag skulle kunna ge henne all den kärlek hon behöver.
Hon behöver bara att fråga mig: "Så, om jag älskar dig, kommer allt detta smärta försvinna"
"Ja."
Det är mitt svar. Jag är en fåordig men jag tror att det är sant. Jag tror att vi kan läka varandra. För första gången någonsin, kan vi båda känner komplett.