Канон Андрея Критского Чт. , Песнь 2

Алкора
ЧЕТВЕРГ ПЕРВОЙ СЕДМИЦЫ  ВЕЛИКОГО ПОСТА

Песнь 2.

Видите, видите, Я - сущий Бог,
В древности манну пославший народу,
Прямо из камня я высек вам воду,
В мертвой пустыне всем выжить помог.

«Мужа убил я, - промолвил ЛамЕх,-
Язвой и раной мне стало убийство»,-
И зарыдал... Помня это, стань чистой
Снова, душа! Не носи больше грех,
Скверное тело и ум в помраченье
Трепет подарит тебе и мученье.

Как умудрилась воздвигнуть ты столп,
Сделать твердыней позор вожделений?
К счастью, Творец обуздал это зло,
Плачь же, душа, помня тяготы древних,
Каина принял проклятье ЛамЕх,
Став сластолюбцем, и я свое тело
Все осквернил ради грубых потех.
Разве такого пути ты хотела?

Пролил огонь наш Господь, словно дождь,
На содомлян, попалив безобразье,
Или, душа, ты такого же ждешь?
В жерле геенны стать прахом и грязью?
Я весь изранен, врагом изъязвлён,
Стрелы его, ум и тело пронзившие,
Мучат и жгут, я грехом опалён,
Сам для страданий построил узилище.

Руки Мария простёрла к Творцу,
Как милосердная Дева Заступница,
И пролагает дорогу к Отцу,
Чтоб мне раскаяться, чтобы задуматься…

Троица, что Безначальна, Одна
И Неделима, Нетварна и Вечна,
Душу заблудшую видишь до дна,
Мне оправдать всё ничтожество нечем.
Все ж милосердно от смерти избавь,
Я согрешил, но раскаяний полон…
Дева Пречистая, милость Твоя -
Добрый покров возле Божья престола.

Оригинал (церковно-славянский):

Ирмос:
Видите, видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою и крепостию Моею.
Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Мужа убих, глаголет, в язву мне и юношу в струп, Ламех, рыдая, вопияше; ты же не трепещеши, о душе моя, окалявши плоть и ум осквернивши.
Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Столп умудрила еси создати, о душе, и утверждение водрузити твоими похотьми, аще не бы Зиждитель удержал советы твоя и низвергл на землю ухищрения твоя.
Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
О како поревновах Ламеху, первому убийце, душу, яко мужа, ум, яко юношу, яко брата же моего, тело убив, яко Каин убийца, любосластными стремленьми.
Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Одожди Господь от Господа огнь иногда на беззаконие гневающее, сожег содомляны; ты же огнь вжегла еси геенский, в немже имаши, о душе, сожещися.
Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Уязвихся, уранихся, се стрелы вражия, уязвившия мою душу и тело; се струпи, гноения, омрачения вопиют, раны самовольных моих страстей.
Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.
Простерла еси руце твои к щедрому Богу, Марие, в бездне зол погружаемая; и якоже Петру человеколюбно руку Божественную простре твое обращение всячески Иский.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Безначальная, Несозданная Тро;ице, Нераздельная Еди;нице, кающася мя приими, согрешивша спаси, Твое есмь создание, не презри, но пощади и избави мя огненнаго осуждения.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пречистая Владычице, Богородительнице, Надеждо к Тебе притекающих и пристанище сущих в бури, Милостиваго и Создателя и Сына Твоего умилостиви и мне молитвами Твоими.

Продолжение см. http://www.proza.ru/2016/03/29/2320