Половина мiсяця

Артур Грей Эсквайр
                (низка хокку)

                «Під час грози
                Згоріла хатинка. Серед попелу
                Гарбуз цвіте…»
                (Йоса Бусон)

Якось я зайшов в гості до старого хайдзіна, що пише під псевдонімом Канасі Цукі – Сумний Місяць. Він запросив мене послухати його новий збірник віршів «Порожнеча осіннього лісу». Крім мене був ще один хайдзін – більш відомий, як майстер танка – він пише під псевдонімом Індзя-но Акі – Самітник Осені. Ми пили чудовий запашний чай сорту «Глибокий колодязь», читали вірші, милувались яскравим зимовим Місяцем. Тоді, як і цієї ночі була рівно половина молодого Місяця. Зійшла на небі зоря Мокосі* і стало ще сумніше. Тоді було запропоновано тему для віршів «Половина Місяця», і я склав ось такі хокку:

* * *
Глип: півмісяця.
Світ розрізаний навпіл –
Як моє життя…

* * *
На шатрі ночі
Половина Місяця.
На роздоріжжі…

* * *
Розрізано ніч.
Половина Місяця
На небосхилі.

* * *
Раптом побачив
Життя мого кавалок:
Там – півмісяця.

* * *
Чорнота ночі.
Половина Місяця.
Холодна кава.

* * *
На небі зими
Половина Місяця.
Самотній жебрак.

Примітка:

* - Мокосі – Юпітер (яп.).