Я тебе за все прощаю

Владимир Коряковцев
1.
       Настрій сьогодні було просто прекрасне. Весь день йшов як по маслу. І я не думав, що сьогодні у нас з Наталкою знову буде скандал. І, здавалося б, яка дрібниця: я попросив свою дружину купити мені крем для гоління. Вона, звичайно ж, купила, але тільки нове туалетне мило для себе, а про крем забула. За останні три дні я досить обріс, і мені відчайдушно хотілося поголитися. Гаразд, сьогодні я використовую звичайну мильну піну, а завтра сам сходжу за кермом. Було вже пізно і останні магазини закрилися до цього часу.
- Ну, вибач, Володь - злегка присоромлений сказала Наташа. - Весь день сьогодні на роботі як білка в колесі. Не було ні хвилини вільної. А потім на зупинці довго чекала маршрутку, народу було битком. Про крем забула, не ображайся.
- Ти завжди відговорюватися - я відчував, що зараз всередині мене щось вибухне. - Кожен день ти поспішаєш, кудись поспішаєш .. Ти затримуватися на роботі, потім не можеш толком дістатися до будинку .. Я прямо не знаю, що й думати.
- Але ти ж повинен розуміти, скільки часу забирає робота в ансамблі? Я не тільки керую чинним хором, на мені ще висить організація концертів і вечорів. Я завжди поспішаю повернутися додому, але мій директор мене затримує.
- Директор? А може бути, у нього до тебе не тільки чисто робочий інтерес?
- Ти на що це натякаєш? - Очі моєї молодої дружини яскраво спалахнули. Ніжний рум'янець тут же розлився по щоках. В обрамленні густих чорних волосся Наташа в ці миті була приголомшливо прекрасною. - Хочеш сказати, що немає у мене роману з Миколою Сергійовичем? Це ти хочеш сказати?
- Нічого я вже не хочу - щось всередині мене сіпнулося і мені стало не по собі. - А шкода, що ти все-таки не купила мені крем. Про себе ти не забуваєш. - З цими словами я пішов до себе в кімнату і закрив двері. Господи, як же мені було недобре! Сьогодні я знову не знайшов у собі сил стриматися. І адже це вже було не в перший раз. За останні чотири місяці ми з Наташею встигли порядно поскандалити. Скандали наші, в основному це були невеликі з'ясування стосунків, зазвичай закінчувалися тим, що кожен з нас йшов до своєї кімнати. Закривався там і перебував в гордій самоті. Через якийсь час лід рушав і життя брала звичний напрям. Не розмовляли ми зазвичай всього одну ніч, а на наступний день все здавалося раніше. З посмішкою я просив вибачення у дружини, легенько торкався її рукою. Наташа у відповідь тільки полегшено зітхала. Любили ми один одного? Напевно, так. Любили. У всякому разі жити без Наташі я б не зміг. Але я часом нічого не міг вдіяти зі своєю дурною ревнощами, часто безпідставною. Впоратися зі своїм характером - ось що було особливо складно. А вона? Наташа була прекрасна як квітка. У неї була дуже добра душа. У якісь моменти вона мені здавалася навіть рідною людиною. Але дуже часто, гранично часто, вона здавалася якоюсь відчужено. Чи думала вона про щось в цей час або переживала, я точно не знав. Наташа говорила мені лише те, що вона в ці хвилини мріє. У неї не було батьків, на яких можна було б спертися. І тому вона дуже швидко звикла до мене. Я теж був самотній і завжди шукав розради у близькій і доброї душі. І все у нас складалося спочатку дуже добре і красиво. Але потім пішли якісь претензії, недомовки. І так вийшло, що ми тепер з'ясовували стосунки з нею майже кожен день. Ось і зараз, чому я вибухнув? Причиною послужив крем або все-таки директор Наташі? Цілком можливо, що все разом узяте. В останню мить, коли я бачив очі Наташі, мені зовсім не сподобався вираз її обличчя. Вона виглядала так, наче не розуміє, що ж зараз тільки що сталося? Чому треба було так починати вечір? Вона, можливо, і справді дуже втомилася, а тут ще й я зі своїми претензіями. Що зараз залишалося робити? Те ж, що і завжди. Підійшовши до свого столу, я включив комп'ютер. Зараз це була єдина можливість відволіктися і прийти в себе.

2.

Звуть мене Володимир. Мені тридцять два роки. Спеціальність у мене нехитра: я працюю настроювачем фортепіано у дитячій музичній школі. Як же я познайомився з Наталкою? А все було дуже просто. Одного разу мені зателефонували і сказали, що потрібно налаштувати фортепіано в республіканському будинку культури. У них по ідеї мав бути свій настроювач, але його з якихось причин не виявилося на той час на місці. І тому налаштовувати піаніно довелося мені. РДК нашого міста знаходився в тому ж районі, що і моя музична школа. Наташа була першою хто зустрів мене там. Навіть зараз пригадую, що коли я налаштовував їм піаніно, Наташа в цей час перебувала поруч. І я раз у раз поглядав на неї. А потім я її запросив прогулятися. Почалися зустрічі, прогулянки, квіти. А потім визнання і пропозицію вийти заміж. Не знаю, може бути, в інших усе не так відбувається, але у нас з нею все дуже швидко склалося. Ми були задоволені. Наташа керувала ансамблем, вона була справжня творча людина. Здавалося, натхнення ніколи не покидає її, навіть коли вона сильно втомлювалася. Але що вона робила зараз? Про це я знав напевно. У цей самий час, вона, як і я, сиділа в своїй кімнаті, втупившись в синій екран монітора. Чим вона займалася за комп'ютером? Швидше за все, Наташа шукала якоїсь матеріал по своїй роботі або ж слухала музику. Вона часом любила послухати класику. А я, як завжди, зайшов в соціальну мережу "в контакті" і мав намір провести більшу частину цієї ночі саме там.
Так уже склалося, що в реальності мені не особливо щастило з друзями. Були, звичайно, знайомі. Льоня Симонов, Сергійко Іванченко. Але так посидіти-поговорити вживу у мене з ними рідко коли виходило. Інша справа в мережі. Тут у мене було близько двох сотень друзів. В основному, це були зовсім незнайомі мені люди. Хто з Пітера, хто з Красноярська, а хто з далекого Владивостока. Когось знаходив я, хтось сам приходив мені в друзі. Тут було легко поспілкуватися з відомих інтересам, обговорити буденні речі. Торкнутися світові проблеми. Тут я міг на якийсь час прогнати свій упертий ревнивий характер, який через час, знову показувався з-за рогу. Але справа в тому, що в мережі на своїй сторінці у мене було написано зовсім інше ім'я. Тут я був не Володимиром Килимовим, а Мікою Ростовом. Ось і зараз, коли я дивився останні новини в одній групі, присвяченій політиці Росії, до мене прийшов запит у друзі від якоїсь Саші Нагібін. Запит я спочатку не прийняв. Вирішив перед цим оглянути її сторінку. Написаний так само моє місто, Нижній Новгород. Вік мій же. Статус - незаміжня. На аватарке замість фотографії - маленький чорний кошеня. Гаразд, Саша, мені не складно. Додам тебе в друзі, раз ти просиш. Я натиснув слово "додати" і побачив, що тепер друзів у мене рівно 211. На сторінці у Саші були одні лише фотографії нашого міста. І жодної своєї фотки. Хоч би мигцем поглянути, хто ж така ця Саша. Ну та нічого, сказав я собі і переключився на світові новини. Отямився я через якийсь час, коли пролунав не голосний клацання. Подивившись в розділі Повідомлення, я побачив, що Саша мені щось написала. "Ви не проти, якщо ми з Вами познайомимося?" - Так починався текст її повідомлення. Я тут же вирішив відповісти. Поки мені ніхто не писав, і я був практично не зайнятий. "Давайте познайомимось. Ви, я бачу, теж з Нижнього? Дуже приємно ". І все. Потім, у найближчі як мінімум три години я випав з реальності і занурився в легку і безтурботну атмосферу виртуала. Зараз багато людей підсаджуються на віртуальне спілкування. Я не думаю, що це можна вважати хворобою або навіть пороком. Люди йдуть у це. Намагаючись переключитися, намагаючись щось забути. Ось і я всього лише хотів піти на час. Це було цілком невинне бажання. На три години я перестав думати про Наташу і мені стало трохи легше.
Саша постала переді мною дуже активною жінкою. Вона писала, ні на хвилину не зупиняючись. Відповідала тут же. Може, їй теж не було з ким поспілкуватися або точно так само як і мені було потрібно вилити свій біль, забути те, що відбувається? Цілком можливо. Сьогодні я пішов спати щасливою людиною. Сьогодні ми знову вкотре спали з Наталкою на різних ліжках. Але я знав, завтра ми з нею помиримося і будемо як і раніше спати разом.

3.

На наступний ранок ми з Наталкою вже готували наш спільний сніданок. Нарізаючи скибочками батон, я, час від часу, поглядав на неї. Вона здавалася дещо не виспався, але очі її немов світилися, а губи тремтять в легкій усмішці. Вона зловила мій погляд і сказала - Ну що ти на мене так дивишся, немов у перший раз бачиш? Сьогодні-то, сподіваюся, ми не будемо скандалити?
- Давай не будемо, Наташенька - відповів я. - Прости мене за вчорашнє.
- Вибачення прийняті. - З цими словами дружина нахилилась і я поцілував її в щічку.
- Просто сьогодні ти виглядаєш .. Не знаю, як сказати .. Якось особливо.
- І нічого в мені особливого немає. - Наташа провела рукою по волоссю і подивилася у вікно. - Сніг! Ти тільки подивися, Володь! Сьогодні випав сніг. Як красиво кругом ..
Я виглянув у вікно. Типовий міський пейзаж помітно прикрасити за минулу ніч. Дерева були обсипані м'якою посрібленою крупою. Під'їзна доріжка до будинку теж вся побіліла. А сніжинки, такі незвичайно великі, все падали і падали. Наташа стояла біля вікна, заворожена побаченим. - Сьогодні у нас репетиція в ансамблі. Почнемо розучувати новий репертуар. Готуватися до нового року.
- Значить, сьогодні теж затримаєшся?
- Не думаю. Я постараюся повернутися раніше, не турбуйся. Я постараюся.
Так, ми помирилися з Наташею. Але щось все-таки змінилося. Цього не можна було не відчути. Відносини наші не можна було назвати натягнутими, але якась недомовленість в розмові була присутня. Наташа здавалася тепер зовсім вже відчужено. Занурена в свої думки, вона здавалася мені трохи далекою від мене.
Коли я відправився в свою музичну школу, то зловив себе на думці, що думаю вже більше не про дружину, а про ту жінку, з якою переписувався минулої ночі. Думав про Сашка. З нею мені було так цікаво і, головне - вільно. Хто ж вона така насправді? Приховує обличчя за маленьким кошеням ... Треба сьогодні ввечері знову написати їй і запитати її фотографію.
Повернувшись додому, я виявив, що Наташа вже повернулася. Вона сиділа у себе в кімнаті і щось посилено друкувала на комп'ютері.
- Привіт! Ти сьогодні раніше?
- Так. Сьогодні швидко доїхала, зовсім не було пробок.
- Ти щось друкуєш по роботі?
- Ага. Мені треба скласти тексти нових пісень. Ось я і шукаю матеріал. Якщо хочеш їсти, то вечеря на плиті.
- Спасибі. Я поки теж посиджу у себе.
Увійшовши в свою кімнату, відразу включив комп'ютер. Відкрив як зазвичай свою сторінку в мережі, і раптом виявив, що Сашко вже написала мені повідомлення. Відправлено воно було хвилину тому. Та й зараз вона була в статусі онлайн. Я вирішив не відкладати до пізнього вечора і став їй писати тут же.
Так тривало щонайменше тижнів два. Вранці, ледве встигнувши разом поснідати, ми з Наталею йшли кожен на свою роботу. Увечері, перемовитися парою слів, майже не вечеряючи, закривалися кожен у своїй кімнаті. Кожен за своїм монітором. Реального в нашому житті нічого не додалося. Швидше, тут були більше віртуальні плоди. Саша і раніше залишалася зі мною на зв'язку. Вона поки що ні вислала мені свого фото, говорила, що треба при нагоді сфотографувати себе і послати мені. Більше того, одного разу вона навіть заїкнулася про реальну зустрічі, чому я був вельми здивований. Спочатку це мене трохи збентежило. А що б я став робити, якби поїхав на зустріч з Сашею, а моя дружина дізналася б про це? Тут у нас міг трапитися не просто скандал. А справжнісінький розрив. І цього мені так не хотілося. Найбільше я боявся втратити в цьому житті Наташу. Так що весь останній час я перебував немов у якомусь раздрайве. Вся справа в тому, що я починав закохуватися в цю саму Сашу. І навіть відчував, що і вона до мене вже не байдужа. Здавалося, ми не могли й дня один без одного прожити. Писали і писали безупинно, як тільки перебувала вільна хвилина. Ми говорили з нею практично про все. І це було так здорово. Але я теж поки що приховував себе. Казав, що у мене теж немає свого фото. Але Саша була терпляча. Вона нічого не вимагала і не просила. І мені було легко з нею.
Зараз я постійно запитую себе: а якби ми, люди, знали, що чекає нас у майбутньому, до чого могли б нас привести ті чи інші дії, як би ми в цьому випадку себе повели? Швидше за все, відмовилися б від поставлених цілей і опустили руки. Але як добре, що ми нічого не знаємо про своє майбутнє. Радість життя і полягає в її непередбачуваності.
З часом я раптом зрозумів, що остаточно полюбив Сашу. Постійно про неї мріяв. Вона в свою чергу була гранично відверта зі мною. Я не думав, що так можна було грати або прикидатися. Вона писала, що нарешті може відчути себе щасливою. І останнім, що може остаточно прикрасити це щастя, була б реальна зустріч. Її наполегливість і рішучість зрештою переконали мене. Здається, я був готовий ризикнути. Треба тільки було все організувати так, щоб Наташа ні про що не дізналася. Не треба її хвилювати. Останні тижні вона так зайнята своїм ансамблем, що прийшовши з роботи, вимотана і втомлена, тут же йде в свою кімнату. Ми з нею мало спілкувалися останнім часом. Але зараз мене це практично не поранило. Я просто відчував, що починається новий етап у моєму житті.

4.

Про зустріч з Сашком ми домовилися на четвер. "Давай зустрінемося в парку Горького в 17.00". "Відмінно - відповів я. - Ти відразу впізнаєш мене. В руках я буду тримати букет жовтих троянд ". Це була наша остання з нею домовленість. У той день Наташа сказала мені, що сьогодні їй доведеться затриматися довше. Жінки, що співають у неї в ансамблі в насилу справляються з однією піснею. І їй треба серйозно на них натиснути, щоб вони змогли все підготувати до свого виступу. У той день Наташа здалася мені ще більш збудженої. Вона говорила, не дивлячись у очі, а немов відчужено думаючи про щось своє. Напевно, у них там налагоджується з директором, думав я. Всі ці Наталчині розповіді про ансамбль здавалися мені вигадкою, не більше. Але я не збирався більше ніяк тиснути на дружину. Будь що буде. Зрештою, у мене у самого скоро рильце стане в пушку. Зустріч з Сашею не могла закінчитися просто одними зізнаннями і прогулянкою в парку. Цілком можливо, ми з нею могли і усамітнитися, якби раптом знайшлося відповідне містечко.
У призначений час я вже був у парку. Букет жовтих троянд, який я роздобув в одному квітковому магазині, блищав дорогий обгорткою в моїх руках. Я відчайдушно видивлявся Сашу серед людей, що були на той момент у парку. Людей було не надто багато. Кілька парочок прогулювалися, обнявшись. Сьогодні теж був снігопад. Сніжинки сипали на плечі закоханих, надаючи їм якийсь казковий вигляд. Та й все навколо здавалося казковим. Зараз ось я побачу свою Сашу, і це було схоже на диво. Як я дізнався б її? Вона сказала, що для мене це буде сюрприз. Ну, а про жовті троянди вона, звичайно ж, не забуде.
Парочки, парочки, перед очима в мене були тільки лише ці прогулюються закохані. А мені потрібна була жінка, що виділялася серед всіх інших. Що стояла на віддалі, і чекає тільки мене. Парк був великий і я порядно в ньому нагулявся, перш ніж помітив самотню фігурку праворуч від ліхтарного стовпа. Чесно зізнаюся, мені здалася знайомою ця фігурка. І на мить у мене навіть сіпнулося серце. Та ні, це всього лише просте мана. І струснувши з особи сніжинки, я попрямував прямо до Саші.
Уявіть, якого ж було моє здивування, коли я раптом зрозумів, хто саме знаходиться переді мною. Значить, я вірно визнав цю фігурку. Хіба вона могла бути мені незнайома? Хіба мені незнайоме це біле пухова пальто, ця пухнаста сіра шапочка? Хіба не ці очі, я, побачивши одного разу, раптом полюбив назавжди? Хіба не ці губи і руки я стільки разів цілував? Мені здавалося, що зараз сама земля розверзатиме під ногами і я впаду у прірву. Я стояв і дивився на цю жінку, що прийшла зараз зустрітися зі мною. А вона теж дивилася на мене. І навіть у цих густих зимових сутінках я бачив, як по її рум'яним щоках біжать тоненькі цівки. Вона плакала.
- Наташа, що ти тут робиш? Ти ж сказала, що сьогодні затримаєшся на роботі .. - Тільки й зміг вимовити я. Але мій голос мене підвів. Здавалося, я миттєво захрип, чого раніше зі мною не бувало. Тому що переді мною стояла Наташа. Моя дружина.
- Я знала, що ти прийдеш. - Відповіла мені вона. - Не міг не прийти. Спасибі за троянди, Володя. - Протягнувши руки, вона взяла у мене букет і піднесла його до обличчя. - А вони чудово пахнуть! Ти знаєш, але ж ти можеш любити, правда? Якщо тільки трішки переборешь себе. І ти нітрохи не втратив своєї романтики, як це було у нас на самому початку. Нам було добре тоді, правда?
Я мовчав і тільки дивився в її очі. Наташі тут бути не могло. Швидше за все, Саша мене зараз чекає, може бути на іншому кінці парку. Як же вона могла дізнатися, не розумію.
- Я знаю, про що ти зараз думаєш. Ти дуже передбачуваний, Володя. Ти прийшов сюди, щоб побачитися з Сашею, правда? - І тут вона посміхнулася крізь сльози. - Це було не так вже й складно. У мережі легко відмити собі ім'я, а потім представити себе в іншому світлі. Мені захотілося зіграти Сашу саме в той момент, коли я зрозуміла: треба щось міняти. Нам якось треба було налагодити наші з тобою стосунки. І тут, раптом мені в голову прийшла ця пустотлива думка. Мені цікаво було, як ти на це отреагіруешь? Знайти тебе в мережі, нехай навіть і під іншим ім'ям було не так вже й складно. Зобразити із себе якусь Сашу, не склало для мене і праці. Ти ж вдавав з себе Міку Ростова і, треба визнати, теж дуже вдало. Ти вмієш любити, це правда. І я готова любити тебе. Знаєш, я прощаю тебе за все. Не думай, у мене немає нічого з директором. Я б тобі ніколи не змінила. А ось ти, мій друг, був здається, вже готовий на щось подібне, вірно? - З цими словами Наташа підійшла впритул до мене. Це було дивно. Просто неймовірно! Поїхати на зустріч з Сашею, і зустріти тут свою дружину!
- Нам було добре весь цей час, правда? Навіть просто писати один одному.
- Правда, малюк мій. - Прошепотів я. - Нам і зараз добре.
- Ну, а раз так, тоді давай повернемося додому і повечеряємо разом. Ти знаєш, я тут зовсім замерзла стояти і чекати тебе.
- Зараз, Наташа. Ми підемо. Тільки ще хвилиночку. - І притулившись до своєї дружини, я відчув до чого ж солодкі її губи. І як я цього не відчував колись? Ймовірно, на все потрібен час. Отримавши, особливі уроки, ми змінюємося і починаємо ще більш цінувати те, що належить нам. Але як же все-таки було здорово, стояти з Наташею під падаючим снігом, і відчувати лише її губи, крізь таке близьке і рідне дихання ..