4. Нiби дивлюся у дзеркало

Братислав Либертус Новинки
(до збірки "Треба усміхатися")


"НІБИ ДИВЛЮСЯ У ДЗЕРКАЛО"
(есе)

   До Арчі.

   Коли я дивлюся на тебе, у мене таке відчуття, ніби я дивлюся у дзеркало. У тебе точнісінько такі ж очі, як у мене, точнісінько такі ж брови, ніс...

   Так, ми із тобою близнюки.

   І мені стає так боляче, невимовно... Витираю сльози, і далі мовчу... Я хочу бути поруч з тобою, торкатися плечем твого теплого плеча, обіймати тебе, говорити з тобою, дивитися тобі у вічі... Але чомусь не маю права... Життя йде далі. І ми не поруч. По різні боки океану. По різні боки планети.

   По різні боки стіни, яку хтось побудував без нашої на те згоди. По різні боки Всесвіту...

   Спитайся у нього: чи любив він коли-небуть мою Душу? Якщо любив, то звідки стільки ненависті, стільки жорстокості? Навіщо він розлучив нас? Навіщо...

   А якщо не любив, то що дала йому перемога? Він щасливий? Спитайся у нього...

* * *

   Знаєш, я часто думаю про те, що Бог, напевно, знав наперед, що так вийде. Тому зробив так, щоби ми завжди могли упізнати одне одного. Тому я дивлюся на тебе, і бачу себе. А ти - напевне, звідти - дивишся на мене. І теж бачиш те саме.

   Я плекаю надію, що колись так і вийде...

   Так, колись ми зустрінемося. І подивимося одне одному у вічі, і будемо усміхатися мовчки, - бо між нами не буде вже ніяких бар'єрів. Буде тільки повітря: легке і прозоре...

   А поки що між нами - більше, ніж Земля.

   І тому мені лишається тільки одне: мовчати. І жити далі. Без тебе.
 
   І бути сильним. І всміхатися так, ніби у мене ніколи нічого не боліло. Бо так треба.

   Треба усміхатися.

10.04.2015, 23:50
Братіслав Лібертус