8, 6 Сiльськi буднi, укр

Луцор Верас
                Будинок, який я купив, знаходився у верхній частині Темрюка. Тут живуть українці, але керують колгоспом росіяни - русизм або расизм в російському стилі.

                "Не купуй хороший будинок - купуй хороших сусідів" - говорить народна мудрість. Я переїхав у будинок і тут же прийшла сусідка зі своїми радами:
                - Щури замучили. Дві балки оточують нас, в яких живуть щури. У тебе город постійно сирий, тому капустянка з'їсть в городі все, що ти посадиш. Нічого в городі не саджай, а посій краще ячмінь. Його капустянка не їсть. Картоплю, яка лежить під огорожею, не викидай, а віддай його поросятам.
                - Щурів не буде. Щури йдуть звідти де я живу. Капустянки теж не буде. Спасибі за раду.

                "Хорошу" сусідку я собі придбав. Хазяйка, у якої я купив будинок, від'їжджаючи з двору, вивалила під огорожу відер шість дрібної картоплі. На сонці картопля позеленіла. Картопля відноситься до роду отруйних пасльонових рослин. У позеленілій картоплі з'явилася синільна кислота і, якщо я, наслідуючи раду "доброзичливої" сусідки, згодую це зілля поросятам, то вони здохнуть. Ось і показала свою особу сусідка. А щури не лише не житимуть у моєму дворі, але і пробігти через мій двір побояться. На те у них є особлива причина. І з капустянкою у мене розмова коротка. При перших осінніх заморозках я замочив в отруйному розчині відро кукурудзи, а за три дні по тому я закопав по кілограму цієї кукурудзи на глибину посадки картоплі шаховим порядком в різних місцях городу. Замочена в отруті кукурудза в землі нагрівається, а на її теплове випромінювання сповзається капустянка, щоб відкласти свої яйця. Там вона і знаходить свою смерть.

                Я працював нічним сторожем на корівниках, а вдень працював у бригаді виконання трудомістких процесів. Робота мене влаштовувала, оскільки отримував три ставки по 70 рублів. До того ж, вдень не завжди була робота, і у мене з'являлася можливість виспатися, як слід.

                Кінець серпня 1970 року. Група колгоспників сидить у дворі тракторної бригади. Серед них сиджу і я. Звідси добре видимий початок трьох вулиць села і колгоспний тік. Біля току стоїть дерев’яний кіоск. Біля кіоску стоїть юрба колгоспниць.
                - Що роблять жінки біля кіоску? - запитав я у колгоспників.
                - З колгоспного поля привезуть огірки і помідори, ось і чекають з ранку, - відповів один мужик.
                - Розуму незбагненно! У кожного з вас, без малого, по гектару землі при садибах. Посадите соток десять картоплі, а іншу землю засіваєте ячменем. Мати такі городи і цілий день стояти в черзі за овочами! Або ж їздити за шістдесят кілометрів в Маріуполь, щоб купити два кілограми огірків! Яку можна виконати величезну роботу у своєму дворі і городі за цей втрачений час? У тих колгоспників, у яких городи опускаються у балку або до річки, є ще й сінокоси, так вони примудрилися навіть на сінокосах виростити очерет! У вас що, тут одні комуністи живуть?
                - Ти приїхав з міста в село учити нас жити? Подивимося, як ти поведеш своє господарство. У нас тут один з міста приїхав, так він по телевізору "Туреччину" дивиться! Розумники знайшлися! А очерет вже в деяких господарствах в городи забрався і ні хрена ми з ним зробити не можемо.

                Після цієї розмови пройшов рік. Так само сидимо ми на тому ж самому місці у дворі тракторної бригади і палимо цигарки. Один колгоспник заговорив про мене в третій особі, немов мене тут немає:
                - Що в хрена він з очеретом на своїй садибі зробив? Минулої осені він викосив очерет і після цього на цій ділянці не лише очерет, трава не росте!

                Сусідка теж побачила що капустянки у мене немає, і що щури обходять мій двір стороною, в той час, як у її дворі вони розгулюють вільно, не реагуючи ні на людей, ні на кота, ні на собаку. Вона побачила, що чужа курка, відвідавши мій город, на другий день здихає. Сусідка підійшла до мене і сказала:
                - Ти щось знаєш.
                Звичайно знаю! Безглузді люди, Небо потрібно любити, справедливість любити, наукові книги читати і не лінуватися думати!

                На нашій вулиці електролінія була старою, а напруга в мережі було такою, що дивитися телевізор не було можливості. Я намотав багато каскадний трансформатор і дивився телевізор навіть тоді, коли електролампи взагалі не світилися. У мене у дворі все було електрифіковано. Своїм трансформатором я "посадив" усю вулицю, і сподівався на те, що колгосп буде вимушений змінити усю електролінію, обслуговуючу нашу вулицю. В сподіваннях я не помилився, бо з Донецька приїхала бригада електриків з 25-ої механізованої колони Південелектромережбуду. Оселилися хлопці у моєї сусідки. У сусідки був телевізор, але дивитися його хлопці не могли. Вони зміркували, чому на вулиці телевізор дивлюся один я і, від'їжджаючи на вихідні дні в Донецьк, обрізали мені електролінію. Увечері я прийшов додому, а один дріт на стовпі обрізаний. Хлопці поїхали на десять днів. Не буду ж я такий тривалий час сидіти в темряві! У перший день, коли я переїхав у будинок, я зробив у дворі капітальне заземлення, а зараз мені це згодилося. Я приєднав до заземлення обрізаний дріт і продовжував користуватися електрикою. Після вихідних днів хлопці приїхали пізно увечері і стояли, роззявивши від здивування роти, побачивши мій освітлений двір за допомогою одного дроту! Хлопці підійшли ближче до мого двору, у пошуках причини такого дивного явища. Побачивши заземлення, заспокоїлися. Розумники!

                Темрюк знаходиться в зоні невпевненого прийому телепередач. Про те, щоб дивитися телепередачі з Донецька і мови бути не може, оскільки від Темрюка до Донецька по прямій лінії 110 кілометрів. До Маріуполя відстань - 60 кілометрів, тому з Маріуполя на другому каналі видно слабке зображення зі "снігом" по екрану телевізора. Телевізійні антени сільські жителі встановлювали на трьох металевих трубах. Кожна труба восьмиметрової довжини. У результаті, телевізійні антени розташовувалися на висоті 25-ти метрів над поверхнею землі.

                Радіотехніку я знав у загальних рисах - теорію поширення радіохвиль і не більше за це, але я знаю те, чого не знають радіо фахівці. Темрюк знаходиться над глибинним розломом земної кори. Велетенський розлом перетинає Україну по діагоналі з північного заходу на південний схід. У прадавні часи це був гірський хребет, але за багато тисяч, або ж мільйонів, років цей хребет був розмитий морями і вітрами. На південь від цього хребта розташовуються важкі хімічні елементи, а на північ від хребта - вуглеводневі з'єднання. По самому ж хребту - золото, алмази, титан, вольфрам, цирконій і радіоактивні елементи. Радіоактивні елементи своїм випромінюванням створили відмінний інформаційний канал.

                У Темрюці залягають рідкоземельні елементи, і тут виходить на поверхню радіоактивний газ. Про те, що тут підвищений радіаційний фон, мені сказала невелика квітка, яка росте в зонах підвищеної радіоактивності. Ця квітка дуже схожа з гвоздикою, але дуже маленька. Я не знаю, як називається ця рослина.

                Зони підвищеної природної радіоактивності є концентраторами, конденсаторами і підсилювачами радіохвиль. Є люди, які теж є концентраторами, підсилювачами і перетворювачами радіочастот. Такі люди можуть "намагнічувати" місце, або ж предмет. "Намагнітити" місце – це, зробити місце або предмет конденсатором певних частот, тобто створити інформаційний вузол.

                Всесвіт пронизаний безліччю різних по потужності енергетичними інформаційними полями, а Земля покрита суцільною мережею, сплетеною з потужних інформаційних каналів. У місцях перетину таких каналів утворюються інформаційні вузли. По потужності ці канали і вузли неоднорідні. Для стороннього спостерігача, що має зір Видья, планета Земля нагадує кулю, оповиту рибальською сіткою. Усі інформаційні поля в древні часи людству були доступні. Нині людство користується тільки одним інформаційним полем, електромагнітним, а недоступні тепер інформаційні поля люди називають "паралельними світами".

                Будинок, який я купив в Темрюці, стоїть в інформаційному вузлі, а центр вузла знаходився в кімнаті, в якій стояв телевізор. Знаходячись в такому вузлі або каналі, обдарована деякими здібностями людина, зможе без будь-яких приладів побачити, не лише поверхню усієї Землі, але і величезний простір Всесвіту. Це реальність, якою до християнської епохи користувалися багато людей, а нині - тільки одиниці людських сутностей, яких я називаю целоменами, а люди називають їх відьмами і віщунами.

                Якщо я трохи зміню загальноприйняту конструкцію телевізійної антени, тоді можна отримати наддалекий прийом телепередач. Об'єднавши усі доступні мені чинники, я зможу отримати посилення радіосигналу в сотні і тисячі разів. Я не згадав ще деякі чинники і не збираюся цього робити. Антену я зробив для каналів метрових хвиль і встановив її над дахом будинку на висоті восьми метрів над поверхнею землі. Мій будинок стояв у балці, тому вершина моєї антени була нижча рівня фундаментів будинків, що стоять на сусідній вулиці.

                З другої половини жовтня і до початку травня місяця, я щодня дивився телепередачі з Варшави і Берліна! Зображення високої контрастності, чітке і з чистим звуком. Час прийому стабільний - з 17.00 до 23.00 щодня. З Варшави я дивився обидві серії кінофільму "Шабля Володиєвського". Одного разу я запросив до себе двох місцевих жителів для перегляду телепередач з Берліна. Тим самим я "заткнув роти" сільським скептикам, з приводу моїх можливостей.

                Влітку 1971 року моя сестра переїхала жити в сусіднє село Федорівку. Вона попросила мене зробити їй телевізійну антену. Я зробив сестрі антену за більш простою схемою, ніж робив антену собі, підключив її до телевізора і включив телевізор. В цей час в кімнаті сиділо декілька чоловік з Темрюка. Вони приїхали до сестри заради того, щоб сестра для них узяла у Федорівському колгоспі гусят. На другому каналі по телевізору йшла передача з Маріуполя. Дивилися ми цю телепередачу близько двох хвилин. Несподівано екран телевізора став чорним. Я здивувався, бо знав з досвіду, що після цього почнеться наддалекий прийом. Здивувався тому, що була середина літа, і було 12 годин 30 хвилин жаркого літнього дня. Мені ще ніколи не вдавалося отримувати наддалекі телепередачі впродовж шести літніх місяців. Я оголосив тим, що сидять в кімнаті темрючанам:
                - Зараз ми будемо дивитися Берлін.
                - Канаду, - уїдливо вимовив водій бензовозу.
                Після його слів на екрані телевізора з'явився напис великими латинськими буквами "Bremen". Після напису почалася передача, що не поступалася якістю кабельному телебаченню.

                Навесні 1971 року колгоспники купували у мене розсаду, а влітку - овочі. Помідори, кавуни і дині були у мене зрілими вже у кінці червня. Моя дружина продавала огірки по три рублі за відро. Скільки вона мала грошей щодня, я не знаю, бо не цікавився. Одного разу в суботу і в неділю в селі було декілька весільних свят. У ці два дні до мене ніхто за огірками не приходив. Огірки швидко ростуть і старіють. Довелося збирати огірки на корм худобині. Я зібрав два мішки огірків.

                18-го червня 1971 року народилася моя донька Деніза. Потрібно було влаштувати за місцевою традицією хрестини дочки. Столи я накрив в густому старовинному саду, в якому жила іволга і розважала нас своїм співом. У мене був достаток продуктів власного виробництва. У мене на столі була курятина, свинина, гусятина, кролятина і голуб'ятина. Були на столі огірки, помідори і вже дозрілі в моєму городі кавуни. Вино і горілка теж були мого виготовлення. Горілку я робив за особливою технологією, але на це йшло багато часу і праці. У горілці не було ефірних олій. Вона мала приємний запах і приємний смак. Пити її було приємно, і сп'яніння було легким і приємним, після якого людина на другий день мала високий тонус і почувала себе оновленою. Старовинний сад, красиві квіти, прекрасний пейзаж і столи з достатком продуктів викликали у гостей захват. Мені люди стали заздрити, а чужа заздрість до добра не призводить.

                За рік я розгорнув своє господарство так, що можна було пристойно жити. Я збирався зробити у дворі басейн і брати з нього щорічно по чотири тонни риби. На свою біду я не приховував своїх планів. Мені вже люди вірили, вони повірили б і в мою фантастику, до чого я не був схильний.

                Я люблю порядок, тому щасливим я міг би бути тільки в суспільстві, де усі без виключення люди з повагою відносяться до законів цивільних і моральних, до положень, інструкцій і статутам, і свято їх виконують. Моє щастя полягає в дітях, в добропорядній родині, в національній культурі і в співтоваристві, де немає умов для виникнення агресій. У такому разі я був би щасливий, але це нездійсненно з тим релігійно-політичним фундаментом, на якому ґрунтується нинішнє світове співтовариство.

                Я зірвав собі хребет, піднімаючи на плечі вантаж в сто двадцять кілограмів, а в наступні дні я хребет застудив. Одного разу посковзнувшись, я зробив різкий рух тулубом, а хребет на мій рух відреагував різким і сильним болем. На свою біду я не утримався на ногах і впав на холодну землю. Я не міг, не лише ворушити ногами, але і повертати голову. Мені довелося більше години пролежати на холодній землі до того часу, доки мене знайшли люди. Так я потрапив в лікарню, де моє положення ще більше погіршили неправильним лікуванням. У місцевій лікарні, як і у більшості лікарень в глухих районах країни, робили помилки, які були неминучими, але були і свої методи лікування деяких захворювань - унікальні та ефективні.

                В українських селах загально прийнято приватні житла упорядковувати так, щоб будинок виглядав, як пасхальне яйце. На сусідній вулиці господарка забарвлювала фундамент свого будинку розчиненою в дизпаливі смолою. Для того, щоб прискорити процес розчинення смоли, вона поставила відро із смолою і дизпаливом на плиту. Смола нагрілася, а потім спалахнула у відрі. Жінка схопила відро і, знімаючи його з плити, перевернула на себе. Жінка отримала сильні опіки. Її відвезли в місцеву лікарню. Головлікар, Павло Маркович, викликав до себе її родичів і запропонував їм з їх допомогою вилікувати жінку дідівським способом. Родичі постраждалої жінки брали каолін (білу глину) і перемішували її з прожареною соняшниковою олією, роблячи суміш подібну до віконної мастики. Цю суміш прикладали постраждалій жінці на обпечені місця. Лікування пройшло швидко, і шкіра відновилася.

                З лікарні мене виписали без поліпшення мого здоров’я. Тиждень я знаходився удома і, ледве пересуваючись, займався своїм господарством. До мене прийшла жінка, у якої я купив будинок. Вона працювала в місцевій лікарні медсестрою. Вона мені повідомила, що в місцеву лікарню з району приїхали провідні лікарі, тому мені потрібно прийти на консультацію. Мене знову поклали в лікарню і цього разу вилікували досить непогано. Я не здогадувався, що з хребтом мені доведеться тепер мучитися довгі роки і неодноразово потрапляти на лікарняне ліжко. Погано, дуже погано, що в медінститутах не навчають костоправів, узявши на озброєння методи народного лікування.

                У Темрюці, та і в усій Донецькій області, майже півтора роки - з травня 1971 року і по жовтень 1972 року не було дощів і не було снігу. Посуха 1954 роки повторилася через 18 років, підкоряючись періоду малого Саросу. Буде посуха або катастрофічний землетрус, згідно періоду Саросу, або не буде - це залежить від того, по якій території Землі місяць прокреслить своєю тінню черговий малий апокаліпсис. Взимку 1972 року морози трималися на рівні мінус 30 градусів за Цельсієм, а на земній поверхні не було снігового покриву, і тому земля промерзла на глибину 120 сантиметрів.