Адчыненыя дзверы

Варужка Яешня-Тутошня
Адчыненыя дзверы

 Сон

 Штосьці трывожна кальнула ў душы, і я пайшла правяраць уваходныя дзверы. Яны былі не проста адкрытыя. Яна была расчыненыя. Заходзь - хто жадае.
 - Чаму дзверы адчынены? - спытала я зачыняючы дзверы і зашчоўкваючы іх на замок.
 - Гэта Валерка, - сказала Лілька, - прыйшоў позна, стамлены. Сказаў, я сам зачыню пазней. Але, напэўна, забыўся…

 І толькі я зачыніла дзверы, як з таго боку сталі грукаць бандыты.
 - Перастаньце, - сказала я ім, - а то мы зараз міліцыю выклічам.
 Але яны працягвалі грукаць.
 "Яны могуць тэлефонны кабель перарэзаць", - мільганула ў галаве.
 - Тэлефануй па мабільніку, - сказала я Лільцы.

 А Лілька стаяла, разгубленая, апусціўшы рукі, і нічога не прадпрымала.

 Тады я пайшла па дому, правяраючы ўсе дзверы і вокны. І ў кожным пакоі было мноства адкрытых дзвярэй і вокнаў. І я іх зачыняла, зачыняла, зачыняла…

 Абыйдучы ўсе пакоі і зачыніўшы ўсе дзверы, я стала тэлефанаваць у міліцыю.
 Трубку там знялі адразу, што мяне моцна здзівіла:
 - Слухаем, - пачула я ў трубцы.
 - Да нас бандыты ломяцца, - сказала я.
 - Адрас? - спытала трубка, і я сказала адрас.
 - Хутка прыедзем, - паабяцала трубка.

 Пакуль я размаўляла па тэлефоне, бандыты перасталі стукаць у дзверы і сышлі.
 Але праз пяць хвілін сталі грукаць з падвоенай сілай.
 "Чаму міліцыя на едзе?" - думала я тужліва.
 І зноў пайшла ў абыход па дому. І зноў усюды было мноства адкрытых дзвярэй. І зноў я іх зачыняла, зачыняла, зачыняла…