За арахисам па беларуску

Ляксандра Зпад Барысава
За арахісам па беларуску

 Якое яркае сонца! А неба! Як казачна выглядаюць трава, дрэвы, кожны лісток, кожная травінка. Трэба жыць і атрымліваць асалоду ад кожнага імгнення, не прапускаючы ніводнага.
 Стаю за ўзгоркам, які засцінае ад мяне горад, і атрымліваю асалоду, атрымліваю асалоду ад кожнага імгнення…

 І тут неба сталі зацягваць хмары. І плыла пад ім сталёвай заслонай ледзяная сцяна дажджу, а перад сцяной клубілася непранікальная шэрая смуга.

 І пабегла я хутчэй дадому, вакол узгорка, пад мост, на горку - і да дому. Калі я бегла ўздоўж сцяны дома, то ўжо нічога не было відаць, акрамя сцяны злева, і смугі справа.

 Добра, што я не ў полі, а то заблудзілася б у смузе. А так, вось, сцяна, і пад'езд праз два метры.

 Заскокваю ў пад'езд і з палёгкай зачыняю дзверы пад носам у смугі, і апынулася ля падножжа стромкага ўзгорка, парослага хвоямі.

 А насустрач мне па сцяжынцы вельмі павольна і важна спускаецца Дзед Мароз.
 Нельга мне з ім сустракацца! І я рванула налева ў густы хваёвы лес, каб па вялікай дузе абыйсці Дзеда Мароза. Не пагоніцца ж ён за мной. Пашанцавала мне, не пагнаўся. І нават не звярнуў увагі. Усё гэтак жа важна і стала спускаўся па сцяжынцы ўніз.

 А я па вялікай дузе праз лес панеслася да вяршыні ўзгорка. І вось - павільён. Заскокваю туды і станаўлюся ў чаргу за арэхамі.

 - Які арахіс лепш: камчацкі ці сахалінскі? – пытаецца ў мяне мужчына, які стаяў перада мной у чарзе.
 Павагаўшыся трохі, я сказала:
 - Без розніцы.
 - Тады куплю сахалінскі, ён танней…
 - А што, нашага, беларускага няма?
 - У тым і справа, што няма! Не жадаюць прадаваць! - з сарказмам сказаў мужчына.

 Калі падышла мая чарга, я забылася, які танней, таму сказала:
 - Мне таго, які танней.
 - Тады беларускі, - сказала прадаўшчыца, - але пры ўмове, што не менш, чым 400 грам.
 І прынесла мне пакуначак з арэхамі.
 - Падумаўшы трохі я сказала:
 - Мне, калі ласка, яшчэ пакуначак.

 І падсунула да яе дзве купкі.  У адной купцы быў часопіс "Нёман" і пары тытульных лістоў ад іншага часопіса. І ў другой купцы быў часопіс "Нёман" і пары тытульных лістоў ад іншага часопіса.

 - Вось гэта купка - за першы пакуначак, а вось гэта - за другі.

 - Пачакай, - сказала прадаўшчыца, - давай спачатку за першы разлічымся, трэба старонкі пералічыць.

 І яна пачала пералічваць старонкі, паказваючы пальцам то на адзін бок ліста то на другі.

 Не магла, ці што, у канец часопіса зазірнуць?..