Гисторыя каралевы маци

Варужка Яешня-Тутошня
Гісторыя каралевы маці

   (Подражение сказкам Максима Федорченко: http://www.proza.ru/2013/06/27/1239 )


 - Можна прысесці побач з вамі? - пачула я гучны, прыемны, некалькі бразготкі голас. Падняўшы вочы, я ўбачыла жабу. Яна стаяла на дарожцы на задніх лапках, вельмі прыгожых лапках, абцягнутых чорнымі трыкатажнымі штанамі  да калена. Лапкі былі абуты ў маленечкія залатыя туфлікі і белыя шкарпэткі.
 Вялікі круглы жывот, абцягнуты чырвонай, з чорнымі ўзорамі кофтай, паволі пераходзіў у галаву, на якую быў надзеты чорны, кудлаты парык. З-пад чубка парыка вільготна блішчалі яркія, балотнага колеру, вочы.
 - Садзіцеся, - сказала я.
 Зрабіўшы пару нязграбных, але вытанчаных скачкоў, яна ўселася на лаву побач са мной, звесіўшы ножкі ўніз.
 - Я Жабміна, -  сказала яна, - пенсіянерка. - Раней я была Галоўным Наглядчыкам Каралеўскага Гадавальніка. Потым кароль жаніўся на мне. Зараз караля няма, памёр. А я - на пенсіі. Але мой сын - прынц, Жабмір. Усё было б добра, але жаніўся ён на Папялушцы, дакладней, на Папялушчынай пляменніцы. І нічога ў ёй асаблівага няма, звычайная бландынка. І нічога яна не ўмее, хіба што сціраць-прыбіраць- гатаваць. Хоць, трэба прызнаць, гэта яна робіць на высокім узроўні, годным майго сыночка. А сыночак вось у мяне прыгажун, увесь у мяне, стройны як самавар.
 Пасля гэтага Жабміна ўскочыла з лаўкі, і пакружылася трохі, дэманструючы сваю самаварную складнасць. Сапраўды, менавіта самавар, дакладна сказана.
 Потым яна зноў уселася на лаву і працягнула свой аповяд:
 - Так, сціраць-прыбіраць-гатаваць яна ўмее. За Жабміра я спакойная. Яна пра яго клапоціцца, і выглядае ён заўсёды на ўзроўні, як і трэба прынцу. Дзякуючы ёй. Але яна - вяскоўка, усё жыццё ў попеле правазілася. Як я яе ненавіджу!... - пры гэтым чароўныя зялёныя вочы яе ператварыліся ў вузкія жорсткія шчылінкі.

 - Прыйшла гэта пляменніца Папялушкі на ўсё гатовенькае, ды яшчэ сына Людовіка з сабой прывяла. Выгналі іх з Фалерна, пасля рэвалюцыі. Францыска забілі, а іх выгналі. І вучы зараз гэтага сыночка прыдворным манерам, вяскоўцу назграбную. Жабмір мой добры, вучыць, клапоціцца, як пра свайго сына…

 - …А я была пазашлюбнай дачкой генерала Жабмана, - пасля невялікай паўзы працягнула Жабміна. - У яго была свая сям'я, вельмі велізарная. Але ён удачарыў мяне.
 …Потым пачалася вайна, і генерал Жабман патрапіў у палон. А ўсю яго шматлікую сямейку праз месяц расстралялі як сваякоў здрадніка. І мяне таксама выклікалі на допыт. Тады яшчэ не ведалі, што я ўсыноўленая, а то б таксама расстралялі. І на допыце я сумленна распавяла, якія яны ўсе пацукі…

 …Праз дзесяць гадоў генерала рэабілітавалі, пасмяротна. Ён у палоне павесіўся, пазнаўшы пра згубу сям'і…

 …А пасля рэабілітацыі выявілася, што я адзіная сваячка генерала Жабмана. І ўсё яго багацце дасталася мне. Пасля чаго кароль Жабуслаў звярнуў на мяне сваю добразычлівую ўвагу. Не дажыла мая матуля да гэтага шчаслівага моманту…

 …Сканала да таго часу мая мамуленька. Святая была Жабуліна. Хоць, і пагаворвалі, што гэта яна напісала данос. Няпраўда гэта, хлусяць злыя языкі.

 …А колькі нам бадзяцца прыйшлося з ёй гэтыя дзесяць гадоў. Страшна ўспомніць. Бо мы былі ў вышуку, калі ўсплыло, што генерал мяне ўсынавіў…
 Выпакутавалі мы з мамулькай грунтоўна. А гэта пляменніца прыйшла на ўсё гатовенькае, - і вочы Жабміны зноў павузіліся ў жорсткія шчылінкі…


   (Подражение сказкам Максима Федорченко: http://www.proza.ru/2013/06/27/1239 )