Дах едзе у Киславодск

Варужка Яешня-Тутошня
Дах едзе ў Кіславодск

 Баба Воля тэлефанавала мне некалькі разоў на працу, то запрашаючы да сябе ў госці на Свята, то адмяняючы запрашэнне, па чынніку нечаканага прыезду сына да яе. То на бліны яна мяне запрашала, то на мамчын боршч па старадаўнім рэцэпце…
 - …Сустрэнемся ля нашага ўніверсама, - паведаміла яна мне канчаткова ў канцы працоўнага дня, - Сын мне туды  прынясе штосьці смачненькае, а сам сыдзе адразу. І мы з табой пойдзем да мяне - святкаваць…

 З працы я пайшла пешшу, каб прыйсці роўна да прызначанага часу. Спазнілася, праўда, на пяць хвілін, але баба Воля чакала мяне ля універсама, размаўляючы з нейкай тоўстай, незнаёмай мне, жанчынай.
 - Мне трэба дадому зайсці, - паведаміла я ёй, - аднесці сумку і запісаць верш, які прыдумаўся па дарозе. Каб не забыцца…
 - Табе трэба менш пісаць, - цвёрда сказала баба Воля, - дапішашся…
 І тут жа сама пачала нешта няскладнае імправізаваць.
 - Вось, самі складаеце, - падшпіліла я яе. А калі ёй надакучыла, сама стала дэкламаваць свой новы верш…
 - Ты, слухай, слухай уважліва, Рая, - устаўляла ў паўзах баба Воля, звяртаючыся да тоўстай жанчыны.
 А Рая ішла і толькі ўсміхалася.

 Дома я, запісваючы верш на паперку, раптам успомніла даўнюю гутарку з Таньчай.
 - Яна цябе ў госці запрашала? - строга запыталася Таньча.
 - А што? - спытала я, успомніўшы, што ў бабы Волі я бывала ўжо некалькі разоў.
 - Не хадзі, - сурова сказала Таньча…

 …І зараз я завагалася. Вось, пайду, і згіну без весткі. Сашку ж я не  скажу, куды пайшла. Ён не любіць гэтага.
 І вось я выйшла з кватэры, зачыніла за сабой дзверы. Выходжу з агульнага калідора на лесвічную пляцоўку. Там стаіць Ірка і паліць. І паглядзела Ірка на мяне неяк трывожна-сумна.
 - Іра, прывітанне, - сказала я, і стала паднімацца па лесвіцы ўгару. А пра сябе падумала: "Вось, Ірка сведка… Толькі, чаго сведка? Яна ж не ведае, куды я пайшла і навошта….".
 Паднімаюся я па лесвіцы і раптам стукнула ў галаву: а сын жа у бабы Волі - мяснік. Вось, стаіць ён там, у цёмным калідоры, стаіўшыся ў сценачкі, з велічэзным нажом у руках, з якога кроў сцякае. Чакае…
 І так жудасна мне стала ад гэтай карціны, што паветра раптам пацямнела, згусцелася і дыхнула мне насустрач цяжкім густым струменем:
 - Стоп… Не ідзі… Назад…
 І не вытрымала я, і павярнулася, і пашыбавала ўніз, зваротна, да сябе, дадому…
 А крыху пазней баба Воля званіла і грукала мне ў дзверы і заклікала:
 - Валя… Валя… Адчыні…
 А я сядзела, стаіўшыся, на кухні, і чакала, калі яна сыдзе…