Цыганка па беларуску

Ляксандра Зпад Барысава
Цыганка па беларуску

 Яркі, цёплы, летні дзень. Выходжу пасля працы праз завадскую прахадную на вуліцу Кульман. Падыходзіць да мяне жанчына. Зусім звычайная жанчына, нічым не характэрная. З захапленнем глядзіць і кажа:
 - Ой, якая кофтачка прыгожая? Самі вязалі?
 - Але, сама, - адказала я, - і пайшла ў бок Камароўкі.
 Яна ідзе са мной побач, і мы пра кофтачку размаўляем.
 Потым яна пачала штосьці распавядаць, нешта такое глабальна сусветнае.
 Потым да мяне дайшло, што гэта цыганка, і не распавядае яна мне нешта абстрактнае, а варожыць на хаду.
 І падумала я саркастычна: "Калі ты такая празорлівая, то як ты не бачыш, што ў мяне ў кашальку пуста?"
 А яна ўсё распавядае і распавядае, а мне становіцца ніякавата, што яна вось так стараецца, а заплаціць мне ёй няма чым.
 Хутка яна перапыніла свае вяшчанні, і намякнула пра плату, хоць колькі-небудзь.
 - І колькі? - спытала я.
 - Хоць бы тысяч дзесяць, - сказала цыганка.
 - У мяне ўсяго адна тысяча, - сказала я ёй, і паказала адкрыты кашалёк.
 - Ну, дай хоць бы адну.
 Я аддала ёй гэту тысячу, і бачыла, якая яна незадаволеная.
 Затое я сабой была задаволена, што забылася зняць грошы з рахунку.

 Калі я прыехала дадому, тут жа зняла сваю прыгожую кофтачку, і замачыла яе тазіку з вялікай колькасцю пральнага парашка. Каб змыць цыганскія варожбы.