Разбитае каханне

Варужка Яешня-Тутошня
Разбітае каханне

 …Быў яркі радасны дзень. Я ехала ў аўтобусе дадому, і сэрца маё раздзіралася на часткі ад недарэчнай закаханасці ў Коніка. Маленькі, шэранькі Конік раптам захіліў сабой увесь сусвет. Усе астатнія раптам адсунуліся на задні план, і бачыла я іх як скрозь смугу. І нецікавыя былі яны зусім.
 Адзін Конік на пярэднім плане, яркі, хоць і шэры зусім.
 Ён быў добры да мяне, і часта гутарыў са мной пра паэзію, філасофію, рэлігію. Пра тое, як ён кахае сваю жонку, як захапляецца сваімі знаёмымі жанчынамі і дзяўчынамі, усімі, акрамя мяне.
 Я была для яго толькі слухачкай, зачараванай і закаханай.
 І адчувала я сябе таму зняважанай і абражанай, і горка мне было ад гэтага пачуцця.
 І вось еду я дадому, уяўна шмальцуючы гэту сваю недарэчную сардэчную гаркату ў яркі сонечны вясновы дзень.
 І раптам выяўляю, што ніякай закаханасці больш няма.
 Засталіся ад яе адны аскепкі. І гэтыя аскепкі вельмі балюча труцца адзін з адным вострымі краямі.

 …У канцы жніўня я падыходжу да Коніка і кажу:
 - Слухай, Конік. Вось, Балбатун - прыгожы, як прынц з казкі. Спартовец, універсітэт з чырвоным дыпломам скончыў. І пры гэтым працаваў паралельна з вучобай. Як у яго зоркі размешчаны? Можа быць, асабліва як-небудзь?

 І паглядзеў на мяне Конік з падазронам неяк, раўніва нават…
 "Якое глупства ўсё гэта" - падумала я…