7, 4 Калейдоскоп подiй

Луцор Верас
                Моя сестра Валентина вийшла заміж за Харитонова Олександра, племінника Устинова Дмитра Федоровича - члена Політбюро КПРС і маршала СРСР. Мати Олександра була рідною сестрою Д.Ф.Устинова, але доля у неї склалася дуже невдало, бо вийшла заміж за мужика питущого і б'ющого, у зв'язку з чим, вона втратила розум, а потім померла в лікарні.

                Олександр батьком був покинутий і виховувався в дитячому будинку в моєму рідному місті. Потім він жив недалеко від мене у рідної сестри свого батька.

                Моя сестра познайомилася і вийшла за нього заміж. Але, чим вона керувалася!? До неї женихалися молоді люди з вищою освітою, але вона всіх відкинула і вийшла заміж за людину з поганою психічною спадщиною і з п'ятикласною освітою.

                Проживши з Олександром близько року в Донецьку, Валентина з ним переїхала в сільську місцевість, на батьківщину нашої матері, в Темрюк. Працювала Валя дояркою в колгоспі «імені Фрунзе», а її чоловік у цьому ж колгоспі працював трактористом.

                Гороховий хліб восени 1963 року вдарив мене по печінці так, що я змушений був ранньою весною 1964 року виїхати в Темрюк до сестри Валентини, щоб в сільській місцевості на чистому повітрі та екологічно чистою їжею зміцнити своє здоров'я. Темрюк для мене був, є, і буде завжди Темрюком, а не Старченкове. Старченко народився в селі Темрюк і був першим міністром сільського господарства в СРСР. Не хочу називати населені пункти іменами ідолів, нехай навіть і розумних.

                Колгоспом, в якому працювала моя сестра, керував герой соціалістичної праці, Янченко. З цієї причини в колгоспі на трудодень авансом видавали по 80 копійок з подальшою доплатою навесні наступного року. У всіх інших колгоспах авансували трудодень по 40 копійок.

                Колгоспи не мали право мати власну будівельну бригаду, не мали право купувати техніку на заводах, не мали право виробляти власними силами монтажні роботи і т. д. Будівництво в колгоспах повинен був виробляти «міжколгоспбуд», а монтажні та демонтажні роботи по механізмах - «Сільгосптехніка». Це коштувало в три рази дорожче звичайних капітальних витрат.

                Радгоспи та інші підприємства купували механізми за комерційною ціною, як представники державних структур, а колгоспи – структури кооперативні, тому вони мали право купити тільки за ринковою ціною, встановленою для приватних осіб. У даному випадку комуністи віднесли колгоспи в розряд капіталістичних утворень.

                У комуністичній державі колгоспи виступали в ролі орендарів державної землі. Якщо радгосп, або будь-яке інше державне підприємство, купував легковий автомобіль «Волга» за 1700 рублів, при її собівартості в 625 рублів, то колгосп міг купити «Волгу» тільки за 10 тисяч рублів, за ціною, встановленою для приватних осіб.

                На покупку техніки колгосп мав отримати дозвіл у вищих представників партійної влади, що само по собі було виключно важким питанням. Герою соціалістичної праці багато дозволялося, тому колгоспу, де я збирався тимчасово попрацювати, дозволили мати власну будівельну бригаду і оплату на трудодень в два рази вище, ніж в інших колгоспах.

                Я прийшов до голови колгоспу і попросився в будівельну бригаду, про яку вже чув багато. Поки я розмовляв з головою колгоспу, Янченко, до кабінету увійшов бригадир будівельників, Візіряк. Дізнавшись, що я працював у шахті забійником, бригадир, сам у минулому своєму працював забійником, погодився взяти мене в свою бригаду.

                Організація праці в бригаді Візіряка була простою і технологічно вигідною. У бригаді були ланки по три людини. Ланка складалося з двох мулярів і одного підсобного робітника. Мене взяли підсобником. Треба було встигати готувати вручну лопатою розчин, підносити його мулярам і забезпечувати мулярів будівельним матеріалом. Наша ланка за робочий день виконувала від трьох до семи норм. Робота була важкою, але молоді організми від хорошого, екологічно чистого харчування і свіжого повітря тільки наливалися силою. Про цю бригаду і про високі фізичні навантаження в бригаді почули люди в багатьох сусідніх селах, навіть за межами області, а про людей, що працюють в бригаді, говорили: «Там працюють бики».

                Одного разу ланку, в якій я працював, послали до сусідньої Запорізької області в кар'єр за піском, до якого було десять кілометрів. До обіду нас обслуговувало три автомобілі, тому ми встигали наловити раків у степовій річечці, поки автомашини були в дорозі. Після обіду нам віддали всі автомобілі, які були в колгоспі. Прохолоджуватися вже не довелося, але робота весело кипіла.

                Кар'єр знаходився в двох кілометрах від села Білоцерківка і був власністю місцевого колгоспу. Поруч з нами працював екскаватор, обладнаний на тракторі "Білорусь". Він вантажив піском машини для свого колгоспу. У нас виникла ідея позмагатися з екскаватором. Ми висловили свою ідею екскаваторнику. Присутні в кар'єрі люди зацікавилися нашою пропозицією. За сигналом трактор і наша ланка з трьох осіб почали одночасно вантажити автомашини. Екскаватор завантажив автомобіль за п'ять хвилин, а ми лопатами – за чотири хвилини.

                Наступного дня послали працювати в кар'єр мене одного, де я і працював, цілий тиждень. За кожну годину роботи я вантажив чотири автосамоскиди вантажопідйомністю у дві з половиною тонни, тобто 10 тонн піску за годину, і встигав робити перекури.

                У будівельній бригаді працював секретар комсомольської організації колгоспу. У розмові з ним я обмовився про те, що на Уралі мені довелося готувати святковий концерт. За пару днів після цієї розмови він передав мені від завідуючої сільським клубом запрошення відвідати її і познайомитися з нею. Я прийшов у клуб і познайомився з Надією Климівною, а вона попросила мене допомогти організувати до першотравневих свят концерт. Організацією концерту на той час займалися жінка-хореограф і баяніст. Обидва вони працювали в місцевій середній школі викладачами історії та географії.

                До свята залишалося два тижні. За цей час я зможу при інтенсивних репетиціях підготувати групу хлопців і дівчат, але підготувати танцювальні номери за такий короткий час неможливо було. За танцювальні номери відповідала хореограф, тому мене ця проблема не хвилювала.

                Після важкої роботи в будівельній бригаді я вдома у швидкому темпі приводив себе в порядок, потім вечеряв і мчав у клуб на репетиції. До одинадцятої години вечора я займався з хлопцями своїми номерами. Придумувати скетчі та готувати їх до показу на сцені - проста і легка справа в театральному мистецтві, і легко сприймається глядачами, тому у мене з цим питанням проблем не було. З підготовкою хорової капели для виконання партійної молитви «партія - наш керманич» проблем теж не було, бо українці народжуються співаками. Після цього я займався в танцювальному колективі танцями до першої ночі. Сільський колектив художньої самодіяльності був дуже малим, тому мені довелося волею-неволею стати танцюристом.

                Під час занять я нічого не відчував, але, долаючи кілометровий шлях від клубу до будинку, в якому жила моя сестра, я відчував нестерпні муки, бо моя права нога, густо нашпигована осколками з кольорового металу, просила пощади. Я не цінував своє здоров'я, долаючи життєві труднощі, і в цьому була своя принадність – відчуття переможця. Перемогти супротивника приємно, а перемогти себе – подвійно приємно. Все життя – суцільний іспит, який треба скласти відмінно.

                Святковий концерт вдався на славу. Крім того, що я був конферансьє, у мене було кілька невеликих гумористичних сценок. Мені довелося співати в хорі, танцювати в колективі і довелося виконати сольний матроський танець «яблучко». Концерт без перерви тривав три години. Концертом задоволені були не лише глядачі, а й місцева влада. Але у мене на душі залишився неприємний осад через те що я був учасником абсолютно всіх номерів концертної програми, що саме по собі вже непристойно, бо я постійно своєю фігурою «муляв» очі глядачам. Несподівано для мене сільрада преміювала мене за концерт, видавши мені 70 рублів. Цей фінансовий бальзам зняв з моєї душі неприємний осад.

                Я не люблю відвідувати чайні, кафе, ресторани і місця громадського харчування. Вже якщо я і заходив в такі місця, то, тільки підкоряючись необхідності, або ж заради цікавості, що бувало виключно рідко. У Темрюці я одного разу проходив повз «Чайну». Несподівано для мене якась стороння сила змусила мене увійти в цей питейний заклад. Я зайшов у «Чайну» внутрішньо пручаючись, але йшов, бо відчував, що це необхідність, що це продиктовано згори. В молоді роки я ще не завжди усвідомлював, що багатьма моїми діями керує Провидіння.

                Я зайшов у «Чайну» і сів за пустий столик. Взявши кухоль пива, я тягнув час, придивляючись до відвідувачів і прислухаючись до розмов. Зліва від мене за сусіднім столом я почув розмову молодих людей. В цій розмові хтось згадав ім'я мого двоюрідного брата, Павла Гузя. Я повернувся до молодих людей і, вибачившись, сказав, що я брат Павла і хочу почути про нього те, що мені невідомо. Три хлопця були зовсім молодими людьми. Їм було років по вісімнадцяти. Четвертим був молодий чоловік років двадцяти семи. Він сказав мені:
                – Моє ім'я, Володимир, а прізвище Демиденко. Під час війни я був у місті Сталіно в концтаборі разом з Павлом Гузем.
                – Як Ви могли бути в концтаборі, якщо Вам не більше двадцяти семи років?
                – Я виглядаю молодо, але мені вже тридцять вісім років. Взмку 1942 року мені виповнилось 16 років. Мене з групою молодих людей нашого села збиралися відправити на роботи до Німеччини. Перед відправкою нас тримали в колгоспній коморі під охороною. Вночі нас сторожив поліцай, твій дядько, Федір Гузь. Він нам через вікно сказав, що нас охороняє він один і охороняє тільки двері, натякаючи нам на те, що дах і задня стіна комори його не цікавить. Ми зрозуміли його натяк і вибралися з комори через солом'яну стріху з боку задньої стіни. Ми розбіглися по родичам, де і ховалися від німців, але мене досить скоро зловили і відправили в місто Сталіно, в концтабір. У концтаборі я зустрівся з Павлом Гузем. Павло воював, але потрапив у полон. Павло сказав, що в Сталіно, на селищі Рутченкове живуть дві його тітки, і вони можуть звільнити нас так, щоб ми жили легально, бо німці відпускали бранців на волю, якщо у місті знаходились їхні родичі. Павло через мешканців Сталіно, які приходили до концтабору шукати своїх родичів, передав записку своїм родичкам, але час ішов, а відповіді все не було. Тому ми стали розглядати різні варіанти втечі, бо поспішали, з боязні, що незабаром нас відправлять до Німеччини. З концтабору втекти було нескладно тим, хто виявив бажання працювати на підприємствах міста. Ми цим і скористалися. Нас возили на роботи щодня. П'ять хлопців з Темрюка, в числі яких були я і Павло Гузь, в один прекрасний день втекли під час робіт. Павло відправився до лінії фронту, щоб перебратися до своїх і воювати з німцями, а я відправився до далеких родичів. З тих п'яти втікачів у живих залишилось лише два чоловіка. Один з них і сидить зараз перед Вами.

                На початку червня я покинув будівельну бригаду і з Дмитром Киянським відправився в Білоцерківку на заробітки. У Запорізькій області колгоспники заробляли більше ніж у Донецькій області. До того ж, колгоспникам відпускали будівельні матеріали і видавали позики на будівництво будинків. У Білоцерківці колгоспники інтенсивно будувалися і туди потягнулися будівельники в гонитві за заробітком. Мій товариш був муляром, а ми сподівалися будувати будинки, але будинків у селі вже було понабудовано багато і всі вони стояли без дахів, бо не було теслярів, тому ми вирішили будувати дахи.

                Перший дах під черепицю ми побудували за чотири дні. Увечері ми отримали розрахунок і з господарем сиділи за столом «обмиваючи» дах, а біля дверей стояв уже інший господар, щоб забрати нас до себе. Селяни організували чергу, згідно з якою ми повинні були будувати їм на будинках дахи.

                Перший будинок був із стелею, а другий будинок був без стелі. Нам довелося залагоджувати балки і, за бажанням господаря, нашивати подвійну стелю. Цей дах треба було крити листовим залізом. Листи заліза товщиною в один міліметр ми зшивали на землі, а потім затягували на дах, тому долоні рук своїх ми порізали собі ґрунтовно.

                Отримавши розрахунок у другого господаря, я зі своїм напарником Дімою поїхав до районного центру Куйбишеве (Більмак). Мій напарник вирішив купити собі обновку, і ми хотіли відвести собі душу в парній лазні. У місцевому магазині Діма купив собі все, починаючи від трусів і закінчуючи капелюхом. Потім я, і Діма зі згортком одягу, зайшли в місцеву лазню.

                Баня тут хороша. Добре попарившись, Діма надів обновку, після чого ми вийшли в буфет. У буфеті були відмінні кримські вина. Ми взяли «Білий мускат» і сіли на диван смакувати його. Зміна одягу, наші задоволені обличчя і наші пози на дивані з келихами доброго вина, справили на робітниць лазні несподіване враження. Одна жінка, звертаючись до своїх подруг, голосно сказала:
                – Трапляються люди, які не працюють, катаються собі на поїздах, а потім в одну мить стають багатими і витрачають гроші направо і наліво.
                Коли ми парилися в лазні, всі порізи на моїх долонях набрякли і розверзлися, перетворившись на квіти огидного виду. Я повернув свої долоні вгору і простягнув їх до жінок:
                – Ось наші поїзди.
                Побачивши мої долоні, жінка стала вибачатися:
                – Ой лишенько! Вибачте мені! Я не думала, що у вас така важка праця. Ваші вбрання і поведінка ввели мене в оману.

                Літо 1964 року було дуже спекотним. Температура повітря в тіні сягала 38 градусів за Цельсієм. У цьому регіоні України входили в контакт дві кліматичні зони: чорноморсько-дніпровська і азовська, тому в районі Куйбишеве, коли я в дитинстві жив в цій місцевості, кілька разів довелося спостерігати невеликі торнадо. Місцеві торнадо не настільки руйнівні, як у США, але будинки іноді руйнує. Клімат поступово змінюється, і останнє «торнадо», або «рукав», як називають його місцеві жителі, завдасть удару по селу Новоукраїнка біля Кам'яних Могил в 1966 році.

                Від спеки я знайшов відмінний засіб. У кухоль води я додавав 10 грамів білого портвейну і випивав. Після такого напою протягом цілого дня мені пити не хотілося, і я відчував себе відмінно. Якщо вино у воду додати в більшій кількості, тоді результат буде негативним.

                Господарі, у яких ми будували дах, відмінно нас годували. Одного разу в обідню перерву господиня на стіл подала традиційне українське блюдо, яке вживається в сильну спеку. Це кисле молоко з цибулиною. За столом ми сиділи до пояса роздягнені. Щільно поївши, я продемонстрував господареві танець живота. Господар здивовано подивився на мій живіт і запитав:
                – Ще тарілку кисляку з'їси?
                – З’їм, - відповів я.
                – Принеси, - сказав він своїй дружині.
                Я з'їв другу порцію кисляку.
                – А тепер, ти зможеш зробити танець живота? - уїдливо запитав господар.
                Я знову виконав його прохання.
                – Давай, я ще одну тарілку кисляку з'їм і знову зроблю танець живота, - запропонував я господареві.
                – Досить, - відрізав господар.

                Вечорами ми з Дімою ходили в сільський клуб на танці. Хороший клуб, де багато молоді спорідненого нам українського менталітету, давав нам приємний активний відпочинок. На танцях мою увагу привернула дівоча коса. Світло-руса коса в руку товщиною опускалася до пояса. Повністю сформоване дівоче тіло ще не було в сексуальної експлуатації. Воно нагадувало дозрілий кавун, який вже просив ножа і хотів бути розрізаним. У цієї старшокласниці було миловидне обличчя з незначним приємним ластовинням. Дівчина мене зацікавила.

                У дівчатах і жінках мене цікавить інтелект при приємній зовнішності. До сексу я завжди ставився як до точки, оклику або знаку питання в цікавому і довгому реченні. Тільки в таких випадках секс міг бути найбільш приємним. Я запросив дівчину на танець, після чого танцював з нею ще кілька разів. Ніхто з хлопців танцювати її не запрошував. Я ж не звернув на це уваги, що непростимо, бо в цьому завжди таїться небезпека.

                До мене підійшли дві дівчини віком «за двадцять». Моя сутність називати їх дівчатами категорично відмовляється. Маразм російської мовної інформаційної системи дійшов до такого ступеня, що "дєвушкою" можуть назвати навіть бабусю. Дві "дєвушки" попередили мене про те, що місцеві хлопці збираються мене з Дімою побити. Я сказав про це Дімі.
                – Можна було б і не проводжати дівчат після танців, але, коли нам кинули виклик, то це більш цікаво, ніж дівчата. Підемо проводжати дівчат і подивимося, що з цього вийде, - відповів Діма.

                Після танців нам належало пройти майже кілометр по темній сільській вулиці. Дівчата жили по сусідству з будинком, на якому ми працювали, тому нам було з ними по дорозі, і відмовлятися від супроводу дівчат було б ще й проявом крайнього боягузтва.

                Ми вийшли з клубу разом з дівчатами і неквапливо вирушили в дорогу. Попереду нас йшла група хлопців, чисельністю близько десяти чоловік. Спочатку все було нормально, але за двісті метрів нас наздогнали чотири хлопці. У руках у них були кілки. Вони завели розмову, явними причіпками намагаючись спровокувати сварку. Діма мовчки відібрав у них кілки і викинув, а потім сказав:
                – А ну, дитсадок, топайте звідси і не заважайте нам.
                Хлопці мовчки віддалилися і приєдналися до групи хлопців, що йшли попереду нас.

                Ще за дві хвилини нас наздогнав вантажний автомобіль з погашеними фарами, бо дорогу висвітлювали тільки підфарники. Ми стали осторонь, щоб пропустити вперед автомашину, але вона пригальмувала і продовжувала повільно їхати ззаду нас. У кузові автомашини стояли хлопці, а ми продовжували свою подорож з таким почесним ескортом. Захопившись розмовою, ми й не помітили, як зникли хлопці, що йшли попереду нас, і зник автомобіль, що їхав ззаду нас. З дівчатами у нас було приємне, інтелектуальне людське спілкування, яке цим і закінчилося.

                Закінчивши роботу, ми з Дімою йшли в чайну, де, в очікуванні початку танців у клубі, ми тягнули час за склянкою ароматного білого вермуту бердянського винного заводу. Приблизно за тиждень після непорозуміння з місцевою молоддю, до мене в чайній підсів молодий чоловік:
                – Ти зі своїм товаришем з Темрюка?
                – Так.
                – Ти мене не пам'ятаєш?
                – Ні.
                – Ти зі своїм товаришем вантажив пісок у кар'єрі?
                – Так.
                – Ви там влаштували змагання з екскаватором, а я екскаваторник. Дівчина, з якою ти танцював, а потім проводжав додому, зустрічається з молодим шофером на прізвище Негрій. Вони посварилися за день до того, як ти її проводжав. Коли я почув про те, що вас хочуть побити, я розповів хлопцям, хто ви такі і звідки. Я запропонував хлопцям подивитися «концерт» з побиттям. Ми взяли вантажівку і їхали ззаду вас, але ніякого концерту не побачили. Наші хлопці злякалися. Ймовірно, вони теж дізналися, хто ви такі.

                Заробивши трохи грошей на будівництві приватних будинків і зміцнивши здоров'я на свіжому повітрі українського степу і вільних хлібах, ми з Дімою роз'їхалися по своїх домівках.

                Я належу до тих людей, які не кидаються стрімголов робити щось нове. Перш ніж приступити до виконання нового завдання, я повинен продумати метод виконання і всі можливі варіанти подальших подій. У дитячому віці я часто чув від мами:
                – Не вчися жити у людей, які живуть одним днем і не думають про наслідки. Не вклоняйся нікому і ні перед ким не схиляй свою голову. Людина сама будує свою долю, а «чорні» та «білі» боги вирішують - яку користь можна отримати для себе з дій людини. Одні боги сприяють виконанню планів людини, а інші протидіють. З цієї причини людині не завжди вдається отримати бажаний результат. Як «чорні», так і «білі» боги не можуть диктувати свою волю духовно незалежній людині, бо вони за своєю суттю нижче незалежної людини. Боги паразитують у спільнотах людей, які їм поклоняються, але людина може співпрацювати з будь-якими богами на взаємовигідній основі. Плануючи свої дії, думай про далеке майбутнє. Будеш так робити – пізнаєш Істину.
                Вже дуже часто мама твердила мені це. А ще мама казала:
                – Богів безліч і суддів безліч, тому й релігій безліч, а Всевишній – один. На Землі немає релігії Всевишнього, бо така релігія засуджує панування і збагачення. Всевишній не диктатор, не володар і не суддя. Ти про все це дізнаєшся в потрібний час, якщо будеш правильно жити.

                Прагнучи у своїх діях до якоїсь мети, людина не повинна бачити цю мету як кінцевий пункт своєї долі, так як це зазвичай відводить людину зі Стежки Безсмертя. Я планував свої дії, але мій життєвий досвід був незначним, тому я отримував в кінцевому підсумку плачевні результати. Треба отримувати величезну кількість інформації про всі другорядні і сторонні для тебе процеси, що відбуваються в людському середовищі.

                Я часто міняв шахтні професії. Ймовірно, це було викликано тим, що я прийшов у цей світ, як дослідник людського буття, але про те, що я виконую Вище Призначення – я тоді не знав і не здогадувався. У мене було багато шахтних професій, які я освоїв добре, чим і пишався. Начальство мене за це цінувало.

                На ділянці ВШТ (внутрішньо шахтного транспорту) були часті випадки, коли треба було виконати незначну, але термінову роботу. На виконання такої роботи треба було посилати не менше п'яти осіб. Цю роботу я виконував наодинці за ті ж дві години, але з порушенням техніки безпеки, бо працював один. Начальство мене цінувало, тому й оплачувало мені всі нормативні дні календарного місяця, незважаючи на те, що працювати мені доводилося досить рідко. У шахту я опускався рідко, але повинен був з'являтися в контору дільниці ВШТ до початку кожної робочої зміни.

                Нервування, пов'язане з необхідністю кожні шість годин приходити на шахту і ризик, пов'язаний з порушенням техніки безпеки при виконанні мною робочого завдання змусили мене подати заяву про звільнення. Начальство не погоджувалося з моїм звільненням, тому звільнитися мені довелося лише за рішенням комісії з трудових спорів.

                Підземних спеціальностей у мене багато, але що я вмію робити на поверхні землі? Я постійно заздрив своєму родичу, Івану Даниловичу, та глухонімому батькові Віталія М’ясникова, бо ці люди вміли робити дуже багато чого в господарстві і з високою якістю.

                Була ще одна, дуже вагома, причина, по якій я вирішив назавжди розпрощатися з підземною роботою. Це дикий слов’янизм. Цивілізованій людині важко жити в середовищі дикого слов'янизму, помноженого на ще більш дикий русизм. Визначення «цивілізованість» сформувалося від слова «цивіл», котрим визначається патріотизм людини. Який може бути патріотизм у слов'ян: якщо одні слов'яни «моляться» на Москву, інші - на Вашингтон, а треті - на Єрусалим і поклоняються всьому тому, що називається «made in не наше»; якщо слов'яни «з душею нарозхрист» приймають у свої обійми будь-якого прибульця-інородця і дозволяють йому господарювати в своїй країні? Така безмежна гостинність називається псовизмом, а прояв псовизму притаманний тільки псам! Недаремно поляки білорусів і українців називали «пся крев». Це перша грань збоченого світорозуміння слов'ян, що суперечить визначенню «цивілізований».

                Ще одна характерна риса слов'ян, повністю відкидає визначення «цивілізований народ» - це неповажне «наплювацьке» ставлення до моральних установок, до інструкцій, до законів і обов'язків. Наплювацьке ставлення до всіх порядків можна з іронією висловити іноземним словом «плюралізм». Слово «плюралізм» досить близьке за значенням до слов'янського «плювати на реалізм», «плювати» на вимоги необхідності особистої та національної безпеки.

                Слов'яни - не нація, а спосіб життя, що заслуговує світове захоплення слов’янською гостинністю і добродушністю, але викликає огиду беззахисністю.

                Шахтарю в США за вісім годин роботи в шахті платять 80 доларів, а на Алясці - 800, а слов'яни можуть трудитися безкоштовно та ударно, не піклуючись про власну безпеку.

                У вугільних шахтах використовується електрообладнання, виготовлене з іскрогасниками і у вибухобезпечних корпусах. На всіх пускових установках електрообладнання встановлені реле витоку електроенергії. Шахта – занадто брудне місце. У шахтах навіть повітря брудне і вологе. Електрообладнання в шахтах встановлюють слов'яни. Якість виконання робіт слов'янином залишає бажати кращого.

                Погана якість електричних з'єднань не дозволяє працювати електроустаткуванню з використанням реле витоку. Електроенергія йде в гірські породи, тому реле постійно «вибиває» - відключає механізми. Вихід один – відключити реле витоку. Ви не зможете знайти включеним в роботу жодного реле витоку в шахтах, де працюють «славні» люди. З цієї причини відбуваються 99% всіх аварій в шахтах з масовою загибеллю людей.

                Газ метан не має ні запаху, ні смаку. Наявність і концентрація газу метану в шахтній атмосфері визначається вимірювальними приладами. Читачі знають про існування вуглекислого газу (окису вуглецю), але мало хто з людей знає про «закис вуглецю». При вибухах вугільного пилу і газу метану утворюється, не тільки окис вуглецю, але і закис вуглецю. Зміст 0,0016% закису вуглецю в шахтній атмосфері при вдиху викликає миттєву смерть людини, бо кров миттєво згортається. Вдихнувши цей газ, шахтар вмирає, навіть не встигнувши доторкнутися до протигазу.

                Чи намагався уряд будь якої країни вирішити питання: «А яка кількість закису вуглецю в даний момент часу знаходиться в атмосфері держави?». Закис вуглецю викидають в атмосферу заводські труби і вулкани. У якийсь момент часу, який досить скоро може настати, процентний вміст закису вуглецю в атмосфері землі непомітно досягне рубежу 0,0016 відсотків, і тоді загине весь тваринний світ на Землі. Ось вам і Апокаліпсис!

                Закис вуглецю розчиняється у воді і осідає на дно водойм, а ви намагаєтеся вирішити нерозв'язне питання: «З якої причини відбувається масова загибель донних риб?». Ось така причина змусила мене назавжди відмовитися від роботи в шахті.

                Восени 1964 року я вступив до обласного автомобільного комбінату курсантом, де став освоювати професію водія автомобіля. Тут платили стипендію, і тут були відмінні викладачі. Механічну частину викладали: Зіновій Борисович Масович та Єрохін. Ці шановні люди в юності працювали водіями перших пожежних автомобілів у місті Юзівка (Сталіно, Донецьк). Інструктором з водіння автомобіля у мене був Тихомиров Василь Іванович. Тихомиров до роботи в автоучкомбінаті був особистим водієм автомобіля командувача Тихоокеанським Флотом. З викладачами мені пощастило як у казці! Величезний досвід роботи на автомобілях, який передали мені ці викладачі, дозволив мені уникати аварій, проїжджати там, де не могли проїхати навіть найдосвідченіші водії і знаходити вихід навіть в безвихідних ситуаціях. Мені, молодому водієві, заздрили досвідчені водії і злилися.

                Після економічного підйому 57-60 років рівень життя в СРСР став знижуватися. Чому!? Відповідь на це питання дає хрущовська грошова реформа 1961 року, в результаті якої, за даними академіка Капіци з міста Владивосток, країна в півтора рази стала багатшою! Це говорить про те, що в країні функціонувала тіньова економіка, яка без розкрадань існувати не може. Ось вам і причина зниження рівня життя в країні планової економіки. Близько 30 відсотків всієї грошової маси країни зберігалося в тайниках. Скільки ж хижаків, що зберігали накопичені нетрудові доходи у матрацах, в одну мить позбулися своїх заощаджень? З цієї причини кількість хижаків і чесних трудівників, незадоволених Микитою Сергійовичем Хрущовим, росло.

                Російській людині з раннього дитинства глибоко в підсвідомість російськими казками впроваджувався інформаційний код «царюй, лежачи на боці», як керівництво до дії. Тому, кожен телепень, що дорвався до влади, правдами і неправдами знаходить собі помічників. В армії з'явилася «дідівщина», у бригадирів були «дармоїди», а управлінський апарат на підприємствах неухильно зростав. У конторах в безлічі сиділи молоді тендітні жінки, офіційно зараховані до штату підприємства слюсарями 6-го розряду, та інших високооплачуваних робочих професій. З'явилася навіть така приказка: «не вмієш, або не бажаєш працювати, тоді керуй». Бездумно керувати легше, ніж думати і працювати. Таке «управління» негативно позначилося на всіх сферах життєдіяльності країни.

                Армія при високому технічному озброєнні могла бути тільки «загрозливим фактором». Собівартість продукції, що випускалася в країні, різко зросла, при різкому падінні її якості. Замість того щоб в агрегати, котрі в механізмах прийшли в непридатність, замінювати новими, в країні побудували десятки і сотні тисяч ремонтних заводів з такими ж роздутими штатами. Величезна індустрія країни стала нерентабельною, перетворившись на монстра, що пожирає свого творця.

                В Україні розорали всі незручні землі, засмітивши дрібні річечки – основний постачальник води і фундамент екосистеми. Багато видів птахів і тварин зникли. Після 1950 року в Україні вже не було дрохви, цієї великої птиці, вагою до 20-ти кілограмів.

                Самі най-най розумніші сиділи в рай., міськ., обл., та інших «комах». Вони давали вказівки, як треба сіяти землю і як треба трахатись, хоч з жінкою, хоч з трактором. Що робітникам треба робити, якщо керівники настільки тупі, що розпорядження та вказівки, видавані ними, неймовірно дурні, невиконання яких загрожує тяжкими наслідками, а «насолити» начальству і хочеться, і треба, і не постраждати при цьому? Ну, звичайно ж – перевиконувати всі дурні вказівки! Треба перевиконувати, треба перегнути палицю так, щоб вона переламалася або, хоча б, тріснула. Тупі керівники не збагнуть, що ти шкідник і нагородять тебе за старанність. У Росії до цих пір не знають, що перевиконати завдання, так само злочинно, як і недовиконати його.

                Микита Сергійович Хрущов не давав вказівок, скільки земель, де і в якій кількості треба засівати кукурудзою. Він сказав, що треба звернути увагу на цю сільськогосподарську культуру і збільшити її виробництво. Господар сказав Ванєчкє: «Охороняй двері», а сам пішов у поле. Руський Ванєчка, коли йому стало нудно, зняв двері, звалив її собі на спину і пішов гуляти. Вся Росія – одні ванєчки, а Хрущов – винен.

                «І не було в магазинах хліба. І з продуктами харчування було погано. І зняли з керівного поста «диявола» Хрущова. І прийшов «рятівник» Брежнєв, і махнув чарівною паличкою. І розверзлось небо. І посипалися в магазини хліб та інші продукти харчування. І всі були раді».

                Чи не смішно? Де ваш розум, люди?! Усі запаси продовольства були хрущовськими. Вони зберігалися на складах, але в магазини не відпускалися доти, поки Брежнєв не змінив Хрущова. Робилося це спеціально, щоб народ звинуватив Хрущова в нестачі продовольства. Хрущова зняли, а на другий день Брежнєв махнув «чарівною» паличкою і з'явилося в магазинах продовольство.

                Вже якщо народ повірив у те, що за помахом чарівної брежнєвської палички з'явився хліб на полицях магазинів, то мені залишається тільки руками розвести, дивуючись безмозкості російського бидла.

                З'явився не тільки хліб. З'явилося комуністичне дворянство. А якщо точніше, тоді – кумівське звірянство, для якого вся країна стала колективним пирогом.