Мора гарыць

Варужка Яешня-Тутошня
Мора гарыць

 З эпохі вялікіх ЭВМ

 - Мы зараз працуем у Сістэме Віртуальных Машын (СВМ), - сказала мне Альбіна Анатольеўна ў мой першы працоўны дзень. Для цябе таксама створаць машыну, а пакуль папрацуеш у гэтай:
     Імя:       IVANENKO
     Пароль:  1
 - Ала, - з заміраннем у голасе спытала я, - гэта ў гонар вас машыну назвалі, ці проста выпадковае супадзенне?
 - Выпадковае супадзенне, - пажартавала Ала.

 І адвяла мяне Альбіна Анатольеўна ў тэрмінальны пакой, і пасадзіла за тэрмінал, замацаваны за нашым сектарам, і паказала, як уключаць і загружацца, і як уводзіць каманды, і ўручыла мне нататнік - даведнік каманд, і сышла, пакінуўшы мяне адну атрымліваць асалоду ад размовы з ЭВМ.

 Сяджу я, атрымліваю асалоду. Увожу каманду, атрымліваю адказ… Прыгажосць.
 І так я забаўлялася, пакуль экран не запоўніўся. А ў правым ніжнім куце з'явілася слова "More…".
 Пагартала я даведнік і не знайшла, што мне з гэтым "морам" рабіць.

 Пабегла я з тэрмінальнай у наш працоўны пакой, на дзвярах якой вісела таблічка "Сектар 134" і кажу.
 - Ала, у мяне на экране мора гарыць, і я не ведаю, што з ім рабіць…
 Марская пырхнула, а Ала падумала, і кажа:
 - Націсні "Пэйдж даун", і старонка перавернецца…

 …Вяртаюся ў тэрмінальную, саджуся на крэсла і працягваю атрымліваць асалоду ад размовы з ЭВМ…

 …Адкрываюцца дзверы, і ўваходзіць сам Залан, важны такі, барада лапатай. Ходзіць ўздоўж тэрмінальнай і перыядычна пытае:
 - Якія будуць пытанні?

 …Прыгажосць… І бегаць нікуды не трэба…