59 роздроблення

Александр Выженко
№ 59  РОЗДРОБЛЕННЯ

~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~
~~~~~    ~~~~~
~~~~~    ~~~~~
~~~~~~~~~~~~
~~~~~    ~~~~~

   Дивись на сонце крізь гілля дерев – роздроблення.
   Козак і його наречена в розлуці; два люблячих
   серденька в царстві Орла.

1 РАНКОВА КВІТКА
   Гори – огрудини Матері Степу.
   Орел над горою. Радість.

2 КРИШТАЛЕВА ХАТА
   Ріка між двома берегами;
   Орел над рікою. Великий сум.

3 СОТОВА ХАТКА
   Плескіт хвиль – перегук між берегами.
   Парубоча туга.
   Дівоча сльоза.

4 МЕДОВИЙ ДАРУНОК
   Козак на верхівці Могили.
   Вітер зриває шапку. Велика радість.

5 БЛАКИТНИЙ ОБРІЙ
   Дівочий хоровод. Дівчина в колі подруг.

6 ЗІРКА ВНОЧІ
   Ріка виходить з берегів.
   Свічадо Матері Степу.
   Будьмо!

КНИГА СІЯЧА

   Я хочу поділитися з вами цією притчею так само, як урадуваний багатим врожаєм господар бажає, щоб всі родичі його й друзі розділили з ним радість за щедрим столом.
   Зима зимою, а весна весною. Настала пора чергової сівби.
   От вийшов господар зі своїми служеньками в поле, аж тут і каже одному з них:
   – Вернися, Ільку, до мого двору та візьми в коморі ще один лантух зерна. Наше поле, як море. Не вистачить нам того зерна, що ми взяли.
   Ілько й побіг.
   Година минає, друга, третя… а його все нема та й нема.
   Послав господар двох парубків, щоб розвідали, де то Ілько запропастився.
   От вертаються вони й таке йому сповіщають:
   – Любий господаре! Узяв Ілько лантух зерна із комори, тільки зробив він з тим зерном не так, як ви наказали.
   – Що ж зробив?
   – Відніс і засіяв зерном своє поле.
   – Хіба не зрозумів він моїх слів?
   – Підемо і виб’ємо неслухняного киями! – запропонував хтось із слуг.
   – Ні, не треба, – сказав господар. – Хай так і буде. Для мене головне, аби зерно пішло на дно, а жовтокосий колосочок зійшов. Аби родилося на наступний рік, та щоб клався хлібець у полі на всякую долю. Дасть Бог, збере Ілько гарний врожай і про мене не забуде, віддячить.
   Тут один із помічників сказав:
   – Господарю, як не покараєш Ілька,  його приклад наслідують й інші.
   – Що ж, хай. Не пожалкую.
   – Поясни, чому?! – попрохали його.
   І ось що він їм відповів:
   – Мій батько, – сказав господар, – перед смертю передав мені сімейну реліквію  –  КНИГУ СІЯЧА, але її у мене вкрали. Спочатку я горював, ще й як горював, а тепер не жалкую. Бо саме завдяки цьому і став я справжнім господарем.