5, 14 Взаэмнiсть

Луцор Верас
                До мене завжди тягнулися люди з покаліченими душами. Вони знаходили в мені співчуття і допомогу. Не дуже мені було це приємно, але відмовити я їм не міг. Не міг я переламати себе і відсунути в сторону людський непотріб з моєї дороги, а тому зазнавав збитків матеріальні і моральні. У суто національному суспільстві будь-яка людина знайде собі місце, гідне її здібностям.

                У денаціоналізованому суспільстві дитина народжується в неблагополучних середовищі та умовах. Відповідно до цих обставин дитина дорослішає і перетворюється на неблагополучну істоту. Неблагополучна, ущербна, істота намагається оточуючих її людей зробити такими ж ущербними, щоб почувати себе рівною серед рівних. «Рівний серед рівних» - абсурдна ідеологія бульварних революцій, бо свинарка-комініст, ставши президентом країни, від рівності буде тікати як чорт від ладану.

                Один з люблячих «рівність і братерство», зайшов до мене за допомогою. Поговоривши з «братолюбцем», я пішов його проводжати. Біля нашого під'їзду в густій тіні пишної верби стояла моя сестра і розмовляла з молоденькою дівчиною. Дівчина була в легкому літньому платтячку. Тіло дівчини випромінювало яскраве світло-рожеве сяйво. Світилося не тільки її плаття, а й повітря навколо неї. Вона стояла в енергетичному яйці. Товщина сяючого ореолу була не менше двадцяти сантиметрів. Таке сяйво навколо людини я побачив вперше. Від подиву я призупинився, а вираз мого обличчя змінився настільки, що мій супутник здивовано спитав мене:
                – Що трапилося?
                Відійшовши подалі від дівчини, я відповів:
                – Дівчина світиться.
                – Як світиться? Я нічого не помітив, - ще більш здивувався мій супутник.

                Увечері в парку я підійшов до цієї дівчини. Ми з нею почали розмовляти так, ніби були знайомі багато років. Відносини у нас встановилися дружні, а після танців я пішов проводжати її додому. Несподівано для мене виявилося, що ми майже сусіди, бо відстань між нашими будинками не перевищувала двохсот метрів. Ми жваво розмовляли про все чисте й прекрасне в нашому житті. Я бачу, що вона мене знає давно, але я її не знаю! Довелося мені вибачитися перед нею, і попросити її трохи розповісти про себе.

                Ім'я її Валентина См ... і була вона солісткою в танцювальному ансамблі. У Валентини батько був росіянином, мама – бурятка, а бабуся – німкеня. Валентина увібрала від усіх їх найкраще і, як для мене, вона була дуже красивою дівчиною, з багатьма красивими «родзинками» в обличчі, в формі дівочого тіла і толерантному характері.

                Що таке – жіноча краса? На Близькому Сході я бачив безліч жінок-аборигенів. Форми облич у них некрасиві, але коли жінка заговорить, та ще й посміхнеться, то краса і непорочність душі її осяє тебе таким сяйвом, що душу свою віддаси їй всю без залишку! А в нашому, «жахливо цивілізованому світі» мені доводилося бачити жінок з ідеально правильними формами обличчя і тіла, з ледь помітним вишуканим макіяжем і вимуштруваними рухами усіх частин тулуба. Зовні вони виглядають як дуже красиві ідоли, але, зустрівшись поглядом з такою жінкою, жахнешся, побачивши в її душі глибокі зморшки старої карги, неабияк пошарпаної в життєвих ситуаціях. Така «цивілізовано красива» жінка в будь якому гурті людей завжди почуває себе як купець на любовному ринку, який добре знає ціну того, кого вона бажає придбати.

                Валентина Смотр... була дуже красивою дівчиною, так як від неї виходив дух непорочності тіла і душі, і не було в її діях будь-якої награності, штучності. Вона була акторкою на сцені театру, але не була акторкою в бутті – в цьому є найбільша цінність людини! Взаємини наші з кожним днем ставали все тіснішими. Тільки за три місяці від початку нашого знайомства я вперше поцілував її, а ще за півроку я раптом усвідомив, що полюбив цю дівчину, і що життя моє без неї буде пустим. Ми були щасливі.

                Іноді я відвідував заняття в танцювальному залі. Трохи я і сам займався національними танцями, але хореографія мене цікавила тільки як декодер найдавніших інформаційних систем.

                У спілкуванні з культурами інших націй, в національну мову аборигенів, як гельмінти в тіло тварини, інтегруються пегаризми (чужі слова-віруси), а рідні національні слова аборигенів вмирають. Поступово змінюється інформаційне поле народу. Зміна інформаційного поля веде до зміни національної культури не в кращу сторону, у зв'язку з чим, вмирає нація, тому що фундаментом будь-якої сутності є його інформаційне поле. Найнебезпечнішими взаєминами між народами є тісні взаємини зі спорідненою по мові нацією, бо обидві нації помруть, а на основі цього союзу народиться народ-кретин. Відбудеться те ж саме, що відбувається, коли одружуються рідні брат і сестра.

                Мова національного танцю змінюється повільно, на відміну від розмовної мови, тому хореографія зберігає в собі історію народів досить тривалий час. Російські танці яскраво показують походження цього народу від угро-фінських племен. У російських танцях є основні рухи, які присутні тільки в угорських національних танцях.

                Танці молдаван говорять про те, що цей народ має кавказьке походження.
                Танці запорізьких козаків говорять про те, що цей етнос утворився зовсім недавно і не має якого-небудь національного кореня.      
                Танці народів Правобережної України і народів Карпат говорять про те, що всі ці народи походять від древнього європейського народу карпі.
                Основні рухи в танцях народів Європи яскраво виражені в танцях ірландців і португальців. Інформаційна складова мови національного танцю ірландців найменш зазнала змін за всю багатовікову історію Європи.

                Одного разу після танців, восени 1960 року, я запропонував Валентині зайти до мене додому. Ми зайшли в кімнату, Валентина сіла на стілець біля столу, а в цей час у вікні я побачив темно-багряний відблиск віддаленого полум'я, що освітив досить велику ділянку неба. Я машинально подивився на годинник. Було 23 години 20 хвилин.

                У мене є звичка: при всяких неординарних подіях, на початку і в кінці цих подій фіксувати час. Це дає величезні можливості для подальшого аналізу.

                «Дивно. Перед нашим будинком стоїть двоповерховий будинок і затуляє більшу частину неба, а відблиск полум'я освітив майже половину небозводу» - подумав я.

                Раптом захитався будинок, відкрилися дверцята шафи та буфету й відчинилися двері кімнати. Я знову глянув на годинник. Вибух у нашій шахті? У тій стороні, де я побачив відблиск полум'я, в кілометрі від будинку знаходиться Новий Ствол шахти 17-17 біс. Глибина його – 880 метрів. Якої сили повинен бути вибух у шахті, щоб полум'я його вирвалося на поверхню! Мені розповідали про те, що перед початком Другої Світової війни в 31-й шахті був такий сильний вибух, що з шахтного ствола на поверхню вилітали рейки. Я захвилювався, бо моя мама зараз знаходилася на роботі в шахті. Моє хвилювання помітила Валентина:
                – Щось сталося?
                – Так, сталося. Я намагаюся з'ясувати, що саме.

                За той проміжок часу, що пройшов між полум'ям і підземним поштовхом можна було припустити, що до місця вибуху було близько семи кілометрів. У тому ж напрямку, де було видно спалах світла, в семи кілометрах від мого будинку знаходився 144-й військовий завод, на якому виробляли вибухівку. Я заспокоївся, бо вибух був не на шахті. О в шостій годині ранку радіостанція БІ-БІ-СІ сповістила про те, що в місті Сталіно вибухнув військовий завод.


                Наш сусід по квартирі, Володя Погіба, побудував собі будинок і переїхав до нього жити, а в його кімнату вселили молоду інтернаціональну сім'ю. Голова сім'ї має російське походження, бо був уродженцем Курської області. Він працював у шахті. Дружина його – українка донбаського інтеррозливу. Вона – напівросіянка й напівукраінка, продукт зденаціоналізованої міської культури. Дика кішка – завжди права, непідсудна й агресивна, а чоловік – п'яниця. Не сім'я, а гримуча суміш! Тепер будуть проходити в квартирі такі концерти, що тільки тримайся! Прощай, спокійне життя! За кілька років сусідства з цією інтер-р-р-активною сім'єю я такого надивився, що краще не згадувати.


                Пізня осінь, сльотава ніч. Почало трохи підморожувати. Я з Валентиною прогулююся по тротуару. Ми проходимо над маленьким містком. Під містком тече тепла шахтна вода, і під ним чутно тихе, втомлене, жалібне нявкання. Хто це там плаче? Я покликав:
                «Киць, киць». Нявкання припинилося.
                – Де ж ти? Не видно, - поцікавився я.
                Біля своїх ніг я побачив чорного кота. Він настільки чорний, що в темряві я його не відразу помітив.
                – Валя, давай цього котика відведемо в шахтну лазню. Там тепло й світло, а котів підгодовують, тому вони там жирні.

                Ми йдемо, розмовляємо, а котик трохи відстав. Ми зупинилися і чекаємо його. Красень кіт! Синяво-чорна, коротка, блискуча шерсть на ньому, і білосніжні шкарпетки на всіх чотирьох лапках, а на шиї білосніжна краватка "метелик"! Котик обережно ступає по тротуару й ретельно вдивляється в дорогу, щоб не забруднити чистенькі білі лапки.
                – Та ти, ніяк, інтелігент! Ймовірно, ти жив і виховувався у порядних людей! Баня тобі не підходить! Ходімо зі мною, будеш жити у мене, - запропонував я котику.

                Ми привели кота до моєї квартири, і я відкрив перед ним вхідні двері. Котик стоїть, дивиться на мене і не вирішується увійти в квартиру.
                – Заходь, будь ласка. Ти будеш жити тут, - сказав я котику.
                Кіт зайшов, пройшов на кухню, оглянув уважно її і запитливо подивився на мене.
                – Кухня загальна, а жити ми з тобою будемо он у тій кімнаті. Заходь і розташовуйся по-господарському, - я відкрив перед ним двері моєї кімнати.
                Котик увійшов до кімнати.
                – Не сумуй, почекай мене трохи. Я скоро повернуся, - заспокоїв я його.

                Я провів Валентину додому і повернувся в свою кімнату хвилин за двадцять.

                О п’ятій годині ранку мені треба йти на роботу. Я стомлений, тому мені необхідно добре відпочити. Мама і сестра на роботі. Я погасив світло і ліг спати. Лежу я на спині, моє довге волосся звисає на подушку, а я повільно занурююся в сон. Світ земний відійшов від мене, я вже про все забув, залишилося закрити за собою останні двері Буття.

                Щось м'яке, обережне, ніжно-ніжно стало повертати мене назад у світ грішний. Я повільно й з великою неохотою звільнююся від сну. Свідомість моя не бажає повернення, і не може зрозуміти, що ж заважає їй зануритися у світ мрій. Нарешті до мене дійшло! Хтось ніжно і лагідно з любов'ю розчісує рідкозубою гребінкою моє довге волосся. У кімнаті нікого немає! Немає ні-ко-го-о-о-о! Свідомість моя миттєво включається повністю, а тіло моє здригається від жаху! По всьому тілу дрібними хвилями прокочується мороз. Я повертаю голову до спинки мого ліжка. На спинці немає фіранки. Поруч зі спинкою ліжка стоїть табурет. Дивно! Перед тим як лягти спати я табурет поставив біля столу. На табуреті сидить кіт і розчісує своїми кігтями моє волосся!
                – Фу! Ну, ти ж мене й налякав! Я приймаю твою подяку, і спасибі тобі за ласку. А тепер дай мені спокійно заснути, - попросив я свого нового друга.


                Пречудовий друг у мене з'явився і у вищій мірі інтелігентний. Він ніколи самовільно не влізе на ліжко або диван. Якщо я сиджу на дивані, а котик хоче сидіти поруч зі мною, тоді він підходить до мене і тихим голосом просить у мене дозволу сісти на дивані поруч. Тільки отримавши дозвіл котик розташовувався на дивані. Якщо я йшов з дивана то й котик покидав диван. Цей кіт не терпів коли його намагалися взяти на руки. Він поводився так, як веде себе добре вихована людина.

                Одного разу я довго вмовляв його лягти поруч зі мною на дивані. Кіт довго не погоджувався, а потім, поступившись моєму проханню, ліг біля моїх ніг. Після цього я зрозумів, що кіт не бажає ділити ложе ні з ким і, як кажуть, не радить це робити нікому. Його людська свідомість мені дуже подобалася. Я звертався з ним, як з добре вихованою людиною. Я йому тільки пропонував, не позбавляючи його права вибору. У нас з ним встановилася така взаємна повага, якої важко зустріти серед людей.

                Одного разу прийшов до мене один молодий чоловік. Він приніс книги, які брав у мене для чтива. Я повинен був вибрати йому декілька книг по цікавій йому тематиці і зайнявся цією справою. Раптом я почув здавлений крик переляканої людини. Я обертаюся. Молодий чоловік стоїть з блідим обличчям, у нього широко відкриті від переляку очі, а тіло дрібно трясеться.
                – Що трапилося?
                – Не знаю. З кухні до мене наближався чорний кіт незвичайної краси. Він йшов повільно до мене, а його колючі очі пронизували мій мозок. Я хотів його погладити, але він стрибнув на мене, вдарив усіма чотирма лапами мені в груди і ... Він кудись зник! Розчинився в повітрі.

                Дійсно, кота ніде не було видно. Можна тільки уявити собі, які думки розбурхували мозок юнака після такої неординарної події. Молодий чоловік книги брати відмовився і після цього випадку я його ні разу не бачив.


                Сусідка наша з подивом і зі злими вогнями в очах спостерігала за котом і слухала мої з ним перемови. Минуло близько двох або трьох тижнів після того, як у нашій квартирі оселився цей неординарний кіт. Несподівано для мене сусідка стала вимагати:
                – Вижени кота з дому! Це відьма!

                Ймовірно, в мою відсутність сусідка побила кота, або принизила його гідність іншим способом. Кіт своєю помстою досить красномовно висловив сусідці все, що він про неї думає. На кухні стояло два столи, один з них був власністю сусідки. Коли в квартирі нікого не було кіт заліз на стіл сусідки, наклав у її тарілку купу лайна, і пішов з нашої квартири через кватирку кухонного вікна назавжди, по-англійськи, не попрощавшись.


                Родина котячих – пречудові тварини, які мають телепатичні здібності. На великій відстані я подумки спілкувався з багатьма котами. Вони в точності виконували мої поради. Жодна тварина не в змозі так тиснути на мою совість, дорікаючи мені в чому-небудь, як це роблять коти. Якщо кіт дорікає мені, засуджує мої дії, то місця собі неможливо знайти від його колючого погляду й сили його думки. Людина не в змозі так впливати на інший індивідуум своїм психофізичним випромінюванням так, як це роблять коти.


                У багатьох тварин телепатичні здібності сильно розвинені. Якщо я пізно ввечері де-небудь на природі усамітнювався з дівчиною, з якою у мене гармонійні психічні випромінювання, то до нас обов'язково підійде їжак. Я беру його на руки, а він лягає мені на долоню своїм ніжним, м'яким черевцем. Їжачки люблять гармонійні випромінювання. Їх як магнітом тягне до пари людей з гармонійним сприйняттям світу. Я іноді їжаків брав до себе додому, і вони кілька днів гостювали у мене. Вночі вони голосно тупочуть своїми ніжками по підлозі кімнати. Іноді приносив я в свою кімнату погостювати вужів і гадюк, бо й ці тварини розумні і благородні.


                Одного вечора я йшов до клубу. На протилежному боці вулиці я побачив Анатолія Комишова. Він йшов трохи зігнувшись і похитувався. З ним щось недобре трапилося. Я його покликав. Анатолій зупинився. Стоїть хитаючись, і чекає на мене. У Анатолія на обличчі кров:
                – Ти все ще шукаєш пригоди? Я постійно тебе оберігав від Стасика Звягінцева, поки його не зарізали. Хто цього разу? Що трапилося?
                – Дрозд та ще один. Другого я не знаю. Вони забрали у мене гроші, годинник і побили мене.
                – Ходімо зі мною до клубу.
                – Що ти можеш їм зробити? Це ж Дрозд!
                – Ходімо, щось буде.

                На невеликому парканчику клумби біля ДК сиділа група хлопців. Серед них поруч сиділи Дрозд та Генка Яковлєв. Я повернувся до Анатолія:
                – Вони?
                – Вони.
                Я знову повернувся до гурту хлопців, але Льонька Дрозд та Генка Яковлєв вже зникли. Дрозд та Генка були ватажками невеликих вуличних банд, але вони мене побоювалися.

                Я з Анатолієм попрямував до парадного входу в клуб. На парапеті біля клубу стояв Мина зі своєю свитою. Мина був «господарем» всіх банд нашого району. Я підійшов до нього.
                – Мина, птах у своє гніздо паскудить? - запитав я нього, показуючи на Анатолія.
                – Хто напаскудив?
                – Дрозд з Генкою. Тепер вирішуй. Ти сам з ними розберешся, чи віддаси їх мені.
                – Я сам з ними розберуся, - відповів Мина.

                Анатолій пішов у гуртожиток, а я попрямував в танцювальний зал. Я не танцював, а спостерігав за Дроздом і Генкою. Дрозд та Генка постійно озираються, явно чекаючи нападу. Осторонь стояв Мина. До нього підкликали Дрозда і Генку. Від першого удару Дрозд метра на три відлетів в одну сторону, а від другого удару на таку ж відстань відлетів в інший бік Генка. Дрозд та Генка не очікували нападу з несподіваного для них боку. Вони з широко відкритими від переляку й подиву очима кинулися до Мини. Хотіли з’ясувати причину такого відношення Мини до них, але знову були збиті з ніг. Розборка продовжується, а я пішов додому.


                О першій годині ночі до мене у вікно постукали. Я вийшов надвір. Біля під'їзду стояв Мина з охоронцем.
                – Ось що, братан. Завтра о восьмій вечора підійдеш до ДК зі своїм підопічним, - сказав Мина.

                Увечері я зайшов в гуртожиток за Анатолієм.
                – Та нічого не буде. Це ж Дрозд та Генка, - сказав хтось із хлопців.
                – Уже було. Їх добре побили. Та й ще буде, бо тепер вже я постараюся. Тільки трохи пізніше. Збирайся, Анатолій. Ходімо зі мною.


                Біля входу в клуб в затишному місці між колон стояв Мина з Дроздом і Генкою. Навколо нікого не було. Напевно місце було попередньо очищено від свідків.
                – На, забирай свої «котли» і став горючку, - сказав Дрозд, повертаючи годинник Анатолію.
                Як звичайно, в таких випадках гроші не повертаються, тому про гроші мову вести було марно.
                – Горючки не буде, - сказав я.
                – Тебе не чіпають. Тому ногами не перебирай, - попередив мене Дрозд.
                – Я кожному з вас можу вставити в зад таку «горючку», що перебирати ногами вам доведеться досить довго. А якщо я скажу пару слів Бобу, то ви зникнете з лиця землі, - заспокоїв я Дрозда.

                Боб був сином головного прокурора міста Сталіно, а в кримінальному світі був «господарем» міста. За два роки після цього випадку Боб буде заарештований і засуджений до вищої міри покарання.


                Анатолій Комишов, уродженець Царе-Костянтинівки, а відтак в деякому роді мій земляк, тому я і дбав про його безпеку. Анатолій виховувався без батька, як і багато дітей народжених незадовго до початку Другої Світової війни. Спочатку, коли він став курсантом ремісничого училища, він був худосочним, слабохарактерним юнаком, тому серед сильних місцевих хлопців він шукав собі покровителів. У кінцевому підсумку він обрав мене й здружився зі мною. Я змушений був піклуватися про нього, незважаючи на те, що це було для мене не вельми приємно. По закінченню училища Анатолій відмовився йти за розподілом працювати електрослюсарем на шахту ім. Абакумова. Ймовірно, через острах опинитися на самоті серед бандитського інтерсброду нашого міста. Він влаштувався працювати забійником на шахту 17-17 біс разом зі мною в одну бригаду. Робота виснажлива, але вона виховує мужність. Я не завжди міг проводити години дозвілля з Анатолієм через свою зайнятість, тому Анатолій шукав собі покровителів в навколишньому його середовищі, але вибір його завжди був жалюгідним, а мені доводилося його рятувати. Зрештою Анатолій виріс в «вовка». Але «вовком» він не був «білим», як не був і «чорним», бо перетворився він в «сірого вовка», який не гребує ніякими методами спілкування з навколишнім середовищем. Надалі він знайде таких же «сірих вовків», яким був і сам, і в покровителях потреби в нього не буде, тому я бачив його гранично рідко. Восени 1964 року Анатолій був призваний в радянську армію, і служив в Балтійському Флоті. Про подальшу його долю мені нічого не відомо.


                Якось у розмові з молодими людьми мені хтось сказав:
                – В університеті є дві групи вільнодумців. Кожну з них очолює професор. Чому б тобі не відвідувати ці збори?
                – Це не для мене! У мене немає бажання лізти в мишоловку.
                – Чому «мишоловку»? Збори цілком легальні.
                – Це «кишенькові» організації КДБ. Сюди, як мухи на липучку, як миші в мишоловку, лізуть необережні, недалекоглядні люди. Всі вони потрапляють в список людей нелояльних до правлячої системи. Звичайна хитрість імунної системи держави.