Украйнськи виршыкы

Самойленко Галина Ивановна
УКРАЇНСЬКІ ВІРШИКИ
© Г.І. Самойленко
Полностью посмотреть здесь http://h.ua/story/370073/


УКРАЇНОЧКА
 
Дівонька-кралечка — малий барвінок,
Стрічечки-райдужки у віночку з квіток,
Вічки сапфірові сонечком сяють,   
Ніжечки босії по росі гуляють.
 
Сорочка й спідниця — мамусею вишиті,
Бровки чорняві й брям-бряцки — сережки рубінові,
Коси довгІї, горобине на шийки намисто,
Щічки багряні, а шкіра — пшеничне тісто, —
 
Україночка!
 

 
 
АЙ ЛЯ-ЛЯ, ОЙ ЛЯ-ЛЯ, УКРАЇНОЧКА МОЯ!
 
Щічки — як синички,
Мов бусинки вічки,
Коси — як колосики,
У віночку стрічки.
 
Ай ля-ля,
Ах ля-ля, —
Україночка моя!
 
Ніжечки — пушинки,
Рученьки — хмаринки,
Ай, вуста, — як вишеньки,
А характер... — ЛИШЕНЬКО!
 
Ой лю-ля,
Ой лі-ля, —
Україночка моя!
 
Йої-йой, ой йої-йа, —
Україночка моя!
 
 

 
ЧОМ ТИ МІЯ УКРАЇНО?
 
Чом ти мія Україно ласко нє співаї?
Чом тві вічки голубії к мя нє піднімаї?
Нащо журко серця країч й мя душі не бавіш?
Чом я тобі нє любавій? Чом мя не згадаїш? (*)

Бо не тво я Україна, і не тво я ласка,
Том не тво я заспіваю, я не твоя казка,
Бо мій милий ліпше інших і ніжить Свободу,
«Ой люлі» йому співаю, бо його я Роду.
 
(*) штучний суржик — алегорія образу північно-західних народів

 
 
 
КВІТОЧКА-КАЗОЧКА
 
Україна — ніжнечка* ластівочка,
Україна — малечка* квіточка,
Ой лю-лі-ля, солодечка* казочка,
Че* Вішнєґо Господа зірочка.
Ой лю-лі-ля, ой ля-ля-ля,
Квіточка-казочка…
Іч-ча! Єч лю-лі-ля!
 
ніжнечка* —  ніжненька
малечка* —  маленька
солодечка* — солоденька
че* — це.