Хвилинна слабкiсть. Есе. Переклад

Братислав Либертус На Украинском
Хвилинна слабкість
есе


   Я ось зараз вже жалкую, що розповів тобі. Про дитинство. Сам не знаю, з чого це накотило ... Просто я думаю, що тобі це знати не потрібно було. Розхнюпився ...

   А зараз - злюся. Зараз я злюся. Злюся на тебе, на себе ...
І мені це не подобається. Я не люблю злитися. І тим більше - потім, в спробі аналізувати, з якого дива я злюся - розуміти: просто від безпорадності ... Від думки, що одного разу, в самий невідповідний момент, коли я буду абсолютно не готовий до цього - ти раптом уколешь мене докором в ціей хвилинній слабкості. І буде Дуже Боляче ...

   Потім швидко загоїться, звичайно. Вже через п'ять хвилин від болю не залишиться й сліду. Тому що це місце вже буде Мертвим ...
   Для тебе - буде мертвим. Потім ти можеш скільки завгодно колоти це місце, - я Нічого не відчую. Тому що це місце буде вже надійно захищене панциром непроникності ... Бий скільки завгодно в це місце, хоч сокирою: Глухо.
   Тому що і ти вже - з цього моменту будеш - Чужа ...

   І я буду дивитися на тебе порожніми очима, не розуміючи, що ти хочеш сказати цими "Пробач, я більше не буду ..."

   Адже зрада не буває спонтанною, під впливом хвилинної слабкості. Вона - довго виношувала підкіркою свідомості Бажання ... І слова, що вилетіли з твоїх вуст в майбутньому - лише те, що ти думала насправді весь цей час ...
   Цей укол - буде лише твоїм погано прихованим презирством до мене. За мою хвилинну слабкість ...

   Жінки не люблять слабких чоловіків. А я - не завжди буваю сильним. Значить - мене ніхто не буде любити насправді. Тільки - до першої помилки ...
   А помилок буде багато. Адже я не народився зі сценарієм свого життя в руках ... Я не народився з готовими відповідями на всі питання життя: мені весь час доводиться їх винаходити ...

   І відчинити перед тобою своє хворе місце - теж було помилкою. Тепер воно буде притягувати тебе як магніт. Тепер ти будеш прагнути перевірити: як сильно воно у мене болить. Будеш тикати в нього пальцями на всі лади, поки не переконаєшся, що воно болить, чіпай його хоч з цього боку, хоч з того ...
   Тому що чіпати його - Взагалі Не Треба.

   Тому що тикати туди своїми пальцями - те ж саме, що тикати ними в очні яблука!
   За таке тикання треба суворо карати з першого ж разу, поки не  ткнули вдруге. А вдруге тицьне неодмінно, тому що в перший раз - обійшлося без покарання, а значить - можна тикати ...

   Навіщо спокушати людину? Не треба просто спокушати її, показуючи, де твоє хворе місце. Тому що робити так - це те ж саме, що повторювати помилку Бога,який помістив прямо посеред Едемського саду Заборонене Дерево, кажучи: "Не чіпай, не можна". А людина така істота: поки не обпечеться - не зрозуміє, Чому не можна.
   Все йому Треба Спробувати. Всюди сунути свій бездушний ніготь: "Що буде?"

   А буде Покарання, ось що.

   І за своє несвідоме бажання довіряти - я теж буду покараний. Зрадою.
   Тому що людина не любить тягнути тягар відповідальності. А зберігання чиєїсь таємниці - теж відповідальність. Яка рано чи пізно починає обтяжувати.
   І людина вже відчуває таємне бажання позбутися цього вантажу ...
   
   І зраджує.

   Так буває Завжди.

   Тому я злюся на себе. За дурість. Адже Знав же, адже Знав!
   І на тебе злюсь, що ти мені це дозволила.
   А я й розкис ... Піддався хвилинної слабкості.

   І Як мені тепер жити далі з цією злістю? Я зробив помилку, і тепер злюся. Тому що не знаю тепер, як її виправити.
   Чому не можна перемотати кадри назад, і стерти непотрібну нікому інформацію ...?

   Я все зіпсував.



Братислав Лібертус
30.10.2011
Переклад з російскої мови http://www.proza.ru/2012/09/24/1625