27 Pierwsze pryznannie. Poema. Z cyklu Era Oniego

Братислав Либертус Новинки
Ach, kocham Cie, Oniego!!!! Kocham Cie, kocham Cie!!
Nikt nie kocha Cie, jak ja, Oniego!!
Ja tak szczesliwy z Toba, tak szczesliwy!!
Kocham Cie, Oniego!!

Boze Ojciec, wdziaczny Ciebie za Oniego!

Nic nie ma drugiego imeno,
z jakim tak serca moje bylo szczesliwe!
Kocham cialy swiat, bo Ty jest, Oniego!

Niebo nad Toba - jak dusha dziciatka,
slonce nad Toba, Oniego, - to serca Bozego cieplo!

Ja zakochany w Ciebie tak, jak nikt, Oniego!
Serce moje jak zefir - do Ciebie, i z Toba!...
Ah, kocham Cie, kocham...
Kocham Ciebie - kocham zycie!

Ah, ja taki szczesliwy! Taki szczesliwy!
Nikt nie jest szczesliwy, jak ja!
Zycie pieknie, - kocham zycie,
kocham Boga, kocham cialy svjat!...
Ja taki szczesliwy, co chcialbym to
oddac w dar wszystkiemu sviatu!...

Ah, Oniego, - ci mozliwe nie kochac Cie?
Nie, to nie mozliwe...

27/07/2012
Bratislaw Libertus