Букет маленького Каплана

Аслан Шаззо
Каплан любит свой велосипед. Он у него трехколесный, ему давно купили его, и велосипед явно стал для него мал. У его друзей уже новенькие двухколесные, но он бережет этот, протирает тряпочкой, а если слышит какое-либо поскрипывание, берет у отца смазку и устраняет неполадку.

А еще Каплан любит выйти с отцом на прогулку. Сам он – на своем велосипеде, а отец – пешком. Они живут на городской окраине, поэтому выходят в поле или идут в лесок, что тоже неподалеку. И каждый раз, когда они так гуляют, малыш собирает большой букет цветов, который бережно несет домой на радость матери.

Мальчонка часто задумывается: «А что если бы мои мама и папа были другими, как было бы тогда?» Иногда ему такое даже снится, и он вскакивает испуганный по ночам. Не хочет он, чтоб они были другими, потому что очень их любит.

Вот и теперь Каплан с отцом возвращаются из леска, рассуждая о разном.

– Пап, – говорит малыш отцу, когда они уже оставили позади его маленьких друзей, которые стояли со своими велосипедами, – я не знаю почему, но ребята смотрят как-то странно на меня, когда видят меня на велосипеде.

– А как ты сам думаешь, почему?

– Говорю же, – настаивает Каплан, – не знаю.

– Если ты не знаешь, то что думать мне, – не сдается и отец. – Это ж ведь твои друзья.

Каплан быстро крутит педалями и въезжает в открытую отцом калитку. И подъехав к машине, которая стоит тут же во дворе продолжает:

– У нас хорошая машина правда же?

– Очень хорошая.

– Тебе же нравится наша машина?

– Конечно Каплан.

– Но есть ведь машины, которые лучше нашей.

– Конечно, есть.

– Ты бы их любил больше нашей?

– Видимо, да. Они ведь лучше.

– Когда я вырасту, куплю тебе такую, что тебе понравится больше, чем наша, - сказал удовлетворенно Каплан и побежал в дом, подарить цветы маме.


      Къэплъан икъэгъэгъэ Iэрам
 
Къэплъан кушъхьэфачъэр икIас. Ащ щэрэхъищ зыкIэт кушъхьэфачъэм фэдэ иI. БэшIагъэ ар зыфащэфыгъэр, тIэкIу ежьыркIэ цIыкIущи хъугъэ. Иныбджэгъумэ щэрэхъитIу акIэтэу кушъхьэфачъэхэр яIэ хъугъэми, ежь мыдрэр ипхъэтэпэмыхьэп, фэсакъы, ренэу хъэдэн шынэкIэ телъэкIыхьэ, ятэ тэот къыIихыгъэу, зищыкIэгъэ чIыпIэхэм ащефэ.

ИкIас етIани Къэплъан ятэрэ ежьыррэ пчыхьэм жьы къабзэ къащэнэу зэдыдэкIынхэу. Ежь икушъхьэфачъэ тесы, ятэ лъэсэу макIо. Къэлэ гъунэм щэпсэух, мэзыр апэчыжьэп, зыдэкIыхэкIэ, е шъофым ехьэх, е мэзгъэхъунэм екIух. Ащ фэдэу дэкIыхэрэм къэс янэ ыгъэгушIонэу еIошъ, Къэплъан губгъо къэгъагъэхэр къеугъоих, Iэрамышхо ыIыгъэу унэм къэкIожьы.

Шъэожъыем бэрэ ыгу къелъадэ: «Сятэрэ сянэрэ нэмыкIыгъэхэмэ, сыд фэдэу щытыщтыгъэха?» Загъорэ ащ фэдэ пкIыхьапIи елъэгъу, чэщ гузэгоу къэлъатэуи къыхэкIы. Фаеп ахэр нэмыкIы хъунхэу, лъэш дэдэу шIу елъэгъух.

Мары джыри Къэплъанрэ ятэрэ мэзгъэхъунэм щыIагъэхэу, зэдэгущыIэхэзэ къэкIожьых.

– Тат, – еIо Къэплъан иныбджэгъухэу якушъхьэфачъэмэ акIэрытхэм къябгъукIозэ, – мы кIалэхэр, сикушъхьэфачъэ сытесэу сызалъэгъукIэ, сшIэрэп мырэущтэу лъэшэу къызкIысэплъыхэрэр.

– Сыда къызкIыоплъыхэрэр?

– СэIоба, – теIункIэ Къэплъан, – сшIэрэп.

– Адэ о умышIэрэмэ, сэ сыд фэсшIэн, – тыми къызтыригъахьэрэп. – Орыба мыхэр зиныбджэгъухэр.

Къэплъан кIырыоу егъэчэрэгъу педалыр. Къэлапчъэу ятэ фыIуихыгъэм псынкIэу дэлъэдэжьы. Щагум машинэу дэтым ечъалIэ.

– Тат, тимашинэ дэгъу, арыба? – къеупчIы Iапэ фишIызэ.

– Дэгъу.

– Тимашинэ угу рехьы, арыба?

– Ары, Къэплъан.

– Ау мыщ нахьи нахь дэгъухэри щыIэх.

– ЩыIэх адэ, сишъау.

– Ахэр тэтыем нахь лъэшэу угу рехьыха?

– Нахь дэгъумэ, сыгу рихьын адэ.

– Ины сызыхъукIэ, джащ фэдэу, тэтыем нахь угу рихьынэу, пфэсщэфыщт, – ыIуи, Къэплъан къэгъагъ Iэрамыр янэ унэм фырихьажьыгъ.