Не смешно?..

Аслан Шаззо
Мой сынишка дал повод для написания этого рассказа. Однажды мы вышли с ним немного прогуляться, и он спросил меня:

– Хочешь, я расскажу тебе анекдот?

– Конечно, хочу, – сказал я, и он рассказал два или три сразу.

– Тебе они показались не смешными, правда? – спросил он немного погодя.

– Почему же, они хорошие, – возразил я, улыбнувшись.

– Ладно, – ответил сынишка, – я расскажу тебе анекдот, какой сам придумал.

– А ну-ка, давай!

Сказать по правде, о том, что мой малыш может рассказать что-либо интересное, я знал давно. Но что он сам автор анекдота – слышал впервые. И удивленный, я был на сей раз внимательным.

– Когда маленький сын и мама зашли в магазин, – начал он рассказ, – сынишка попросил свою маму:

– Купишь мне чупа-чупс?

– Куплю, если хочешь, – ответила она.

– Нет, не чупа-чупс, я хочу киндер-сюрприз, – вдруг заявил мальчик.

– Хорошо. Можно и так.

– Нет, шоколадные конфеты, что в коробке!

– Конечно, куплю, мой малыш.

– Нет, лучше торт купи, вот этот, – сказал он, ткнув пальцем на самый большой.

– Трот, так торт, – ответила вновь мама.

– И вот этот в придачу, – указал он.

– Если хочешь, сынок, – ласково ответила мама, – и чупа-чупс, и киндер, и шоколад, и торт – все куплю.

– Нет, – возразил на это сынишка, – ничего не хочу!

– А что ж так?

– Я уже наелся...

Когда он это рассказал, я опять не рассмеялся. Так сильно меня поразило то, что услышал.

– И этот анекдот не очень смешной, да? – спросил меня он.

– Нет, кажется, он смешной.

– Да, но ты не смеялся.

– По-моему, он смешной. Но если ты сомневаешься, у меня много друзей – твоих ровесников. Я расскажу его им. И так мы точно узнаем, смешной он или нет, – дал я слово своему мальчику. Поэтому сейчас и пересказал вам его анекдот.



     Къысфэщэфыба
 
Мы Iотэжьыр зыпкъ къикIэу стхыгъэр сишъау. БэмышIэу, тIэкIу зыкъэтплъыхьанэу тыдэкIыгъэу, мырэущтэу къысэупчIыгъ:

– Нарэ горэ къыпфэсIотэна?

– Сыда къэмыIотэн? – зысэIом, къыригъажьи, зытIущ горэ къыIотагъ.

– Щхэны дэдэх пIонэу щытыхэп, арыба? – ыIуи, къыкIэупчIэжьыгъ.

– Зи ялажьэп, боу дэгъух, – сыщхыпцIыгъ.

– Ащыгъум, – ыIуагъ сишъао, – сэр-сэрэу къэсыугупшысыгъэ горэ къыпфэсIотэщт.

– КъэIуатэба адэ.

Шъыпкъэу пIощтымэ, шъэожъыем гъэшIэгъон горэхэр къызэриIотэн ылъэкIыщтыр бэшIагъэ зысшIэщтыгъэр. Ау джынэс нарэ къэсыугупшысыгъ ыIуагъэу зэхэсхыгъэпти, гущыIэ блэсымыгъэкIэу седэIугъ.

– Янэрэ ыкъорэ, – къыригъэжьагъ сишъао, – тучаным зычIахьэхэм, шъэожъыер ным еупчIыгъ:

– Чупа-чупс къысфэпщэфына?

– Къыпфэсщэфын, – къыриIожьыгъ адрэм.

– Хьау, ащыгъум киндер-сюрприз сыфай, – кIэгъожьыгъ шъэожъыер.

– Арыми дэгъуба.

– Хьау, шоколад конфетхэу къэмланмэ адэлъхэм сафай!

– Дэгъу, сицIыкIу.

– Хьау, мыщ фэдэ тортмэ нахьышIу, – ыIуи, анахь иным Iапэ фишIыгъ.

– Дэгъу, – ыIуагъ янэ джыри.

– Мары, мыри игъусэу, – ригъэлъэгъугъ.

– Уфаемэ, сишъау, – къыриIожьыгъ янэ, – чупа-чупси, киндери, шоколади, торти къызэдэсщэфын.

– Хьау, – ыIуагъ ыкъо ар зызэхехым, – зыми сыфэежьэп.

– Сыда адэ?

– ЗызгъэшхэкIыгъах...

Къызеухым сыщхыгъэп, сыда пIомэ зэхэсхыгъэр лъэшэу згъэшIэгъуагъэ.

– Ари щхэн дэдэп, арыба? – ыIуи, къысэупчIыгъ.

– Хьау, щхэнын фае.

– Ары шъхьае, о ущхыгъэп.

– Сэ щхэны къысшIошIы. Ау угу джэнджэш илъымэ, уилэгъухэу ныбджэгъубэ сиI, ахэмэ къафэсIотэнышъ, къэсшIэщт щхэными мыщхэными, – Iуагъэ дэсшIыгъ сишъао. Ары мыр джыдэдэм къызкIышъуфэсIотагъэри.