Таргани

Валентина Арепьева
Що таке тарган? Невелика квартирна комаха, яка
живиться тим, що погано лежить або впало. За вели-
ким рахунком, шкоди вона не робить. Хіба що гадить.
Але якщо тарган має страх і вилазить тільки вночі, то
можна заплющити очі на його існування. Особливо, як-
що на них полює твій кіт. Для того щоб потруїти тарга-
нів, треба позбутися кота. Ось це проблема. Труїти ж
тарганів в присутності кота... Це ти не помітиш напівживу
 комаху, а він, житель лісів, в мить вловить їх
предсмертний стогін в межах однокімнатної квартири.
Як можна одночасно любити кота і Катрусю? Оби-
дві ці істоти досить зманіжені, але якщо кіт бачить в
тарганах джерело білків, то Катя — виключно світове
зло. А так як дівчина збиралась до мене в гості, я мусив
боротися з тим злом.
Я справді старався.
Давно вже я так ретельно не мив, натирав і  чистив .
Моя доволі убога з вигляду кухня просто помолодшала. А
кажуть що прибирання не замінює ремонт. Та і не було часу
 на ремонт — Катя мала прийти завтра пообіді.
Знаючи, що таргани полюбляють затишні місця, я
перетрусив навіть коробочку зі спеціями. Чи треба говорити,
 що спав я наче янгол?
Зранку я доводив блиск до рішучої досконалості.
І ось на порозі Катруся — моя подруга, чудова
художниця, тендітна квітка. Радий бачити — шарк! шарк! Чудово
 виглядаеш — цьом! цьом! Чи не бажаєш
чаю — шарк! шарк! - і упиваючись своєю гостиністю,
проводжу Катю до кухні — чисто вимитої. Потай відмічаю на обличчі
 відсутність огиди — добрий знак.
Катя дитина домашня, в гуртожитках не жила, життя
в усій його красі не бачила.
- Якого ти хочеш чаю: чорного, чорного з бергамотом чи зеленого?
І за мить ворожу над чашкою , тримаючи в руках
яскраву паперову коробочку з чаєм. Відкриваю коро-
бочку... і саме звідти, з цитаделі, яку я не додумався пе-
ревірити ні вчора, ні сьогодні, висипають збентеженні
таргани.
Кіт — ловити білок, Катя — у вереск, а я — печу раків.
І після цього ви скажете мені що таргани нездатні
зруйнувати дружбу і любов?..