Магутны божа з вершау Валошына

Татьяна Ульянина-Васта
 То ў стане дзяўчынкі, то ў выяве бабулькі,
 То з сумам, то сьмеючысь – твой голас дрыготкi
 Настоiваў: вершаў, i ласкі, i цацкі - паколькi
 ўзамен сталявала  пяшчота ды кветкі.

 Цi  плакала горка, уткнуўшысь у  калені,
 Тое змейкай мiльгала   ў  маiх дыванах ...
 Я зведаў  пакуты: дзіцячыя вочы што прышлыя цені,
 Як водар ладану - ў духмяных iльняных валасах.

 Агонь якой мары ў табе дагарая бясплодна?
 Лампады Ягонай? Пагнуткай свячы?
 Бязвыйсцева ... як непрытомнасць - лагодна:
 Тут  радасць па свеце нясуць крумкачы!

 21 сьнежня 1911 г.

 "Да цябе я прыйшоў праз Струменнi -
   Пярнаты, одкалоўшыся ад рэха ў  імкненні… "
                - Не жыўшым -  не трэба свабоды ...
   "Рассек я зьмяіны зьвёны,
   Парваў павуцінне той сеткі ". ..
                - Што ж ў свеце адвечней палону?
   "Хутчэй, паспрабумем, як дзеці,
   Кружыцца, вяночкi cьплятая "...
                - Сьмяротным  нямашака месца ў свеце.
   "Заціхла люстранасць марская ...
   Вячэрнія лебедзі ясныя,
   Хіліцца бадья залатая "...
                - Як кайданнiкi смерці прыгожыя!

 10 лютага 1915


   У гадзіну памылковую спаткаўшы,
   Я пазбегнуць цябе не змог -
   Нас рок адным таўром зъяднайшы -
   Адной пагібелі оброк.

   І, не працiўся - бо Магутны божа ,
   Есць тая моц, што нас к адной нудзе вяла,
   Пакорлівасць выказваюць галённыя цяла,
   Абрад любові - апошняй здрадай кропiцца з нажа.
               
   Не верыў у цуд смерці наш жрэц,
   Ахвяра таямніцы не спалохалась,
   У цемры блюзнерскія сярдзец
   Ім  кроў у віно да не ператварылася б.


 * * * *
 То в виде девочки, то в образе старушки,
  То грустной, то смеясь - ко мне стучалась ты:
 То требуя стихов, то ласки, то игрушки
 И мне даря взамен и нежность, и цветы.

 То горько плакала, уткнувшись мне в колени,
 То змейкой тонкою плясала на коврах...
 Я знаю детских глаз мучительные тени
 И запах ладана в душистых волосах.

 Огонь какой мечты в тебе горит бесплодно?
 Лампада ль тайная? Смиренная свеча ль?
 Ах, все великое, земное безысходно...
 Нет в мире радости светлее, чем печаль!

 21 декабря 1911



 "К тебе я пришел через воды -
 Пернатый, гудящий в стремленье".
                - Не жившим не надо свободы...
 "Рассек я змеиные звенья,
 Порвал паутинные сети",..
                - Что в мире нежнее плененья?
 "Скорее, мы будем, как дети,
 Кружиться, цветы заплетая"...
                - Мне. смертной, нет места на свете.
 "Затихла зеркальность морская...
 Вечерние лебеди ясны,
 Кренится бадья золотая"...
                - Как наручни смерти прекрасны!

 10 февраля 1915


 В неверный час тебя я встретил,
 И избежать тебя не мог -
 Нас рок одним клеймом отметил,
 Одной погибели обрек.

 И, не противясь древней силе,
 Что нас к одной тоске вела,
 Покорно обнажив тела,
 Обряд любви мы сотворили.

 Не верил в чудо смерти жрец,
 И жертва тайны не страшилась,
 И в кровь вино не претворилось
 Во тьме кощунственных сердец.


© Copyright: Осенний-Каприз Капри, 2012
 Свидетельство о публикации №11201149486