Алина Лэвивна - кума Петровича! Алина Лэвивна - ку

Владимир Крыленко
    Алина Лэвивна - кума Петровича!

    Алина Лэвивна (кума Петровича!)
    Мэни зустрилася (бо до базарю йшла!).
    Вона завжды усим хвалылася,
    Що мовы знае вси -
    Вид ассирийськойи аж до росийськойи,
    Бо прадид був йийи аж гэнэрал -
    З Росиею вин воював:
    <- И майжэ всю Росию Польше он завоевал,
    И дажэ Киев он у них забрал!
    А по-немецки я, и по-турецки я,
    Да на иврите я, да на суните я,
    Так лучше птичек я прощебечу, не умолчу!>
    И тут я йий сказав (нэ промовчав!):
    <<- Шалом алейхем, пани Лэвивна!
    Вам "Бокер тов, кен лайла тов!"
    (- Мир Вам, пани Лэвивна!
    Вам "Утра доброго, да ночи доброй Вам!")>>
    А тАя пани Лэвивна лыш головой хытае,
    Та сэбэ за письку хватае;
    "- Да ни-суЯ не понимаю я!"
    А я йий знову на "йийи мови":
    <<- Либен зи мих? Кюссен зи мих!>>
    А пани знов лыш головой хытае,
    Та сэбэ за сиськы хватае;
    "- Да ни-суЯ не понимаю я!"
    Тоди я вжэ йий знову на "вражий мови":
    <<- ЛЮбытэ вы мэнэ? Цилуйтэ вы мэнэ!>>
    Тут пани вжэ такэ сказала:
    <- Я хорошо знаю (учили в пятом классе нас!):
    Дэр Манн - дэр Аффэ (мужик - обезьяна!),
    Дэр Кнабэ - дэр Рабэ (пацан - варона - всё варон он ловит!),
    И мне этаво хватало - вот уж васьмой дисяток нахватала!>
    Бильш пани вжэ ничого нэ сказала,
    Лыш головою похытала та й пишла..,
    Мовчкы пишла, Пишла пани на базар,
    Там купыла самовар:
    <- Дарагии гости, прихадите в гости -
    Я вас чаем угащу, угащу - никаво ни памилую!>

                Владимир Крыленко  10 апреля 2010