П сня - це мо життя!

Анникс
 Творчість талановитих людей є завжди дуже цікавою, оригінальною і самобутньою. Вона несе в собі   саме ту золоту середину, що проявляється в творчості кожної обдарованої людини. Незалежно від професії, кожна людина  має   унікальний талант, що приносить користь   і радість іншим людям, а саме:   поезія, музика, проза, малярство тощо.   Мені дуже приємно знову представити  Вам шановні читачі  інтерв»ю із відомим  педагогом, композитором і поетом – Ольгою Пенюк-Водоніс. Ця людина багато років присвятила себе  педагогічній діяльності і творчості.

  Вже  сьогодні  ми бачимо результат її великої  плідної праці: це видані  нею  збірки пісень для  дорослих та дітей, поетичні видання.  Ольга Володимирівна є надзвичайно талановитим педагогом,  що обожнює своїх учнів,  які  стали  відомими музикантами  -   лауреатами  Міжнародних  конкурсів, що  представляють у цілому світі гідно нашу державу.

Отож  я маю честь сьогодні поспілкуватися  з  нею  після      Ювілейного  вечора з нагоди її  двадцятиріччя творчої діяльності.

 А.Ш. Ольга Володимирівно, розкажіть будь ласка  про Ваш творчий шлях. Чому  ви обрали саме цю непросту професію  – Музикант, адже писати музику є дуже важко. Як ви починали?

О.П-В.  Я народилася, в Росії в м. Магадан.  В дитинстві я, як і більшість дітей  ходила в музичну школу, закінчила її по класу фортепіано.   Пісні  я люблю з дитинства .   Виросла  на чудових піснях В.Шаїнського,  які співала  в дитячому садку.  Моя   любов до пісні почалась  ще  в   музичній школі, де  колись   навчалась у композитора Анатолія Тарасенка. Вже  в ті часи я  писала невеличкі пісеньки для своїх однокласників, які виконувались на шкільних концертах. Раніше навіть і     не думала, що  стану композитором і поетом . Після   закінчення школи я вступила до музичного училища , де навчалася по класу  музично-теоретичних дисциплін

. По закінченню Магаданського музичного училища, в 1973 р. я переїхала на Україну в м.Чернівці, де працювала в музичній школі № 4.  З 1974 р. живу і працюю  на Львівщині, в м.Сокалі, де викладаю в дитячій школі мистецтв ім.В.Матюка. Там я  очолюю відділ теоріі музики та хорового співу. Плідно  працюю з обдарованими  дітьми – вокалістами, що  виконують мої  пісні на багатьох  різноманітних естрадних конкурсах і фестивалях.

 Ставши викладачем школи мистецтв я переконалася,     що є велика потреба у  дитячій  пісні.   Діти дуже люблять  співати, але їм весь час хочеться    нового і цікавого репертуару, а  знайти нові пісні в нотних крамницях тепер  дуже непросто.   Тому і виникла думка  в  поповненні дитячого репертуару, що і змусило мене продовжити   створювати пісні, які   пишу    вже  протягом 20-ти  років.  За   цей час мною створено   понад 250 пісень.

А.Ш.  Як ви створюєте пісні, котрі користуються величезною  популярністю в Україні та  за   її межами?

О.П-В. Пісні стають  цікавими    лише тоді, коли автор  пише  слова не лише сам, а співпрацює з різними поетами. В мене понад 35 авторів  з України та  діаспори на слова яких я пишу пісні. Це  відомі українські  та зарубіжні поети В. Вітт ( Канада), члени спілки письменників України М. Мохналь, Л.Бенедишин, члени української асоціації письменників М. Гавришкевич,  Г.Кузьмак, Г.Ржегак та інші. Ви знаєте вислів, що пісня не має кордонів, тому пісня і  летить ластівкою за океани,  в далекі  світи, де діти українських діаспор їх  з  радістю співають. Я співпрацюю  з українськими діаспорами і школами в Казахстані, Канаді, Австралії, Великобританіі, Америці,Росії, Татарстані, Грузії, Італіі, Іспанії тощо.

А.Ш. Ольга Володимирівно! Чи можете ви розказати про  виконавців, що  презентують  Ваші пісні на  багатьох конкурсах в Україна та за її межами.    

   

 Першим популярним  твором стала  «Пісня  про Сокаль написана в 1990р.  на слова В. Вітта. Тепер  мої пісні   виконуються на багатьох міжнародних, всеукраїнських,, обласних і міжрегіональних фестивалях української естрадної дитячої пісні.. .

 Мої пісні виконують діти з якими працюю я, інші викладачі в школі мистецтв,  будинках творчості , школах і дитячих установах на Львівщині  та в багатьох містах України та за її межами.   Вони виконувались  на  всеукраїнських і міжнародних фестивалях: «Ялтинське літо», «Пісенька джазочка», «Зоряний спалах»,« Пісенний вернісаж», « Веселі канікули осені», « Різдвяні дзвіночки», « Азовські вітрила»,  «Українська родина», «Пісня серця» та інші.

 Виконавцями   пісень  - є  юні співаки лауреати  і дипломанти багатьох  фестивалів та конкурсів:  Ганна Михайлюк, Богдан Дмитрів, Катерина Косецька, Богдан Андрійчук, Тарас Антонюк, Орися Мигаль , Ігор Сулима, Галина Гумен, Іванна Полюшинська , Білецька Христина, Балко Галина , Штокало Галина , Ровецька Анастасія, Полюшинська Іванна та ін. Моя  творчість    відзначена багатьма дипломами.

Я горджуся своїми учнями.  Великим моїм досягненням є мій учень - Павло Осос, який здобув 54 дипломи.   Зараз  він навчається в  Київській муніципальній академії естради та цирку в класі народного артиста Іво Бобула.

 

А.Ш. Ви є автором  5 пісенних збірок. Розкажіть будь ласка про їх творчий шлях.

 О.П-В. Я друкуюсь в   українсько-американському  видавництві «Українські технології» м. Львів, де побачили світ мої  5 пісенників: «Різдвяні дзвіночки» ( 2002 р),«Країна Дитинства» ( 2003 р.), «Черешнева віхола» (2004 р.), «Кольоровий дощик», (2006 р.), «Дарунок неба».(2008 р.)
А.Ш. Мені відомо, що   поряд з піснями ви створюєте  ще й поетичні твори.

О.П-В. Так, я люблю писати  вірші для малят, для них  було  видано дві поетичні збірки «У краю барвінковім», ( 2005 р.), « У пошуках веселки», ( 2010 р.).

 А.Ш.  Життя не стоїть на місці і хочеться чогось нового цікавого, а власне: нових  творчих зустрічей. З ким із нових  авторів-поетів   Ви співпрацюєте на даний момент?

 О.П-В. Я  дуже люблю знайомитися з новими поетами, це нові враження та  новий матеріал для створення  пісень. На даний момент я розпочала свою  співрацюю з цікавими людьми: доктором політології і поетом Оленою Пархомчук  (м.Київ),  відомою письменницею і поетом Оксаною Лущевською., (США), доцентом , членом спілки письменників України Надією Черкес ( м. Львів) та іншими цікавими поетами.

 

А.Ш.  Яке місце у Вашому житті посідає пісня?   

О.П-В. Пісня завжди  єднала людей,  де  би вони  не жили, і якою  мовою вони би  не спілкувались. Пісня є інтернаціональною, вона немає ні меж , ні кордонів.  Я дуже  люблю  багато подорожувати, спілкуватися  з  різними  цікавими людьми.

Деколи ці враження  потім  стають темами  пісень.Часто на творчих зустрічах діти самі пропонують  мені написати пісеньки  і я прислухаюся  часто до дитячої інтуїції і намагаюся створювати їхні побажання, адже дитяче бачення є найяскравішим.  Так  з»явилися пісні  про дідуся,  бабусю,   цікавих тваринок.   Наприклад:  користуються великою популярністю у дітей   мої  пісні « Поросятко», « Про розумного кота», « Зажурені жабки», «Йшов лелека», « Іжачок» та ін..

А.Ш.  Я знаю, що Ви є активним громадським діячем.  Розкажіть будь-ласка про цю сторону Вашої діяльності?

О.П-В. Я є членом Української Асоціації письменників України Західного регіону, членом Всеукраїнського об’єднання «Письменники Бойківщини», членом літературно- мистецького об’єднання «Колос».  Мої пісні і вірші  друкуються  в часописах “Нескорені”, ”Високий замок”, «Благовіст», дитячому журналі «Ангелятко», «Ангеляткова наука»  (м.Львів), ”Храм серця ” (м.Сокаль), альманахах  “Провесень” та «Панорама» (м.Червоноград),   ”Соколиний край” (м.Сокаль), «Українська казка» (м.Київ) тощо.

 

А.Ш.  Я  пишаюся тим, що Ваші пісні мають  нагороди відзнаки на численних  конкурсах і фестивалях. Хотілось більш детально  від про це почути.

      О.П-В.  Мої  пісні  і творчість  було відзначено:

 - Дипломом III Міжнародного фестивалю “Ялтинське літо2005” (м.Ялта);  -

 --   Дипломом VIII Всеукраїнського конкурсу сучасної естрадної пісні «Пісенний вернісаж -2007» (м.Київ):

- Дипломом  міжрегіонального дитячого фестивалю «Мамині зіроньки 2007» (м.Сокаль);

 - Диплом  творчого злету   Першого   Всеукраїнського  конкурсу  композиторських талантів  «Спалахи багаття   - 2008р., м. Київ;

  - Диплом  Першого ступеня   Всеукраїнського  конкурсу  Ім. М.Утриска  2010р.,м.Турка: та багато інших нагород  і подяк.

 

Отож   я переконана,  що пісня буде жити поміж нас завжди.  І не можливо написати однієї універсальної пісні для всіх, бо вона вже написана.

 Музичною  візитівкою України   в  цілому світі є пісня  відомого українського композитора  - Володимира Івасюка  «Червона рута».

А.Ш.  Дозвольте  подякувати Вам,  шановна Ольга Володимиріно,   за  таке і цікаве інтерв»ю і побажати  міцного здоров»я, успіхів  та  реалізації   Ваших   творчих  планів і задумів.    Дякую. До наступних зустрічей.