Полювання на приманку. -укр. -

Владимир Василюк
«URBAN NATURE»

Полювання на приманку.

Моя вулична майстерня побудована спиною до задньої стіни котельні, де жителі сусідніх будинків трусять килими і всяке інше тряпчане багатство.

На припічку труби якийсь постійний любитель домашньої чистоти, постійно залишає крихти хліба, на яке злітаються горобці і голуби з горищ сусідніх будинків. Коли я ще будував дах своєї майстерні, довелось мені спостерігати цікаву картину полювання кішки, із уже згадуваної мною популяції котів – голубиних мисливців.

Будуючи скелет майбутнього даху і спостерігаючи за пташиною їдальнею з її непорозуміннями, конфліктами та жорстокими бійками, я примітив кішку, що уважно стежила за крилатими гостями, з-під гілляки клена, що ліг на сусідський сарай. Чому пишу «кішки», бо далі, в листях, гралися три котячі хвостики – її діти. Час від часу бачив її на тому ж місці, потім звик, та й перестав звертати увагу.

Після однієї сильної зливи, що влаштувала у згаданій їдальні генеральне прибирання, залишивши тільки прозорі калюжки, кішка знову нагадала про себе. Я її запримітив ще на сміттєвому контейнері, де вона рилася, щось вишукуючи. Потім зникла з поля зору. Знову з’явилася, несучи в зубах кусок хліба. Сторожко, без різких рухів, прокралась до припічка труби і одним стрибком заскочила на стіл пташиної їдальні. Завмерла. Відчувалося, що мозок її напружено працював, спричинивши паузу у її діях. Потім вона положили черствий хліб на бетон. Лапою підсунула його до калюжки з водою. Розвернулась. Повільно рухаючись, пішла до своєї засідки.

Прибріхувати, як злетілись голуби, і як вона одним стрибком взяла найжирнішого, а то і двох, не буду. Результат пташиного полювання мені невідомий. Поспостерігати за полюванням мені не довелося, забракло часу. Але якщо для кішки важливішим був результат, то мене більше вразив сам процес. Процес пристосування виду до умов життя, що постійно змінюються. Чи то в дикій природі, чи в умовах жорсткої урбанізації, треба постійно шурупати мозком, знаходити нові ходи, для того, щоб вижити самому і дати життя нащадкам. Виживає найсильніший і найкмітливіший.
Або, як каже народна мудрість: «Хочеш жити - умій крутитися».

Кішка відмінно справлялась з цією задачею.