Лукоморие. Поглав е 9. Косово

Андрей Аливердиев
(фрагмент )

Колико воде је текао од тада, као што сам од прошлог пута посетила Астрално! А како ствари су се промениле за годину дана! Иана. Линда. Лични. Свађа. Прекида односа. Чини се, из живота у живот ми смо били предодређени да се исте грешке. Нама. Колико ми сада остаје? Ја, Јан Линда, Хеимдалл, Мачка (организатор рен), Лока, Славуј, Сања, Звер, Аленка ... Не, сигурно не сви трансфери само. Али сада, са мном само Иванка-Милице ... Последња. Бие. Али они кажу да је непосредно пре зоре је тамнија од већине. Да, морате бити пас Сеамист. Уосталом, песимисти кажу да се све не би било горе. И проклет оптимисти ругајући-вето исправљене: "се све би било горе, се све би било горе." Иванка приметно ла мој суздржан осмех. Читала сам анегдота, је савршено погодна за своју позицију-ја, и ми се смејали за дуго времена. Чак и остатак. Бог, како болне ноге. Али, ми морамо ићи.

***
И на крају, ми смо стигли до улаза посвећен. Колико занимљив, вековима није корак назад човек ногу? Смо ставили на "киклопи" (знате, ови лампиони, монтиран на глави) и отишао у пећину. Наравно, очекивао сам да видим нешто посебно, али ипак није могао остати миран на очима отворио спектакл. Мач је био у старом, а сирове корице. Упркос вековима прашине, његова рука је почела да игра добро у светлу наше лампе, чинило се, и тражио да буде у мојим рукама. "Не само да имају довољно проблема са обичајима," - сину кроз главу, али је та идеја убрзо изгубила у ходницима ума, као нешто важније од куца тамо, као и поднапити газде у кафани затворена. Нисам још увек знају шта ће резултирати нешто, али јасно признати себи стојећи на то лице, корачни преко тога, никада нећу бити иста, ако не. Иако је други у овом тренутку мој мали момак, вероватно изазива осећај екстазе, певали А.С. Пушкин у "Гозба за време куге".
Светло од "киклопов" снатцхед из мрака и чињеница да је лагање о мач, као што је "купус" у капу официра. Два турска војника су сушено леш злокобно насмејао на нас из мрака пећине (или можда од памтивека?). Још један скелет је лежао на даљину. Очигледно, он је припадао старом старатеља. Међутим, оно што је разлика? Сада су он и његове убице су само сенке прошлости, уместо да руше у прах само зато што је необјашњиво ванредних сув ваздух који се примењују у пећини.
Сам покупили мач и повукао га из корица. Хладног ножа, чинило светлу унутрашње светлости. Ми смо гледали у њега као да опчињен. А онда се нешто десило да се плаши било ког смртника, а које одбијају да верују до последњег минута: згрчених тела, до сада је био само ентеријер, злокобно се преселио. У исто време, сјај потиче од мача, порасла толико да Потиснута светлост нашег лампиони, који су изгледали неприродно технолошки атавизам у овој области магичне фантазије. Ја бацио поглед на Милицу, који фасциниран гледајући оживљавања мртвих. Од тога је наставио истим очима, а то је мач. Ове две ауре вхирлед на неки мистериозни несхватљив плес. Некако инстинктивно, одједном сам схватио његов смисао: нешто што тече из Милици под мач, и ми се не допада. Али, када сам сазнао ово паклен смислу Иванкина ауре је пригушена, а њена беживотна тела пала на ноге.
Је пожурио сам са њом, али је обновио скелета су већ подигли своје сцимитарс. Они који су увек пратили, направили недавни напори. Али они су већ изгубили, јер сам некада био мајстор Мача.

***
Одиграно битке, ја не могу да замислим како сам успео да га направи из пецине. Главу поундед једна мисао: "Не би требало да буде." "Би требало да буде" - ругајући други интерни одјеци.
Пулс није видљиво, али је тело још увек топло. Ја баред њене груди, покушао је да вештачко дисање, масажа срца, али све узалуд. Тек сада је била тако жива и весела. И ...
Суепт доле негде у боји вихор мене твирлед, вуче у дубину сећања. Јер је овде скоро овде разишли неколико векова пре. И овде је да смо морали да се опростите поново. Који је глупо константност коловрат времена! Али не, не треба одустати. И покушава да разбије умотан у тами, устао сам, осећајући се поново Видар. Кожни оклоп, рогат кацига, мач ... Да, где је мач? Нека јој душу на небу, она мора бити у рукама мач. И ја сам ставио моје новооткривене оружјем у руци. А онда, као да све то зауставио. Још једном, била сам једноставан човек. Мали човек је управо изгубио најближе створење. И нису могли да држите леђа моје сузе, ја сам је покрио своје лице са својим рукама.
Нежан додир ме отворим очи. Милица је седела поред њега. Сам загрлила је. То није био мртав побуњеника. Била је жива. Као и пре сат времена, када смо ушли у пећину.
- Мач, - рекао је он, на крају, ја - он једноставно не лишава Тенеиа душу. Ако он није ладан.
- Ви не разумете. Када сам се удавио у реци, био сам само жена. Али, слободан дух свога мача дошао на мене и направио вилои. И он је тако дуго живела у мени да сада не можемо одвојено.
- Дакле, ја треба да изаберем: ти или мач?
- А шта ћете изабрати?
- Наравно да - без оклевања, одговорио сам - да сам познат тебе, а овај мач видим први пут.
Као што сам раније рекао, није знала карактера „Простоквашино“, па оштрина је само пола успеха. А после паузе, ја лукаво додао:
- Али, мач би такође не спречава.
- Мач је јачи од мене, - тихо је рекао - и он ће однети моју душу, ако ја одем.
- А ти ће бити у Астралну?
- Не, прво у мачу, а затим негде даље. Практично, ми више неће бити.
- То је превише лош - дао сам. - Али оно што можемо да урадимо?
- Ако ја ћу бити тамо са мачем, онда можемо да живимо заједно.
- Заједно? - Питао сам.
Она је заустављена, мислећи да је рекао, и неочекивано блусхед и брзо почела буттонинг јој блузу. То је био тако неочекиван да је у почетку сам, а онда прснути у смех. Коначно, дуго очекивани пражњења.

***
Уочи отварања врата сам био кући мач, па чак и лични телохранитељ. Све је било боље ...
- Хеј, ти! - Чуо сам за неко груб глас.
Подигох главу. На камену платформу изнад нас је стајао младић у тренерке, али са пиштољем. Пет својих пријатеља дошао до нас из крила. Повлачење је било немогуће.
Ја изникну на ноге, његов мач.
- What do you need? - Рекао сам му на енглеском језику, - We are foreign journalists. I have accreditation...
- Говорите ли српски? - Завежи ме, исти момак, који сам себе зове главни.
Хватање ситуацију, ја дрмати главу. Али је додао да се мало разумем. Наравно, пре него што су албански милитанти из сепаратистичке њихове војске.

(…)