Лiтня вiденська замальовка з примарою панночки

Иван Сергиенко
Літня Віденська замальовка з примарою панночки і композиторів і в простих пігментах.


О, покаянна моя, Покаянія… стоїш ти  своїм майже довершеним образом переді мною?
Іще ж не час…
Не час, бо не довершив я поставу твою із ґлевкої глини ненайменних вчувань, невидобутих згуків мелодій, рисок, любови до «паризької сині» однакової  з «прусською блакиттю», які у єднанні з темною умброю дають таку глибину, що жодній сажі, нехай і пересажиться – таке не дане. Чорніше чорного моя радість! Саме там і в ній народжуються первістки видимого.

О покаянна моя, покаянія… Не різблитиму я тобі, безокій і без езликій очі візерунків ритуальних.

Недогрішившися ще…

Ув одинокості Бетховена іду  тримаючи руцю генія, повз його будинок у 18-тому районі Відня. Ідемо повз  до кладовища навпроти до його оглухлого гранітного прихистку.
Присядьмо… Говоримо…

Аже я бачився з ним золоченому залі Музичних спілок, аже чув го’  у стружечці на тихій такій фабриці бьозендорферівських роялів, коли ми рятували літню нетривкість морозива перед досконалістю концертного дзвону  надто дзвінкого інструмента.


Годі, Бетховене, ходімо на каву, я запрошую, у Кафе-Централь…. Хоча ні, тут за кутом селянська кнайпа–хойріген, біля Гайдна. Там Вас не виграватимуть, а так таки народна  мелодія до очеретяного-диковиноградного «угудлера» і терпкого сиру. Покійний Йозеф частенько тут набирався…