Зц лення пророк в кр гер борис

Оксана Гуменюк
ДІЯ ТРЕТЯ

СЦЕНА 7
Декорації лікарні ті ж, що й у першій дії. Ті ж ліжка, хворий на четвертому ліжку, котрий накрився з головою. Ісус, Будда, Магомет в лікарняних піжамах сидять на своїх ліжках.

ІСУС
От випала сумнівна насолода
З людьми чинить експеременти !
А в результаті – дуля з маком,
а нам лоботомія знову світить!

БУДДА
А, може, друзі, зцілення пророків –
Незвичний ритуал чи особливий,
пізнати суть якого ми не в змозі?

МАГОМЕТ
Життя простіше, джама, аніж вам здається!
В житті – якщо не ти їх, то вони – тебе...

ІСУС
 То наш прихід мав ситуацію змінити!
Ці правила належать світу
                тваринному,
Серед людей повинні діяти закони
                божі й людські!

БУДДА
А я зовсім не бачу великої різниці
Поміж людьми й тваринним світом.
Той, хто раджою був,
                життя наступне
в ослячій шкурі проведе – і навпаки...

ІСУС
Невже нічого нам не вдалося змінити?

ВХОДИТЬ САНІТАРКА,  ШТОВХАЮЧИ ПОПЕРЕД СЕБЕ ВІЗОК З ОБІДОМ.

МАГОМЕТ
Сатхен! Нарешті, дочекались!

САНІТАРКА
Голодний, голубе! Не тітка – голод!
Що ж, Магометику, я швидко погодую...
Підсідає до Магомета і починає годувати його з ложечки.
Моє пташенятко,
              відкривай дзьобенятко!
Магомет мружиться від задоволення і відкриває рот.
Я-хабібі, ось так ось, ефтах тумак!
Так, евла! Евла, пташенятко моє!

ІСУС (здивовано)
Хіба, голубко, ти арабський не забула?

САНІТАРКА
Та, якось в пам’ять врізалось, нівроку...
Всього лиш кілька слів...як кажуть:
Ана фахем – іза лязем
                куль вахед бахке...
Я думаю, що кожен
                при потребі вивчить,
Це ж правда, Магометику?
                Тобі ж приємно?
Скажи, тобі приємно, Магомете?

МАГОМЕТ (з набитим ротом)
Еге ж! У мене було чимало:
                дев’ять жіночок,
Але такої – дбайливої і ніжної – ніколи.
Чи хочеш бути
                ти жінкою десятою моєю?

САНІТАРКА
Спасибі, голубе, але мені вже пізно...
Заміжжя час минув... та й у любові
Моїй до тебе вже нема земного,
Скоріш це почуття
                загальнолюдське.

БУДДА (скептично)
Як-як, ти кажеш?

САНІТАРКА (переходить до Будди і починає його годувати з ложечки)
Загальнолюдською люблю любов’ю!
Тепер для мене
                ви всі і дорогі і любі!
Це раніше не помічала
                я нікого, крім Ісуса,
тепер я знаю – нема єдиного пророка.
Це помилка й омана...
                людина кожна
мірою якоюсь сама, по-суті,  є пророком.
ІСУС
Голубко, жінко мила!
                Те, що ти говориш,
Звучить мов єресь несусвітня! Шкода!
Мені твої слова, направду любі! Любі! 

САНІТАРКА
Зі мною нині сталися пригоди,
І я пірнула у прозріння води...

БУДДА (скептично)
Про що це ти говориш: диво?
З тобою що за диво відбулося?

 САНІТАРКА
 Я начебто не пила зранку, точно.
 А видиво таке: на пік високий,
 На гори вершечок я піднялась –
 І вас усіх зустріла на тій горі...

БУДДА (старається змінити тему)
Міраж якийсь...і з пам’яттю біда...
Про що раніш ми говорили, друзі?

ІСУС
Продовжуй, люба. Ми готові
тебе послухати –  цікава тема...

САНІТАРКА
Віршами я заговорила вперше...
                Ви ж – аплодували...
Я і тепер позбутися не в змозі
У голові  римованих рядочків...

Якщо зможеш писати
Дивним  плетивом снігу,
Срібним звуком октав
В піднебессі сумному,
Крові струменем з рани
Дощового вулкану –
Щоб омити скульптуру
Грандіозну в фонтані...
Якщо зможеш писати
В безконечності зграйок
Двостатевих  ворон
І сплюндрованих чайок,
Якщо зможеш в молитві
Стать устами  пророків,
Долі  зможеш писати
На скрижалях ти років,
Не найдеш собі рівних –
Мить прийде каяття –
В неминучім прозрінні
Уселенського сенсу буття...
ВСІ АПЛОДУЮТЬ.

МАГОМЕТ (захоплено)
Послухай, жінко! В нас на Сході
Дар поетичний –  річ безцінна!
Тебе у Мекку прошу завітати...

ІСУС
Та почекай із Меккою... Спинися...
Лоботомія в тебе он у понеділок...
Чекає не діждеться лікар,
               щоби мізки повирізати!

БУДДА
Обачна будь з віршами, люба!
Я тут в палаті
                лежав з одним
 (колишній залізничник)…
 Віршами вів постійно свою мову...
 І слово то – перлина й вдала рима...
 На нього видно діяв стук коліс.
 А потім...потім...

САНІТАРКА
Що потім? Говори скоріше...

БУДДА
Та що ж іще – люботомія, звісно!
Тепер віршів не пише...Зомбі!

САНІТАРКА
Ох, лишенько! Давайте, допоможу
Я вам втекти з тюрми цієї, згодні?

ІСУС
А сенс? При першому ж пророцтві
Нас упіймають і сюди повернуть...

САНІТАРКА
То, може, слід мовчати вам, пророки?
Ну, й притчами не говорити більше?
МАГОМЕТ
         Без цього нам не варто й жити...
         Ми – пророки!
                І нам мовчанка – смерть!

ІСУС
Той, хто мовчить, той, звісно, не пророк!

САНІТАРКА (раптово голосно)
А, може, варто стати не пророком?
Відмовитись від цього добровільно?
І операції тоді не зроблять...точно...

ПАУЗА. ВСІ ЗАМОВКАЮТЬ.

ІСУС
Це виглядає так...Дозволь питання:
А що як перестанеш добровільно
                ти дихати, голубко?
МАГОМЕТ
Доки не задушили, люба, ми тебе...

САНІТАРКА
Образити вас не хотіла, любі...
Пророками могли би потаємно
        Ви бути чи приховано, удома...


ІСУС
Удома неможливо...
Нема пророка у своєму домі...

САНІТАРКА
Тоді цілком таємно – лиш для себе...

БУДДА
А я  подумав, що експеременти наші
Змінили людство і чогось навчили...
Горбатого могила справить...дурні,
Лоску набрались зовні, тільки й того...


ІСУС
Терпіння май! Ця жінка мила
Не відає про місію пророка...
От і городить казна що, безпечна!
Пророком стати для самого себе...
О, людоньки, невже вам до вподоби
Так жити, як, зазвичай, всі ви звикли?
Невже, на краще ви не здатні зроду?
Блаженні є убогі духом,
                бо їх Царство Небесне...


БУДДА
Все  почалося... Проповідь Нагірна ...


ІСУС (розчулено)

Блаженні ті, що плачуть,
                бо втішеними будуть.
Блаженні покірливі, 
                бо землю успадкують.
Блаженні, жадаючі і спраглі правди,
                бо ситі будуть.
Блаженні милостиві,
                бо милість їх чекає.
Блаженні чисті серцем,
                бо узріють Бога...
Блаженні миротворці, бо назвуть їх
                синами Божими...
Блаженні,  за правду гнані, –
                їхнє Небесне Царство...
Блаженні ви, коли вас гнати будуть
й несправедливо клястимуть за Мене.
Радійте й веселіться –
                нагорода на небі ваша:
колись так перед вами пророків гнали.
Ви – сіль землі... Як сіль утратить силу,
То як її солоною зробити? Вона не варта
Тоді нічого, лиш розсипати під ноги...
Ви – світло світу… Не сховати міста,
Збудованого на гірській вершині.
Бо ж, свічку запаливши, не ховають,
А ставлять у підсвічник,
                щоби в домі світила всім.
Тож світло ваше
                перед людьми хай сяє,
Щоби добрі вчинки
                вони пізнали ваші
Й прославляли Небесного Отця...Амінь!


САНІТАРКА СТАЄ НА КОЛІНА ПЕРЕД ІСУСОМ і ПОЧИНАЄ ХРЕСТИТИСЯ,
ІСУС ПІДНІМАЄ ЇЇ З КОЛІН І БЕРЕ ЇЇ З РУКИ.

ІСУС (проникливо)
Ви чули, що казали древні:
                не вбивай,
Той, хто уб’є, під суд потрапить…
         Я ж вам кажу, що всяк, хто в гніві
На брата свого марно, в суд попаде;
Хто брату своєму промовить: «рака»,
Той синедріону підлягає,
Хто ж промовить: «дурень», той
У геєну огненну втрапить…

САНІТАРКА
Значить, Головлікар,
                котрий вас за безумців має,
Відправиться горіти в геєну огненну?..

МАГОМЕТ
Звершилося! Тепер прозріла!
Треба не нас міняти…Інше:
Не пророкам роти закрити
І запроторити у божевільні…
Вам мінятись конче необхідно!
Вам, людям! Головлікарям
                убогим й недолугим!


САНІТАРКА
Тепер я знаю, що мені робити.
Позич кинджал свій, Магомете!

МАГОМЕТ
Звідки у мене зброя? Звідки?
Одразу відібрали санітари…

ІСУС
Ти так й не зрозуміла, жінко…
Я ж говорив вам: не убий!
І не суди, щоб непідсудна була…

САНІТАРКА ЗНОВУ ОПУСКАЄТЬСЯ ПЕРД ІСУСОМ НА КОЛІНА

САНІТАРКА
Пораду дай! Навчи: що нам робити?

ІСУС
Нічого не роби!     Спасіння в вірі!
Із  себе розпочни – повіруй просто!
Коли повірять всі, на землю
                прийде Небесне Царство!

САНІТАРКА
А як же ви, рідненькі?
                Що із вами буде?
На вас чекає страта і страшна покута,
Страшніша, певне, од того розп’яття…

ІСУС
Ну, операція – не страта, звісно…
А процедура лікувальна –
                професору видніше…
Якщо він вирішив,
                що лікувати треба,
Погодитись ми маємо терпляче…

САНІТАРКА
Я все-таки його уб’ю! Нещастя  –
 Понтій Пілат у білому халаті!

ІСУС
Ні! Забороняю на шляху ставати
Того, що нам судила божа воля!
МАГОМЕТ
Пусти…нехай іде…
Їй це звершити судилось на роду…
САНІТАРКА ОЗБРОЮЄТЬСЯ ВЕЛИЧЕЗНИМ ОПОЛОНИКОМ З ВІЗОЧКА

САНІТАРКА
Не вб’ю, то покалічу, трісну!
                Теж мені, цілитель…
РІШУЧЕ ВИБІГАЄ, ЗА КУЛІСАМИ ЧУТИ ШУМ, СВАРКА І ПРОКЛЬОНИ САНІТАРКИ,ЗВУКИ ГЛУХИХ УДАРІВ І КРИКИ ГОЛОВЛІКАРЯ.

МАГОМЕТ
        Ох, недарма обурюються люди,
Що їх штовхаємо до екстремізму…

 
ІСУС
Повірте, я безсилий щось зрозуміти…
Як проповідь могла
                моя  таку зчинити бурю?
Може, ця жінка не в собі чи одержима?

БУДДА
А хто в собі? А хто не одержимий?
Хто з нас нормальний? Покажіть…
Я думаю, нормальний стан людини –
Це марення, ілюзії, міраж, уява…
Чи впевнені ви всі на сто відсотків,
Що ми не хворі й ліку не потрібно?

ІСУС
А Гавриїл, архангел, це не доказ?

БУДДА
Галюцинація, не більше, справді…

МАГОМЕТ
А вранішня поява на вершині?

БУДДА
Міраж, ілюзія…Ви дивні…

ІСУС і МАГОМЕТ (хором)
Що ж тоді прозріння наші,
                чи й вони – уява?

БУДДА
Конфабуляції…Ну, як це пояснити…
Це спогади логічні, хоч і помилкові,
Якими пам’яті заповнені пустоти…

МАГОМЕТ
О Буддо,  ти – страшна людина…
Скоріше хай тобі вкоротять мозок,
Обрізання мозкове зроблять. Алла!





















Сцена 8

Ті ж присутні. У супроводі санітарів входить Вічний Жид. Санітари виходять.

ВІЧНИЙ ЖИД
Хто тут сплітав байки про обрізання ?
Відрекомендуватися дозвольте – Жид,
Точніше, Вічний Жид…
Підходить до кожного й потискує руку. Магомет неохоче простягає свою руку.

ВІЧНИЙ ЖИД (звертаючись до Магомета)
А що ж це ви, руки не подаєте?

МАГОМЕТ
 Такі часи настали. Проблеми будуть,
Якщо помітить хтось, що я… єврею
                потиснув руку…

ВІЧНИЙ ЖИД
А ви скажіть їм, що євреї –
                хороші люди!
Ви ж бо їхній пророк!

МАГОМЕТ
 Ви думаєте, слухають мене?
 Я не керую умою давно вже…
 Занадто розрослась вона, без міри…
 
ВІЧНИЙ ЖИД
А ви поправку надрукуйте до Корану.
Хай він почнеться з слів:
                «Євреї добрі люди.
Якщо їх не чіпати,
                то вам не зроблять шкоди.
Хіба що... засперечають вас до смерті.

МАГОМЕТ
В  Коран не можна вносить зміни…


ВІЧНИЙ ЖИД
Не можна? Дивно, автор – Ви!

МАГОМЕТ
У тому-то і справа, що не автор я!
         Я озвучив те, що говорив Всевишній.
Коран – це спроба передати в руки
Земні, із праху руки,
                Небесного Корану звуки.

ВІЧНИЙ ЖИД
Наскільки пам’ятаю,  так говорять
сури про іудейство меккські:
«Ми показали Мойсею шлях прямий
                і залишили в спадок
Синам Ізраїлю безцінне керівництво 
Для мудреців просвітлених Книгу».
Бог промовляє в розділі «Корова»:
«Ізраїлю сини, запам’ятайте добре(…) »
Вам надаю я перевагу поміж всіма
                народами живими».
Більше того, Коран говорить також
Про обітницю Божу:
                «Мій народе!
Увійдіть в священну землю,
                визначену Богом,
 і не вертайтеся назад,
                щоб не зазнати збитків».

МАГОМЕТ
Що, так і сказано? І де написано?

ВІЧНИЙ ЖИД
П’ята   сура, аят 24…

МАГОМЕТ (знічено)
Так… так…угу…так…вірно…
Звідки, іудею, тобі Коран відомий?

ВІЧНИЙ ЖИД
Така робота в мене… Я ж юрист.
Професія велить! Мені не зрозуміло,
Претензій ваших міх до Ізраїлю.
Землею користуємось, по праву,
Обітованою божественним началом!

МАГОМЕТ

Не поспішай. Не смію суперечить…
Бог обіцяв вам землю. Але потім
                євреї согрішили
Після втечі з Єгипту,
Золотого тільця створивши…
                Як покарання
Суворі  вкрай отримують закони.
Тому іслам їх розгляда, як кару,
а не як благо:
«Тим, хто іудейство прийняв
                Ми заборонили
 У  їжу споживати всіх копитних,
 А і з корів й овець
                їм жир заборонили,
можна лише той, що при хребті ()…
                Таким чином
Ми їм за нечестивість  воздали:
Ми ж бо правдиві».
Читав? Аят 147, сура шоста?


ВІЧНИЙ ЖИД
Читав, читав. У  сороковій сурі
Написано, що богом дана Тора!

МАГОМЕТ
Однак євреї постаралися із неї
Про мій прихід
                провісництво забрати!

ВІЧНИЙ ЖИД
Ви тільки-но на нього подивіться…
(звертаючись до Ісуса)
Той же докір й вам, християнам,
В фальсифікації уперто адресують.


ІСУС
                Я – не християнин.
Не маю нічого спільного із цим
безглуздим культом.
Апостолу  Павлу
                на очі ніколи
Після Воскресіння не з’являвся…


ВІЧНИЙ ЖИД
Цікаво …Але християни і євреї
Кораном визначаються,
                як «Люди Писання»,
що одкровення Боже
                отримали в дарунок,
 і повноцінно не зуміли уберегти
 й утілити в життя веління Бога.
 Ставлення ісламу
                до них неоднозначне:
«Не однакові вони,
 Серед власників Писання
                община є стійка(…),
що вірить в Бога і Суд Страшний
(…)праведники вони».
         Аяти 109-110, сура третя…

МАГОМЕТ
Тим не менше Коран підкреслює,
Що мало цих праведників: «Потім
Ви відвернулися, крім декількох,
                безповоротно».
Аят 77, сура друга.



БУДДА
А може, вже достатньо?
У мене вже голова тріщить
Від всіх цих сур і від аятів!
(звертаючись до Вічного Жида).
Скажи-но краще,
                за що сюди потрапив?
Невже за божевільних
                тепер євреїв мають?


ВІЧНИЙ ЖИД
ХА! ХА! ХА! Оце так вислів…
«Невже за божевільних
                тепер євреїв мають…»
Сказали влучно…нічого й сказати…


БУДДА
А все-таки? Здається, що людина
Психічно ви здорова й адекватна.
Якщо ж не мають
                за божевілля  іудейство,
 чому в палаті киснете пророків?

ВІЧНИЙ ЖИД
ХА! ХА! ХА! Оце так вислів…
«В палаті киснете пророків…»
Ви, часом, не єврей, шановний?


БУДДА
Я – БУДДА!

ВІЧНИЙ ЖИД
Яка різниця? Це не протирічить
Одне одному. Ну, Ісуса я знаю…
Ієшуа, хоч і єврей, – відступник.
Міняє справу трохи
                те, що не християнин.
З Магометом знайомі ми давно,
З часів непевних
                шестиденної війни…
Невідомий мені один лиш хворий.
Чому він спить
                й накрився з головою?


ІСУС
Ти не чіпай його… Це Сатана.

ВІЧНИЙ ЖИД
А в чому справа? Він не єврей?

БУДДА
Не думаю, хоча спитати можна…
О темнолика  ницосте, скажіть-но…
Коріння в вас яке?
                Чи, часом, не єврейське?

САТАНА
Браво, няню!!!!

ВІЧНИЙ ЖИД
Це він про кого?

ІСУС
Про нашу Санітарку.
                Євреєчка вона по бабці…

ВІЧНИЙ ЖИД
Хотілося би ближчого знайомства…

МАГОМЕТ
Навряд чи вдасться. Черпаком недавно,
                почувши проповідь Ісуса,
Вона  Професору пробила черепушку…
Так що її, скоріше всього, турма чекає!!!
ВІЧНИЙ ЖИД (з осудом дивлячись на Ісуса)
Оце халепа, ніби й миротворець…


МАГОМЕТ
Не поспішай із висновками, друже...
Недавно Головлікар всім призначив
                зробить лоботомію…
Оперувати всіх, крім нього…
(показує на хворого з четвертого ліжка)
В нього – депресія.
А в нас – галюцинації, причому
            шкідливі для суспільства.

БУДДА
А що з тобою? В тебе що?

ВІЧНИЙ ЖИД
А в мене жінка – свиня!

БУДДА
 Ми ж не про сім’ю тебе питаєм…
 Любий, які галюцинації у тебе?

ВІЧНИЙ  ЖИД
Овва! А ще усі говорять
Про терпеливість Будди…

         БУДДА

Я – не буддист і спільного не маю
Нічого з тим релігійним культом…

ІСУС
Я міркував, що ти себе відносиш
                до цього культу…

БУДДА
 То я обмовився напевне, з переляку…


ВІЧНИЙ ЖИД
Ну, що ж… Хай так…
                Хоча цікаво й дивно.
Може й ви, шановний Магомете,
Відношення з ісламом розірвали?

МАГОМЕТ
Я знаю, за що тебе сюди запхали…
Багато мелеш язиком…Занадто!

ВІЧНИЙ ЖИД
Та ні… Я на розлучення подав,
А причина проста. Моя дружина
Свинею стала, я ж не можу жити
із некошерною твариною у домі …

БУДДА
Свиня – поняття переносне, звісно?

ВІЧНИЙ ЖИД
У тому й справа, що буквально!
Свиня! Клянуся мамою, свиня!

Магомет переглядається з Буддою, переморгуються, показують на мигах, що Вічний Жид зійшов з глузду. Ісус дивиться на них з осудом.

ІСУС
Хіба таке можливо? А поговорити
Ви з нею пробували,
            із свинею, точніше, жінкою?

ВІЧНИЙ ЖИД
Ти ж сам казав: «Метати бісер
                гріх  перед жінками!»

Всі сміються. В палату пророків входить Свиня, тобто Жінка Вічного Жида, повністю переодіта свинею, наче на дитячому ранку.

 Сміх стихає.

ВІЧНИЙ ЖИД
Знайомтеся! Моя свиня-дружина!

ЖІНКА ВІЧНОГО ЖИДА
Ах ти ж, падлюко, блазню і нікчемо!
(Лупцює його сумкою)
Перед людьми принижуєш, собако!
Мене! Дружину!


ВІЧНИЙ ЖИД
                Вони не люди, а пророки!
Вони – пророки! Ти ж мені не жінка!
                Ти – свиня! Свиня, і годі…
Це очевидно настільки, що брехати
Не можу більше ні собі, ні людям…

ЖІНКА ВІЧНОГО ЖИДА
Я покажу тобі пророків! Бовдур!

МАГОМЕТ
Шановна пані…Але  ми – пророки!
Це й палата пророків... наша…
                Ви ж свиня, та й годі!

ЖІНКА ВІЧНОГО ЖИДА (лупцює Магомета сумкою)
Пророки! Я вам покажу свиню!!!
Бісове насіння, божевільні, дурні!

ІСУС
Чого ви хочете, шановна свинко…жінко!
Щоб чоловік брехав вам безупинно?
Щоби пророки вас тримали ув омані?
Якщо свиню ми бачимо, не Афродіту,
То як злукавить нам, як очі обманути?

ЖІНКА ВІЧНОГО ЖИДА (лупцює Ісуса сумкою)
Я… вам покажу! Як у божевільню
Сховалися ви від людського гніву,
То можна вам безкарно ображати?
Ви божевільні такі ж, як я свиня!
Ви – клоуни облудні й лицеміри!


БУДДА
Прикрі слова із п’ятачка свині,
               болючі та дошкульні,
Та вам пробачу я цілком охоче
бо бачу я свиню на власні очі…
Не треба так переживати, пані.
Свиня – лиш форма тимчасова
Для вашої душі в житті оцьому,
одному із безмежності життів…

ЖІНКА ВІЧНОГО ЖИДА (лупцює Ісуса сумкою)
 Ви недолугі жеребці! Обрізки псячі!
Вам юна плоть до смаку повсякденно!
Цицьки із силікону…попки ...ноги…
Краса жіноча із роками швидко гине!

Жінка Вічного Жида сідає на підлогу, знімає маску свині і починає гірко плакати.

БУДДА
А зовнішність насправді не причина.
Тепер переді мною жінка, не свинина!
Кого перед собою бачиш, Вічний Жиде?

Вічний Жид кидається до своєї ридаючої дружини.
 

ВІЧНИЙ ЖИД
Мій котику! Ти – більше не свиня!
Моє котятко повернулось, диво!!!
Хвала пророкам! Диво сотворили!
Котятко моє, знову щасливий я!

БУДДА
Тепер він бачить котика! Біда!
У нього дійсно маячня, гарячка!

МАГОМЕТ
Це він говорить так: пестлива форма.
А голова, як і у нас, у нього в нормі…
Доки у ній ножем не зроблять дірочок…

ІСУС
Душа у Вічного Жида, як у пророка ,
                чуйна й дивна…
Він дивиться на світ душею, не очима…

Жінка, поцілувавши Вічного Жида, іде зі сцени, залишивши сумку.

ЗАВІСА






















СЦЕНА 9

Ті ж, тільки на четвертому ліжку замість хворого – подушки, накриті ковдрою. Глядачі не бачать і не підозрюють цієї заміни.

ІСУС
Нещасний Вічний Жид! Попався!
Тобі пропишуть також лоботомію…

БУДДА
Тепер у них лікують так пророків.
Про ефективність засобу говорять!

МАГОМЕТ
Живим я їм не дамся! Не дозволю!
(Грізно розмахує забутою на сцені  сумкою)

ВІЧНИЙ ЖИД
Дурниці мелете! Не час панікувати!
Вони не мають права. Юридично…
Вже заборонена давно лоботомія…
Лікарства нові є від цих болячок.

БУДДА
Ти Головлікарю скажи… Професор!
Виклич у суд! Може, тобі поможе…
Забув, що у палаті пророчій нашій
Ти прав позбувся, хоча став всесильним


МАГОМЕТ
Тільки мечем! Мечем порятуватись!
Мечем і порохом чи атомним снарядом
До себе світову ми привернем увагу!
Меч…меч  запорукою свободи стане!

ІСУС
А як там поживає Головлікар?
Чи сильно травмувала Санітарка?
Не дай то Боже, може погубила?
А як не вбила, то бажання знову
Появиться нас радикально лікувати.
А коли причину почує: жінка мила
Почула проповідь мою Наложну…
Насправді, мирну й лагідну, покірну…


МАГОМЕТ (показуючи на четверте ліжко)
Нам цей Шайтан постійно воду мутить!

БУДДА
Тиха вода рве греблі – чиста правда…

МАГОМЕТ (підкрадається навшпиньки до четвертого ліжкка)
Я пропоную йому все пояснити чітко!

Санітари вводять Інопланетянина.

МАГОМЕТ

Вже місць нема! Заповнена палата!
Якийсь гуртожиток, а мала бути хата!

Санітари відштовхують Магомета, забирають у нього сумку і влаштовують Інопланетянина на четверте ліжок: забирають подушки і примушують його сісти.

 

БУДДА
Дарма ти, брате, сатану злякав…
Тепер нам підселили нове лихо…
(Голосно, звертаючись до Інопланетянина)
Ти з чим до нас прийшов? Із миром?

ІНОПЛАНЕТЯНИН
Мене за божевільного сприймають,
Хоч хворий я не більше, аніж решта…
Я на Землі посланець світла й миру.
ІСУС
Слава Отцю Небесному! Боявся
Я зустрічі з пришельцями гіркої…

ІНОПЛАНЕТЯНИН
Я звістку вам несу: ніхто немає права
Судити юродивий чи нормальний …
Мов бритви лезо грань, мов волосина
Границя між добром і злом,
                судилищем і судом…

МАГОМЕТ
А коли людина буйна?  А якщо жорстока?
                Раптом під себе робить?

ІНОПЛАНЕТЯНИН
Допомогти…Доглянути…Без суду
Чи осуду сліпого…

ІСУС
І за це
            тебе  у госпіталь запхали?

МАГОМЕТ
І операцію за це зробити хочуть?

ІСУС
Так має бути... Добре, хоч не хрест...
Колись навчаться цінувати люди
Пророків мозок, їхній  інтелект.
І око перестануть вибирати,
яким пророк уміє лікувати...
Можливо, як прийде майбутнє...

Несподівано Інопланетянин знімає маску. Під нею Головлікар із забинтованою головою. Всі замовкають.

ГОЛОВІЛІКАР (втомлено, але урочисто)
Не бійтеся за голови свої....
Лоботомії ніколи не буде вже...
Наступило майбутнє...нова ера!
ВСІ ДИВЛЯТЬСЯ НА НЬОГО ЗДИВОВАНО.
Прийшла із верху нова постанова....
Пауза.
Таблетками пророків лікувати!

Спільна радість і крики: „Ура! Майбутньому ура! Спасибі, няню!”

ЗАВІСА